Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Mobileum

Her tror jeg det er Gjennestad hagesenter som har spurt Tesla, og ikke omvendt. Det er dyktige folk som driver plantesenteret.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Rosstopher på fredag 15. desember 2023, klokken 12:40
Sitat fra: Håvar på fredag 15. desember 2023, klokken 12:37Jeg synes Gjennestad er et pussig valg, et par minutter å kjøre fra E-18 og bare 8 min fra Fokserød.
Skulle tro det var mer naturlig å plassere den på Sem/Ås ved Tønsberg, som blir omtrent midt i mellom Fokserød og Holmestrand

Enig i at Gjennestad var rart. For langt unna E18. Men kanskje folk setter pris på å kunne handle planter når de lader i stedet for burgere?

Kanskje det og er for å generelt bygge mer kapasitet på et veldig populært strekke, og samtidig blokke vekk konkurrerende ladeoperatører. Strategien virker å være å hele tiden ha overskudd i kapasitet for å bli den foretrukne ladetilbyderen. I tillegg til at ulempen med elbil skal være minst mulig, så flest mulig kjøper elbil / Tesla.
Tesla Model Y                         2021-

Mobileum

Recharge ligger allerede 15 meter unna  ;)

Bildet tatt fra Recharge-søyler, og Tesla kommer der Teslaen står.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Mobileum på fredag 15. desember 2023, klokken 12:54Recharge ligger allerede 15 meter unna  ;)

Bildet tatt fra Recharge-søyler, og Tesla kommer der Teslaen står.

Ser man det ja!
Recharge går ikke an å lade på uansett :-) (slet med en sånn i sommer)
Uansett kult at Tesla kjører på med nye ladestasjoner så en slipper å betale for dyrt, og kan forholde seg til kun en operatør i størst mulig grad.
Tesla Model Y                         2021-

Mobileum

Jeg har aldri prøvd noen andre, men har gratis lading på SuC. Nå får jeg 3 slike innen en avstand på 6 km., men bruker de sjelden. Primært når jeg har varmt batteri og under 15-20% SoC igjen, og da bare opp til 50%. 

Otkristo

Supercharger Eggedal
Det rapporters om at denne er klar for strømsetting, men ukjent når. Konsesjonssøknad hos NVE er godkjent, så det står nok på lokal nettleverandør.

Autowinder

Operative i Eggedal rapporteres det idag. Og 12 x nyeste SuC modell
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Andrewas

Av de som gjenstår å åpne som er under bygging, hvilke kan det tenkes at åpner før jul?
- Gullgruven v Bergen?
- Sørlandssenteret?
- Nordfjordeid?
- Vøringsfossen?
- Bogstadveien?
- Trysil?
- Innlandsporten?

Er det noen vi har oversett?
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

markusbb

Kjørte innom innlandsporten på vei til hytta. Her er det fult av tekniske folk og jeg fikk test lade. Så her mener de å åpne Ila dagen i dag.

Markus
Peugeot Ion 2014
Oppegård

sebjorn

Kjørte forbi Nordfjordeid i dag. På langt nær ferdig. Jobbes fortsatt under bakkenivå.

Otkristo

Sitat fra: Andrewas på onsdag 20. desember 2023, klokken 08:22Av de som gjenstår å åpne som er under bygging, hvilke kan det tenkes at åpner før jul?
- Gullgruven v Bergen?
- Sørlandssenteret?
- Nordfjordeid?
- Vøringsfossen?
- Bogstadveien?
- Trysil?
- Innlandsporten?

Er det noen vi har oversett?
Gullgruven
Her er alt klargjort fra Tesla sin side. Venter på nettleverandør for tilkobling av trafo. Tvilsomt klart før jul

Fastlane83

2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Mobileum

Heter det:

Sørlandsparken
Sørlandssenteret
eller
Sørlandsporten
??

Rosstopher

Sitat fra: Mobileum på torsdag 21. desember 2023, klokken 12:36Heter det:

Sørlandsparken
Sørlandssenteret
eller
Sørlandsporten
??

Google sier:
SitatSørlandssenteret er et kjøpesenter lokalisert i næringsområdet Sørlandsparken i Kristiansand.

Sørlandsporten er en veitunnel på E18, men kanskje det også er noe annet som ikke jeg har hørt om?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Counterpointer

Det må da være noen som skal til Trysil før jul.
En liten oppdatering der hadde vært fint 😍

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA