Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor bruker du kollektiv feltet?

Startet av mecanica vergara, onsdag 13. august 2014, klokken 14:39

« forrige - neste »

hma

Jeg studerte kartet fra byggesøknaden og SC ser ut til å bli plassert bak Statoil, mot Felleskjøp-butikken.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Muffinman


larsofs

Stemmer. Virket for meg som en noe krøkkete plassering - ikke langt fra innkjøring til vaskehaller, samt mange fossilbiler som kjører forbi (de kjører rundt bensinstasjonen eller skal til Felleskjøpet). Det er mulig situasjonen vil fremstå noe mer ryddig i dagslys, uten store snømengder, Teslakasser og anleggsmaskiner.

cstromme

Vi skal til Trondheim på fredag, men denne er vel neppe operativ før om en 2-3 uker.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

hma

#289
Ferske bilder fra Klett, Trondheim. 10. januar 2015:
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

hma

#290
Ironisk nok ser det ut som om Tesla sin superlader på Klett blir permanent blokkade av et potensielt smutthull i "Ritas bomring" (se gult påsprayet utrop på en av betondelerene)   ;)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Muffinman

Samme status på Klett i kveld. Aggregatet gikk på tomgang, så da er vel kanskje ønsket temperatur under matta oppnådd? Skal forbi i morgen ettermiddag også.

Lars1

Interessant at de valgte å gå for Klett, jeg trodde det var nesten opplest og vedtatt at det skulle bli Stjørdal.

Andrewas

Sitat fra: Lars1 på mandag 12. januar 2015, klokken 15:26
Interessant at de valgte å gå for Klett, jeg trodde det var nesten opplest og vedtatt at det skulle bli Stjørdal.

Det er ingen "fremtidsprikker" i Stjørdal i kartet til Tesla. Det er fremdeles en god idé med en lader der for de som kommer til Trondheim fra nord eller fra øst (E14 fra Østersund) og deretter skal hjem - så slupper de kjøre til Klett for å snu. Vi får bare holde oppmerksomheten omkring behov for lader i Stjørdal - ved f.eks. å sende inn forslag om lader der.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Muffinman

Graving og utpakking pågående på Klett kl. 16 i dag.

TW838

Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Bonk3rs

Det der blir en av mine stopper på vei nordover i sommer  :D
Tror den kommer til å blir godt brukt etterhvert ;)
Det virker som på bildene at det blir litt trangt med plass. Tenker da på at veggen på statoil kommer rett foran når man rygger bilen inntil SC.
Eller?
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

TW838

Sitat fra: Bonk3rs på onsdag 14. januar 2015, klokken 20:22
Det virker som på bildene at det blir litt trangt med plass. Tenker da på at veggen på statoil kommer rett foran når man rygger bilen inntil SC.
Eller?

Oppsettet på Klett blir litt annerledes enn kjent fra de øvrige SC i Norge. Parkering fra begge sider mot en rekke med ladestolper. Legger ved situasjonsplanen fra byggesøknaden.

Det som ikke vises på planen er hvor gjerdet mellom Statoil (bygget nederst til høyre) og Felleskjøpet (bygget til venstre) går. Der den røde grensen akkurat går forbi ladestolpene på venstre side? Dette vil i såfall bety at 4 uttak blir på den ene siden av bomringen, 4 på den andre siden... Og så må du kjøre et godt stykke rundt stasjonen, ut på veien og gjennom en rundkjøring hvis det er fullt på den ene siden og ledig på den andre. Kan det stemme? Uansett kan det være litt trangt å lade på uttaket nærmest Statoil i forhold til folk som kjører rundt stasjonen på baksiden.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

TW838

Stemmer det, den har samme layout som Klett skal få. Forskjellen er vel at man enkelt kan kjøre fra den ene til den andre siden på Brokelandsheia. Jeg forestiller meg at det kan bli litt uoversiktlig på Klett når folk står i kø...
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA