Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Counterpointer

Jeg skal ta meg en tur til Røros neste gang jeg er på Tolga, men det kan ta litt tid.

Counterpointer

Sitat fra: Counterpointer på fredag 23. august 2024, klokken 15:01Jeg skal ta meg en tur til Røros neste gang jeg er på Tolga, men det kan ta litt tid.
Ser ikke ut som noen var før meg så her kommer rapport og bilder

Counterpointer

Det er begrensning på vedlegg så her kommer fler bilder

Counterpointer

Her er siste bilde av spisested. Ser ut som ett bra Sushi og thai sted.
Det er også Cirkle K der og MER ladere samt Coop Extra butikk.

Snakket med to hyggelige karer som holdt på å grave. De blir ferdige i løpet av uka, neste uke er det steinlegger og uka etter det skulle nettselskapet komme å koble. Så ca tre uker til oppstart....

Som bildene viser er det V4 stolper.

Otkristo

Andrewas

tesla.com/findus har nå blitt endret og viser det som framstår som oppdatert info om hvor det faktisk bygges og hvor det planlegges.

For det meste stemmer det med info som har kommer fram her eller på supercharge.info. Det er imidlertid noen forskjeller:
- Røros bygges og er markert som det i supercharge.info og støttet av bilder og rapporter her på forumet, men vises ikke på findus.
- Det samme gjelder delvis for Bodø, men der er Bodø med på findus med status "In development"
- For Hemsedal og Sunndalsøra er det samsvar mellom findus, andre kilder og virkeligheten
- For Flå (som er plassert i kartet på findus i Nesbyen og ikke i Flå) så står det "under construction" på findus. Noen som vet noe? Noen som skal forbi strekningen Flå-Nesbyen og kan sjekke litt nøyere på steder som kan passe? Tenker selv det må være enten i selve FLå, Bromma eller i Nesbyen.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Andrewas

Ser ut til at sakens kjerne på Flå er strid mellom en privatperson og Olav Thon gruppen om hvem som egentlig eier tomten der det planlegges etablering av ladestasjoner.

Kommunen tar ikke part i den saken, men opprettholder sin godkjenning av etablering av ladestasjoner på tomten. Det er klaget til statsforvalteren som har konkludert med å være enig med kommunen. Dermed bør bygging kunne begynne?
2023 Model X Plaid

Loff

Kjenner ikkje detaljene i saka, men på generelt grunnlag kan/skal kommunen gi byggetillatelse så sant det ikkje er åpenbart at privatrettslige forhold er til hinder for at tiltaket skal kunne gjennomføres. Dersom det foreligg (ikkje like åpenbare) privatrettslige hinder må desse så klart også avklares før bygging kan starte, men det er kommunen ikkje (offentlegrettslig) part i..
Nordmøre
2011 Mitsubishi i-Miev m/dieselbrenner og krok (kjøleskapet)
2013 Mitsubishi i-Miev
2011 Buddy M9 NiMH m/originalt skinninteriør, soltak og krok
2008 Buddy (telefonkiosken)
2014 Tesla Model S 60 (Rocinante)
2015 Zero SR
Hard Rock hybridsykkel med Bafang bakhjulsmotor
Mongoose mountainbike med Bafang krankmotor

Andrewas

Flå eller Nesbyen???

Noen har rapportert inn i supercharge.info at Flå er åpnet - på Nesbyen - med 38 stalls... Samtidig ligger det i tesla.com/findus at Flå er åpen, med 38 stalls - på Flå...

Så hva er riktig?
2023 Model X Plaid

Ellemelle

I Tesla-appen ligger den inne ved Bjørneparken shopping. Stoler mer på den informasjonen

Andrewas

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 26. september 2024, klokken 13:26I Tesla-appen ligger den inne ved Bjørneparken shopping. Stoler mer på den informasjonen
Enig - antagelig riktig info - men overraskende plassering like fullt. Hverken i Nesbyen (hvorenn de som har lagt inn den infoen i supercharge.info har det fra?) eller på det stedet i Flå hvor vi trodde det skulle bli basert på byggesaken omtalt over. Tenker uansett det er best å få en bekreftelse fra en eller annen som har vært forbi.
2023 Model X Plaid

Ellemelle

Men var det ikke du som la den inn som "under construction" med Nesbyenadressen og så har det bare blitt videreført nå?
For ellers i alle avisartikler om saken som jeg kan se, handler det alltid om Bjørneparken.

Andrewas

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 26. september 2024, klokken 15:03Men var det ikke du som la den inn som "under construction" med Nesbyenadressen og så har det bare blitt videreført nå?
For ellers i alle avisartikler om saken som jeg kan se, handler det alltid om Bjørneparken.
Nope, dette kommer fra antagelig den samme som la inn også de mer spekulative fra findus kartet.
2023 Model X Plaid

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA