Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i utenlandske medier

Startet av Elbil-i-Lofoten, tirsdag 12. august 2014, klokken 15:08

« forrige - neste »

Elbil-i-Lofoten

Finner ingen info i brukerhåndbøkerne til min leaf om bilen automatisk låser seg hvis jeg forlater den uten å manuelt låse dørene? Noen som vet noe om dette?

Mvh ny leaf tekna-eier

BE

Den låser seg ikke automatisk når du forlater bilen.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

pottle

Hvis du låser opp bilen, men unnlater å åpne noen av dørene vil bilen låses automatisk etter ett minutt.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

Elbil-i-Lofoten

Ok det var fint å få vite. Takker for info.

bjorn_2390

Tror ikke min står lengre enn 30 sekunder, før dørene automatisk låser seg igjen (hvis ikke åpnet).
Blå Euro-Leaf (2012)

pottle

Mulig 2012-modellen er annerledes :-) Aner ikke.

Manualen til USA 2013-modellen sier følgende om saken:

All doors will be locked automatically unless one of the following operations is performed within 1 minute after pushing the request switch while the doors are locked.
• Opening any door.
• Pushing the power switch.
During this 1-minute time period, if the UNLOCK button on the Intelligent Key is pushed, all doors will be locked automatically after another 1 minute.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

BE

Trådstarter lurer på om bilen låser seg automatisk når du forlater den etter bruk, det gjør den ikke.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

m55ikael

Noen som har har funnet en løsning på dette?  Den låst seg igjen hvis du trykker på lås opp og ikke åpner men låst seg ikke hvis du forlater bilen med nøkkelen og ikke låser. Merkelig logikk.

Trekkoppbil

Jeg er sjeleglad for at man ikke risikerer at nøkkelen blir låst inne i bilen, hver gang Key is not detected.

m55ikael

Vil jo tro det må være andre kriterier som at bilen må være avslått og at nøkkelen ikke er registrert over en viss tid. Jeg ser ihvertfall ikke noen grunn til at bilen burde kunne stå ulåst over en lengre periode uten at man aktivt velger det selv. Andre biler klarer dette helt fint, og man har jo to nøkler.

Hadde ikke vært verre enn å lage et menyvalg og programmere bilen til å gjøre noe den allerede gjør fra før (men av en eller annen grunn kun ved et ekstremt nisjepreget scenario).

Powerflux

Sitat fra: Trekkoppbil på lørdag 13. desember 2014, klokken 10:52
Jeg er sjeleglad for at man ikke risikerer at nøkkelen blir låst inne i bilen, hver gang Key is not detected.
Vel, det kan skje og det er ikke stas på noen som helst måte >:(
Nøkkelen lå på setet foran mens bilen sto på lading. I det jeg trakk ut ladekablen så klikket det som om dørene gikk i lås!
Ganske riktig! Alle dørene låst, nøkkelen synlig i forsetet og en rød varsellampe som blinket på dashbordet!
Etter mye dill fikk jeg en kompis til å komme med den andre nøkkelen. Ved opplåsing reagerte den ikke første gang men på gang nr. 2 låste kun venstre fordør seg opp. Startet opp for deretter å slå av. Varsellampen ble da borte og ved forsøk på å låse den med nøkkel 1 liggende i bilen så nektet den å låse slik den skal gjøre.
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA