Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Semihurtiglader på Nutheim, Langs E134

Startet av Mortenmann, tirsdag 12. august 2014, klokken 09:55

« forrige - neste »

Mortenmann

Vi har hatt vår Leaf siden november 2011. Har kjørt ca 35000 uten problemer av noen art. Til nå.
Bilen har stått parkert i garasjen uten tilkobling av ladestrøm i ca 3 uker. Batteriet på 5 streker.
Skulle starte opp i dag så lyste gul varsellampe for bremser. Under kjøring virker bare de "nomale" bremsene, ikke bremsekraft fra "genereringsbremsen". Det virker som om bilen tror den er fulladet. Da virker heller ikke denne funksjonen.
Har forsøkt å koble fra 12v batteriet uten at dette hjelper. Noen som har opplevd /hørt om dette? Ser ut til at det blir en tur på verksted :-\
SølvLeaf

TorC

Har du latt den stå med 12v batteriet frakoplet lenge nok? Min erfaring er at det ikke alltid holder med noen få minutter, men trengs 10 minutter for å nullstille.

Videre har jeg selv opplevd (og Rio kommer sikker med kommentar om dette) at man av og til må ta av begge polene for å få nullstilt. Jeg gidder ikke ta en debatt om dette, men det kan være verdt et forsøk hvis ingenting annet funker.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA