Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ranger diagnose

Startet av Griffel, onsdag 14. januar 2009, klokken 19:26

« forrige - neste »

Griffel

Reva prioriterer norske kunder når de lanserer en litium-variant.

TU: http://www.tu.no/motor/article194449.ece

"Nå varsler Reva at den etterlengtede varianten med litium-ion-batterier og større rekkevidde er klar. Og norske kunder står først i køen:

– Vi er ikke helt heldige med valutakursen for tida, men vi jobber for å få litiummodellen under 160.000 kroner ferdig levert, opplyser Teig.

For den summen er rekkevidden økt til 120 kilometer, ifølge produsenten. Full ladetid er redusert fra åtte til seks timer.

De nye litiumbatteriene har ikke bare lengre levetid, de er også nesten 140 kilo lettere

Det skal også bli mulig å oppgradere eksisterende Reva City Car til litiumbatterier.
Dette krever en ombygging av blant annet styringssystemet og fjæringene, og prisen er ennå ikke fastsatt. "


Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

El rayo

Sitat fra: Griffel på mandag 05. januar 2009, klokken 21:26
Det skal også bli mulig å oppgradere eksisterende Reva City Car til litiumbatterier.
Dette krever en ombygging av blant annet styringssystemet og fjæringene, og prisen er ennå ikke fastsatt. "
Da er det vel lettere å kjøpe ny Reva. Det er sikkert noen som kan bruke den gamle med vanlig rekkevidde.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Griffel

Sitat fra: El rayo på tirsdag 06. januar 2009, klokken 00:38
Da er det vel lettere å kjøpe ny Reva. Det er sikkert noen som kan bruke den gamle med vanlig rekkevidde.

Helt sikkert det letteste. Hva som er lønnsomt går det ann å regne ut når en kjenner brukverdien av bly Revan prisen på ommbygging og prisen på Li Reva.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ravn

Kan ellers nevne at de samtidig lanserer en "off-board" trefase lader som skal lade bilen til 90% på 1 time.

Samt gamle DC biler vil ikke kunne konverteres.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Ken

Og man eier de batteriene! Interessant å se hva slags garanti ordning de har for dem.

Om igjen Elbil Norge prioriteres av elbil produsenter. Håper at regeringen skjønner dette før de la Think havne i grøfta.

Norge er kaldt og bly teknologi ikke er  optimal her og det er lettere å satse feil i et lite land hvis det blir problematisk senere..

De engelske Reva eiere som skal ned til Spania på en elbil rally i mai skal glede seg til nyhetene.

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Geenie

Var og forhørte meg om dette i dag. Som jeg forstår kan reva leveres i dag med litiumpakke til kr 159.000.-
Ettermontering kr 39.000.-
garanti var 3 år etter som jeg forsto.
Rent økonomisk ser det ut som det enda lønner seg å bruke bly pakken om man ikke trenger den ekstra rekkevidden.
En flott mulighet å bytte til litium om et par år om prisene går ned.

Falcon

Hmm, perfekt. Om to-tre år når min nåværende batteripakke må skiftes ut kommer jeg nokså garantert å velge dette istedet for nye blybatterier. Dyrere ja, men ekstra rekkevidde og forlenget levetid (samt reduksjon i pris over tid) vil nesten sikkert være verdt det.
Verdens nordligste Reva :)

bosonic

Får bare håpe at Lader og BMS ivaretar batteriet på en slik måte at maks levetid er oppnåelig ::)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Kito76

Er det noen som tilbyr ombygging av Revai bly til Litium batteri nå?. Anslag på pris?

elektrolux

Kjörer for tiden www.wave2011.net og en 72V Reva litium kjörte i gär 170 km med 30 km mer pä tanken.

Imponerende. Vi gjode det samme i en 2,8T tund VW T5 Support bilen.

Mange interressante kjöretöy, mange interresante folk. Et lignende rally burde vi ogsä laget.

Nä blir jeg enda mer irritert over at vi i Norge IKKE fär lov ä bygge väre egne kjöretöy. "Alle" kjöretöyene her er modifiserte eller egenkonstruerte. Uten slike initiativ gär verden alt for sakte framover

Thinken og den ellers imponerende Leaf'en er ikke modifiserte, og sliter med alt for lav ladehastighet. H.h.v. 12A og 10 A eller 3000W gir maks 20 km/t ladehastighet. Vi har til sammenligning opp til 30 kW lading og kan kjöre nye 200 km etter 1,5 timer.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA