Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Enter forsikring økte pris med 46% på elbil forsikring for Leaf

Startet av Tjungbark, mandag 11. august 2014, klokken 22:28

« forrige - neste »

Tjungbark

Hej! Svensk här som nyligen köpt en Think Classic med batterierna vid sidan av bilen. Med hjälp av verkstadshandboken har jag nu lyckats montera batterierna i batterilådan men det är två likadana sensorer som går till BMS:en som jag inte vet vart de ska placeras? Ser ut att vara temperatursensorer?



Tusen Takk för hjälpen!

elektrolux

Det er temperatursensorer, og plasseres i egen utsparing på siden av en batteriblokk. Gjerne slik at de måler 2 batteriblokker ved siden av hverandre.

Vi har i den siste tiden opplevd at disse sensorene mister karakteristikken sin, og indikerer 40+ C ved reell temperatur på ca 30C. Dette stopper bilens lader. Når du likevel har sensorene tilgjengelig ville jeg målt dem ved å stappe dem oppi et kokekar og sakte øke temperaturen fra 10C til 40C og sammenligne verdiene på dem. Skal selvfølgelig være lik ved samme temperatur.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Tjungbark

Tack för ett väldigt bra svar! Jag gör som du säger :)

Vet vi vad det är för sensorer så jag vet vilket motstånd de ska ha vid en given temperatur? Vart ser jag annars temperaturen de mäter?

Tjungbark

#3
Såhär ser mitt diagram ut. Lite skillnad mot det som är i wikin. Mina sensorer visar därmed lite fel, men åt "rätt håll" (jämfört med det i Wikin) eller kanske fel, risk finns ju för att batterierna blir för varma vid laddning. Vet vi vad det ska vara för motstånd vid 40 grader? Dock är värdena väldigt lika mellan de två sensorerna.

OBS kOhm vs temperatur


elektrolux

Ser veldig bra ut, og kanskje mer nøyaktig enn Elbilwikiets målinger.

Det viktige er at de følger hvarandre. Ved feil ville den ene tatt helt av ved rundt 30C
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA