Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Inntrykk etter prøvekjøring av E-Golf

Startet av Dagp, mandag 11. august 2014, klokken 13:07

« forrige - neste »

Dagp

Litt grønn på dette ..... men, har 3 fase 16 amp i garasjen. finnes det en løsning for å kunne utnytte alle disse  :P  for å korte ned ladetiden på en Leaf??

BEHA

Beklager,Type 1 kontakten i LEAF kan kun utnytte 1 fase. Laderen i bilen er på 3,3Kw det er det du får ut av en 3 fasekurs på 16A. Ønsker du hurtigere lading, må du ha 6,6 Kw lader i bilen og tilgang på 32A.

emil

3fas 16A IT eller TN kan du ikke gjøre mer nytte av enn 1fas 16A i Leaf, men det er tredjepartsløsninger for å utvide Leaf med flere ladere på gang.


JanBrede

Jeg antar at du stiller spørsmålet fordi du har 6,6 kW lader i Leafen din, ellers blir det overflødig.  Den vanlige laderen i leaf klarer å utnytte maks på en av kursene i en 3 fase 16A uansett.

Dersom du er interessert i å få ut mer, slik som meg, så er det bare å krysse fingrene for at noen flere ser behovet og lager en trafo som går motsatt av det noen, antakelig ZapTec, har gjort for Renault ZOE, fra trefase til høy Amp enfase ;)  Klarer de det for 5000,- så er jeg solgt.
Se egen tråd:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11084.0.html

Helelektrisk familie :)
Tesla S90D 2017, "Blu", siden Mars 2017

Leaf Tekna 2013, "Bawwy", med 6,6 kW lader siden September 2013
2013-2014: 14000 km
2015: 17000 km
2016: 17000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA