Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Generelle strøm og ladespørsmål.

Startet av Gus1, mandag 11. august 2014, klokken 11:11

« forrige - neste »

Gus1

Jeg og ungene satt i bilen i dag mens moren var i butikken og handlet. Da hun var tilbake og skulle legge varene i bagasjerommet så lot det seg ikke åpne..

Vi satt i bilen mens den gikk og det var heller ikke respons ved trykk på åpne/lukke-knappen på nøkkelen. Bilen måtte stenges helt ned og nøkkelen helt ut før dette lot seg løse. Teit patent, men er det mulig å disable dette i noe oppsett?
Gus1

2017 Mercedes 250e Electric Drive 
2014 Volkswagen e-Up!
2005 LandCruiser GX
1981 Toyota Crown SuperSaloon

Terjer

Ja, jeg har irritert meg over dette når jeg henter ungene på trening, dessverre kjenner jeg ikke til noen løsning på det.
VW e-up! - Aurskog-Høland

Caspar

Hvis du åpner førerdøren på gløtt så deaktiverer du baklukelåsen og fruen kan lempe inn varene uten at du behøver å reise deg.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Terjer

Sitat fra: Caspar på lørdag 26. juli 2014, klokken 07:04
Hvis du åpner førerdøren på gløtt så deaktiverer du baklukelåsen og fruen kan lempe inn varene uten at du behøver å reise deg.

Det forklarer hvorfor bakluka alltid er ulåst når jeg har omsider får kreket meg ut av førerstolen og gått ut og åpnet luka, mens ungene står å insisterer på at "den vaaar låst" når de prøvde å åpne den  :o
VW e-up! - Aurskog-Høland

znaky85


Louise

Men hva er hensikten ? Har noen kontaktet VW og spurt om dette rett og slett er en glipp ? Det omvendte,at kun bakluken kan åpnes når bilen er låst, er fornuftig. Men låst bakluken på ellers ulåst bil, virker som en glipp. ???

TB

Sitat fra: Louise på lørdag 02. august 2014, klokken 11:02
Men hva er hensikten ? Har noen kontaktet VW og spurt om dette rett og slett er en glipp ? Det omvendte,at kun bakluken kan åpnes når bilen er låst, er fornuftig. Men låst bakluken på ellers ulåst bil, virker som en glipp. ???
Er likt på fossilbil eg har også - så snart du passerer x km/t låses bakluka seg. Den opnes igjen når førerdøra opnes. Dette skjer sjølv om automatisk lås er av - dvs at alle dørene låser seg. Automatisk lås funksjonen har og dei fleste bilar idag, men den kan enkelt deaktiveres. At bakluka skal låse seg virker ikkje som alle kan deaktivere.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Caspar

Årsaken er nok at kriminalitetsbilde er litt anderledes i andre land enn Norge. Første gang jeg så dette var på Audi 100 på åttitallet, og da var forklaringen at tyver åpnet bakluken når du står på rødt lys og tømmer bagasjerommet før du rekker å reagere. Når du er vant til hvordan det fungerer så er det ikke noe problem. Sitter du i bilen og venter på noen som kommer og skal inn i bagasjen for å legge fra seg noe, så åpner du bare døren og sier hei så løser det seg
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

bereri

På min E-UP! holder det å trykke en gang på opplåsingsknappen i førerdøren...

Terjer

Sitat fra: ebergli på mandag 04. august 2014, klokken 23:48
På min E-UP! holder det å trykke en gang på opplåsingsknappen i førerdøren...

WOW! Har du sett på makan? I løpet av natta har VW oppgradert uppen min så nå er det jammen en slik opplåsningsknapp i min up og!  ;D
VW e-up! - Aurskog-Høland

Caspar

Jeg mener fremdeles at det er hyggeligere å åpne døren på gløtt og si hei. Spesielt hvis jeg har sittet og slappet av i bilen mens hun har gjort heleghandelen
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Gus1

He he, du har et poeng Caspar..

Takk for tipset!  ;) 8)
Gus1

2017 Mercedes 250e Electric Drive 
2014 Volkswagen e-Up!
2005 LandCruiser GX
1981 Toyota Crown SuperSaloon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA