Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Krisepakke i boks for Think !

Startet av lillerød, tirsdag 13. januar 2009, klokken 21:42

« forrige - neste »

Boogie

Joda, jeg kan nok også hjelpe.
Har sendt degen mail.

Trodde forøvrig batteriene var ute av bilen.
Kan Automotive hjelpe deg med demonteringen?
Så kan du komme tilbake med en "ny" pakke som de monterer igjen.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

lillerød

Sitat fra: elektrolux på onsdag 07. januar 2009, klokken 20:20
Det enkleste og billigste er å sende hele bilen hit. Som sagt har jeg ikke tid å hjelpe før godt utpå våren. Leieboeren kjører Stavanger - Oslo 3 ganger i uka, og kan ta bilen på henger.

Grunnen til at Automotive sier noe annet enn meg er at de må forholde seg til Fabrikkens prosedyrer, mens jeg selv jobber etter prinsipper utviklet bassert på omfattende testing og eksperimentering med NiCd batterier.

Jeg sliter heller ikke med at biler jeg har reparert må tilbake etter kort tid, noe som tilsier at jeg må gjøre noe rett.

Jeg tror det er bred enighet her på forumet at Fabrikkens prosedyrer skaper store utgifter for forbruker, og også skader på batteriene.

Normalt er slike biler som din tilbake på veien for 10-30K etter besøk hos meg; selvfølgelig avhengig av hvor mange blokker som faktisk må byttes.
Beklager om jeg høres skeptisk ut, jeg er ny her på forumet og vet ingenting om deg eller noen andre her :)

Hva skjer om jeg leverer bilen min til deg, betaler deg masse penger og så har en bil som slutter å funke om tre måneder? Når man har med et verksted å gjøre kan man ta med seg kvitteringen tilbake og si at man vil reklamere på jobben. I tillegg vil du gjøre noe helt annet enn det verkstedet sier jeg burde gjøre, og du skal ha mer penger enn dem for å gjøre det - jeg håper du skjønner min side av saken  og at jeg har fryktelig mange spørsmål :)

Hvis jeg fikser bakakselen nå, kan jeg da kjøre bilen mens jeg venter på at du kan fikse den?
Strømmen

lillerød

Sitat fra: Boogie på onsdag 07. januar 2009, klokken 20:25
Joda, jeg kan nok også hjelpe.
Har sendt degen mail.

Trodde forøvrig batteriene var ute av bilen.
Kan Automotive hjelpe deg med demonteringen?
Så kan du komme tilbake med en "ny" pakke som de monterer igjen.
Jeg så ikke svaret ditt da jeg svarte elektrolux.

Jeg har svart på mailen din :)
Strømmen

elektrolux

Sitat fra: lillerød på onsdag 07. januar 2009, klokken 20:56
Hva skjer om jeg leverer bilen min til deg, betaler deg masse penger og så har en bil som slutter å funke om tre måneder? Når man har med et verksted å gjøre kan man ta med seg kvitteringen tilbake og si at man vil reklamere på jobben. I tillegg vil du gjøre noe helt annet enn det verkstedet sier jeg burde gjøre, og du skal ha mer penger enn dem for å gjøre det - jeg håper du skjønner min side av saken  og at jeg har fryktelig mange spørsmål :)

Hvis jeg fikser bakakselen nå, kan jeg da kjøre bilen mens jeg venter på at du kan fikse den?

Helt forståelig skepsis. Jeg gir 3 mnd garanti på batterier jeg setter inn, og i tilfelle AX'en selges den med 12 mnd 50% batterigaranti.

Vet ikke hvor langt du ville kommet med en klage mot et verksted, men det er blitt prøvt, og de viser da bare til at de har fulgt prosedyrer, som er helt sant, men desverre ofte feil tilnærming til problemet.

Prisen du har fått oppgitt fra verkstedet er ikke medregnet deler, det er mitt overslag.

Du bør parkere bilen så snart der er problemer med batteriene. Du kan forårsake ytterligere skader ved å fortsette å bruke bilen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

bosonic

Sitat fra: lillerød på onsdag 07. januar 2009, klokken 20:56

Beklager om jeg høres skeptisk ut, jeg er ny her på forumet og vet ingenting om deg eller noen andre her :)


Dersom du tar deg tid til å lese i innleggene her på forumet så vil du snart skjønne at elektrolux og mange andre  er "proffe og seriøse aktører"  :) :)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

ilmarw

Som i tillegg gjør dette stort sett frivillig for å hjelpe å holde biler på veien, det er vel ingen av dem som har gått i pluss på elbilreperasjoner foreløpig...

ilmar
Polestar i bestilling

El rayo

Sitat fra: lillerød på onsdag 07. januar 2009, klokken 19:51
Så må vi evt. ta ut batteripakken selv. Kan vi finne ut hvordan vi gjør det? Hvor stor er den
Batteripakka veier ca 260 kg. Den består av 19 blokker á 6V/100Ah som veier 13,2 kg hver og er montert i en stålkasse med åpen topp. Har ikke målene nå.

Hvordan batteripakka tas ut står i Think service manual
http://www.elbil.no/dokumenter/Thinkverstedmanual.pdf

Det er også lagt ut beskrivelse her på forumet hvordan batteripakka kan tas ut uten å bruke løftebukk og hva man trenger av utstyr istedet. Har søkt, men finner det ikke i farten. Kanskje du har bedre hell selv, Lillerød.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

lillerød

Sitat fra: elektrolux på onsdag 07. januar 2009, klokken 21:11
Sitat fra: lillerød på onsdag 07. januar 2009, klokken 20:56
Hva skjer om jeg leverer bilen min til deg, betaler deg masse penger og så har en bil som slutter å funke om tre måneder? Når man har med et verksted å gjøre kan man ta med seg kvitteringen tilbake og si at man vil reklamere på jobben. I tillegg vil du gjøre noe helt annet enn det verkstedet sier jeg burde gjøre, og du skal ha mer penger enn dem for å gjøre det - jeg håper du skjønner min side av saken  og at jeg har fryktelig mange spørsmål :)

Hvis jeg fikser bakakselen nå, kan jeg da kjøre bilen mens jeg venter på at du kan fikse den?

Helt forståelig skepsis. Jeg gir 3 mnd garanti på batterier jeg setter inn, og i tilfelle AX'en selges den med 12 mnd 50% batterigaranti.

Vet ikke hvor langt du ville kommet med en klage mot et verksted, men det er blitt prøvt, og de viser da bare til at de har fulgt prosedyrer, som er helt sant, men desverre ofte feil tilnærming til problemet.

Prisen du har fått oppgitt fra verkstedet er ikke medregnet deler, det er mitt overslag.

Du bør parkere bilen så snart der er problemer med batteriene. Du kan forårsake ytterligere skader ved å fortsette å bruke bilen.
Tusen takk for hjelp og tilbudet om mer hjelp, electrolux! :) Jeg må nok imidlertid si nei takk denne gang, Thinken er hovedbilen vår, så det blir for lenge å være uten, rett og slett  :-\
Strømmen

lillerød

Sitat fra: bosonic på torsdag 08. januar 2009, klokken 10:00
Sitat fra: lillerød på onsdag 07. januar 2009, klokken 20:56

Beklager om jeg høres skeptisk ut, jeg er ny her på forumet og vet ingenting om deg eller noen andre her :)


Dersom du tar deg tid til å lese i innleggene her på forumet så vil du snart skjønne at elektrolux og mange andre  er "proffe og seriøse aktører"  :) :)


Sitat fra: ilmarw på torsdag 08. januar 2009, klokken 10:49
Som i tillegg gjør dette stort sett frivillig for å hjelpe å holde biler på veien, det er vel ingen av dem som har gått i pluss på elbilreperasjoner foreløpig...

ilmar

Det er hyggelig å se at electrolux får tillitserklæringer fra dere, allikevel håper jeg dere skjønner at litt skepsis er sunt iblant.

Bilen står fortsatt på Automotive (med ny bakaksel ::) ), men batteripakken blir levert til Boogie i morgen  ;D
Strømmen

ilmarw

Sitat fra: lillerød på torsdag 08. januar 2009, klokken 22:59
Det er hyggelig å se at electrolux får tillitserklæringer fra dere, allikevel håper jeg dere skjønner at litt skepsis er sunt iblant.

Bilen står fortsatt på Automotive (med ny bakaksel ::) ), men batteripakken blir levert til Boogie i morgen  ;D
Selvfølgelig, men jeg tenkte bare at jo flere tillitserklæringer, jo mindre skeptisk kan man tillate seg å bli :-)

ilmar
Polestar i bestilling

elektrolux

Boogie, Pluto, meg og Think bruker samme utstyr, og teknikk for testing og recondisjonering.

Dermed er nok Lillerud sin pakke havnet i trygge hender.

Fordelen med metoden vår er at den er mye mer skånsom mot batteriene, og i gitte tilfeller i stand til å arrestere batterier som er i ferd med å gli ut av normal funksjon. Vi har sammen utviklet testen bassert på erfaring med snart til sammen 1000 NiCd batterier, og forfinet den etterhvert som kompetansen har økt.

Grunnet begrenset tilgang til blokker er metoden vår orientert rundt det å redde flest mulig blokker, samt at forsendelseskostnader krever at jobben må være gjort rett første gang da vinning ellers ville godt opp i spinning så det heter.

Desverre betyr nye delepriser ( spesielt på batterier ) at vi må ofre noen biler som delebiler, for i det hele tatt å ha deler til å reparere andre. 

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

lillerød

Opprinnelig hadde jeg bare tenkt å gå inn her og fortelle hvordan det gått med batteripakken vår, men så ringte de fra Automotive da jeg var på vei hjem i dag...

Batteripakken er nå "sjekket og fikset", og Arnstein har gjort en god jobb, tusen takk til ham.

Resten av bilen, derimot...  :o >:( :-[ og mer til! Vi må ha nye bremser foran, vannpumpa har gått, ene vifta har gått og mer til, husker ikke alt en gang. Resultatet er ihvertfall at sammen med bakakselen og inn- og uttaking av batteripakken, er vi nå oppe i kr 24 000... Dette kommer i tillegg til de 20 000 Arnstein fikk, og sparekontoen er herved tom. Jeg er redd vår neste bil ikke blir en Think...

Bare en liten utblåsning ;)
Strømmen

elektrolux

Du får søke trøst i at det meste nå er OK, og at du ikke vil trenge ny Think på lang tid.

Slik Arnstein beskrev batteripakken din, har du nok spart inn alt det andre bare med å bruke han på batterikassen. ;)

Nå har du vel også lært å IKKE følge Think sin brukerhåndbok, om å vente til vannlyset kommer på, også.

Syntes Think som konsern burde godt ut i media eller ved aktiv oppsøking av Think eiere, og opplyst at bilene desverre er feilprogramert, og at eierene selv må passe på å fylle vann med 3000-4000 km intervall.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ilmarw

Arnstein, er det Boogie? Ikke alltid like greit å vite hva som skjuler seg bak brukernavn...

ilmar
Polestar i bestilling

El rayo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 20. januar 2009, klokken 17:31
Syntes Think som konsern burde godt ut i media eller ved aktiv oppsøking av Think eiere, og opplyst at bilene desverre er feilprogramert, og at eierene selv må passe på å fylle vann med 3000-4000 km intervall.
Auto Plaza (Ford) Skøyen sendte brev til alle kjente Th!nk-eiere i september 2006 med oppfordring om å oppgi adresse til ny eier hvis bilen var solgt. I brevet sto det med uthevet skrift: "...innen 6 mnd eller 4000 kjørte km."
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA