Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 2014 vs 2015 noe spørsmål

Startet av Hyperstress, mandag 11. august 2014, klokken 10:13

« forrige - neste »

gss

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 25. juli 2014, klokken 22:36
5/7-serie fra slutten av 90-tallet var godt støyisolerte. Selvfølgelig godt hjulpet av veldig kjipe dekkdimensjoner. Sleng på 245/35/21 og test på nytt, så er ikke forskjellen den samme som du trodde. Sjekk også artikler om utviklingen i støynivå i biler. En skulle tro det gikk en vei, men det er ikke helt sannheten.
Jeg kjører med 245/35-20 foran og 285/30-20 bak på min 7-serie, så det er ikke så langt unna. Men som sagt er det ikke sikkert den målte støyen er så mye høyere i Teslaen, det kan være at den er annerledes.

Thor2014

Så en ny Allroad i dag med 235/45-19

cyber

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 26. juli 2014, klokken 12:26
Så en ny Allroad i dag med 235/45-19

Da har folkevognforhandleren til Hyperstress forbyttet dennes originaldekk med de til A6
sedanen han fikk låne  :D -
en ny Audi A6 Allroad leveres originalt med 255/45 R19. 

Hetlsh

Sitat fra: Harlex på fredag 25. juli 2014, klokken 22:50
Det pussige med Teslaen min er at i området ca 115 km/t til 130 km/t så kommer det en ulelyd... Dette er erfaring etter de siste dagers kjøring (2800 km) på Autobahn og tilsvarende...Antar det er fra dekk... Goodyear 19"....men over 130 km/t så forsvinner lyden på en måte... Og under 115 km/t er det stille... Pussig... Har dette vært diskutert og konkludert rundt?

Vi er nå i Danmark og var en liten tur i Tyskland. Vi har også tilsvarende med P85+ med 21" originale Michelin dekk. Mulig at det kan være noe resonans? Lyden var litt som "Begynnende hull i eksospotten"

Bjoris

Jeg kjørte en TMS uten luft i Trheim, etter at jeg nærmest har bodd i vår TMS de siste 2 ukene så syns jeg det var noe rart med låne TMSen, jeg hoppet inn i bilen uten å vite hvilke dekk eller utstyr den hadde.

Den hadde merkbart høyere støynivå enn vår, det smalt mye mer over ujevnheter og den sparket betydelig bedre fra i påkjøringsfeltet så jeg skjønte jeg kjørte en P, men trodde helt ærlig at den stod på 20 tommere, overraskelsen var stor når jeg stoppet å så at bilen hadde samme dekk som vår. Når jeg så skulle løfte bilen på den ujevne gressbakken på campingplassen oppdaget jeg at den manglet luft... På den andre side syns jeg den var litt mer presis i styringen, men summaaumarum ser jeg at luft var verd det bare pga støynivået og bedre storbil følelse, med luft blir den en bedre glidare rett og slett.
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Diravi

Sitat fra: bjoris på mandag 28. juli 2014, klokken 10:20
Jeg kjørte en TMS uten luft i Trheim, etter at jeg nærmest har bodd i vår TMS de siste 2 ukene så syns jeg det var noe rart med låne TMSen, jeg hoppet inn i bilen uten å vite hvilke dekk eller utstyr den hadde.

Den hadde merkbart høyere støynivå enn vår, det smalt mye mer over ujevnheter og den sparket betydelig bedre fra i påkjøringsfeltet så jeg skjønte jeg kjørte en P, men trodde helt ærlig at den stod på 20 tommere, overraskelsen var stor når jeg stoppet å så at bilen hadde samme dekk som vår. Når jeg så skulle løfte bilen på den ujevne gressbakken på campingplassen oppdaget jeg at den manglet luft... På den andre side syns jeg den var litt mer presis i styringen, men summaaumarum ser jeg at luft var verd det bare pga støynivået og bedre storbil følelse, med luft blir den en bedre glidare rett og slett.

Interessant! Men det Kan jo være andre årsaker til at akkurat lånebilen støyet mer da? Hadde vært en fordel med mer data på dette fra andre S'er med/uten luftfjæring. Spørsmålet er jo ikke uten relevans for oss som ikke har bestilt ennå.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Øggen

Sitat fra: Hetlsh på søndag 27. juli 2014, klokken 23:57
Sitat fra: Harlex på fredag 25. juli 2014, klokken 22:50
Det pussige med Teslaen min er at i området ca 115 km/t til 130 km/t så kommer det en ulelyd... Dette er erfaring etter de siste dagers kjøring (2800 km) på Autobahn og tilsvarende...Antar det er fra dekk... Goodyear 19"....men over 130 km/t så forsvinner lyden på en måte... Og under 115 km/t er det stille... Pussig... Har dette vært diskutert og konkludert rundt?

Vi er nå i Danmark og var en liten tur i Tyskland. Vi har også tilsvarende med P85+ med 21" originale Michelin dekk. Mulig at det kan være noe resonans? Lyden var litt som "Begynnende hull i eksospotten"

sn0le

Har også denne brumlelyden.
Kommer fra litt over 110km/t og blir tydeligere hvis man øker farten litt mere.
Har slått av AC og satt bilen i nøytral for å "feilsøke".
Lyden blir ikke borte.
Høres ut som resonans av ett eller annet slag.
Muligens de greiene som er i hjulbuene foran som begynner å vibrere?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

fonberg

Sitat fra: bjoris på mandag 28. juli 2014, klokken 10:20... Den hadde merkbart høyere støynivå enn vår, det smalt mye mer over ujevnheter og den sparket betydelig bedre fra i påkjøringsfeltet så jeg skjønte jeg kjørte en P, ... Når jeg så skulle løfte bilen på den ujevne gressbakken på campingplassen oppdaget jeg at den manglet luft...

Kombinasjonen P og ikke luft finnes vel ikke?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Leif1

Jo.. Jeg har også kjørt den bilen.
En brun en om det fortsatt er den samme.
Syntes da det var noe som manglet på skjermen.
(Og da jeg kikket bak hjulene var det vitterlig spiralfjærer der.)
Det er en P, uten det meste annet enn stor motor.
Konvertitt fra S til X

Bjoris

Denne var rød, hadde røde kalipterer og det står P bak på den, men ikke pluss
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

turfsurf

Sitat fra: fonberg på tirsdag 29. juli 2014, klokken 00:43

Kombinasjonen P og ikke luft finnes vel ikke?

Tesla Drammen har en tilsvarende sort, en P uten luft og rimelig skrapet for utsyr ellers.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA