Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 2014 vs 2015 noe spørsmål

Startet av Zero-talent, mandag 11. august 2014, klokken 09:34

« forrige - neste »

Zero-talent

Nå har visstnok Nissan i USA gitt en pris på bytte av batteripakken. $5500 for å skifte hele pakken, når man leverer inn den gamle. Det skulle bli ca 35.000 NOK hvis prisen blir den samme her hjemme. Ikke gratis, men langt bedre enn hva man kunne fryktet. Jeg savner dog at de går ut med priser for å bytte enkeltceller i pakken. Det burde ikke være nødvendig å bytte hele pakken hvis det viser seg at kun noen av cellene er skadet?

Kilde: http://www.greencarreports.com/news/1093463_nissan-leaf-5500-battery-replacement-loses-money-company-admits
http://www.greencarreports.com/news/1092983_nissan-leaf-battery-cost-5500-for-replacement-with-heat-resistant-chemistry
Porsgrunn.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
Pendler Porsgrunn - Horten

Balrog

Haha. Nissan Norge kommer garantert til å forlange tett innpå 200.000 for et batteribytte. + Montering og mva, selvsagt. Montering kan selvsagt kun skje hos BNH, som vil ha 18 måneders ventetid.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Elbilfantast

Har hørt 70k for dette i Norge. Ågerpris spør du meg - tipper det er enkeltceller som byttes ut uansett.

Knotten

120k fikk jeg beskjed om da jeg kjøpte min kjære Leaf for 13 mnd siden.
Om prisen har sunket til 70k på litt over et år ser jeg forholdsvis lyst på et evnt. batteriskifte om kanskje 4-5-6 år.. ;D
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

smaug01

Er det miljøavgifter på slike batteri i Norge? I såfall er nok 70K ganske realistisk. Hvis ikke gjetter jeg på rundt 50K.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

elektrolux

Der er noe så rart som Ahr basert avgift. Ikke KWt som ville gjenspeilet batteriets størrelse. Dermed blir avgiften ubetydelig for batteri med høy spenning.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

fws

Når man skal se på norske priser i forhold til de amerikanske pleier man å treffe ganske bra hvis man ganger den amerikanske prisen med ti.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

PK

48-50.000 fikk jeg beskjed om når jeg kjøpte min Januar 2013
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Elbilfantast

Tipper det blir et stort ettermarked utenfor Nissan med verksted med batterimoduler på lager.

Kjell Leaf

Sitat fra: fws på mandag 04. august 2014, klokken 08:51
Når man skal se på norske priser i forhold til de amerikanske pleier man å treffe ganske bra hvis man ganger den amerikanske prisen med ti.
Hvor i all verden har du det fra ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 05. august 2014, klokken 23:35
Sitat fra: fws på mandag 04. august 2014, klokken 08:51
Når man skal se på norske priser i forhold til de amerikanske pleier man å treffe ganske bra hvis man ganger den amerikanske prisen med ti.
Hvor i all verden har du det fra ?

Ganske vanlig å oppleve dette med samme type varer som lanseres i Nord-Amerika og i Europa; stort sett dyrere i Europa og en god tommelfingerregel er å bruke ti-gangen på dollar i forhold til NOK. Men noe fasitsvar er det ikk ;)

Kjell Leaf

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 05. august 2014, klokken 23:50
Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 05. august 2014, klokken 23:35
Sitat fra: fws på mandag 04. august 2014, klokken 08:51
Når man skal se på norske priser i forhold til de amerikanske pleier man å treffe ganske bra hvis man ganger den amerikanske prisen med ti.
Hvor i all verden har du det fra ?

Ganske vanlig å oppleve dette med samme type varer som lanseres i Nord-Amerika og i Europa; stort sett dyrere i Europa og en god tommelfingerregel er å bruke ti-gangen på dollar i forhold til NOK. Men noe fasitsvar er det ikk ;)
Du mener at hvis en ting koster 60 dollar så koster det 600 kr i Norge, altså ikke 10 ganger så dyrt ? Da rimer det bedre i så fall.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

smaug01

Det var jo nettopp det han skrev. Gang dollar med ti så har du ca pris her i Norge. Min erfaring er at i disse billige dollartidene så er det ganske pessimistisk men man får i allefall ikke noe uheldig overraskelse. Når dollarkursen var nede i 5ish kr kunne man gange med 8, nå er vel 9 mer korrekt.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

sigurdi

Nissan sine oppgraderte batteri type har ny kjemi.

Er følger av batteri problemer og massesøksmål i Nevada og noen andre varme stater der brukere har hatt opp til 26% reduksjon i kapasitet på 1år.

De nye batteriene tåler varme mye bedre, så spørst om det blir samne deal i markeder der barteriene har hatt helt andre levevilkår.

Er litt rykter om at de selger til kostpris for å bligjøre kundene. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Kjell Leaf

#14
Sitat fra: smaug01 på onsdag 06. august 2014, klokken 13:14
Det var jo nettopp det han skrev. Gang dollar med ti så har du ca pris her i Norge. Min erfaring er at i disse billige dollartidene så er det ganske pessimistisk men man får i allefall ikke noe uheldig overraskelse. Når dollarkursen var nede i 5ish kr kunne man gange med 8, nå er vel 9 mer korrekt.
Nei, han skrev at man ganger den amerikanske prisen med 10, det vil jo da si 10 ganger så dyrt i mitt hode.
Hadde han skrevet gange dollaren med ti hadde det vært noe annet.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA