Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva slags opplegg bør jeg få for å lade C-Zero utendørs hjemme?

Startet av bestorp, mandag 11. august 2014, klokken 07:48

« forrige - neste »

bestorp

På et eller annet tidspunkt så vil batterikapasiteten redusere seg, men vil også da rekkevidden redusere seg i takt med dette.

Eller er dette to uavhengige ting?
Nissan SV 2013 (USA Leaf) - Gått cirka 36000km

emil

Går batterikapasiteten ned blir "tanken" mindre og rekkevidden kortere.

erikf

Men kanskje nissanverkstedet kan justere noe slik at større del av batteriet kan utnyttes? Altså slik at de reserverte 2 kWt i topp kan benyttes?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Electrix

Sitat fra: erikf på mandag 28. juli 2014, klokken 12:25
Men kanskje nissanverkstedet kan justere noe slik at større del av batteriet kan utnyttes? Altså slik at de reserverte 2 kWt i topp kan benyttes?
Det vil bare gidegen kortvarigglede, det vil jo føre til at resterende kapasitet synker ennå fortere og at batteriet dør tidligere enn nødvendig.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA