Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

De fleste her inne har en fossilbil

Startet av Hoover, søndag 10. august 2014, klokken 15:09

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Jeg kalte dette en reklamefilm da den var oppe i en annen tråd nylig. "Infomercial" er kanskje like dekkende?

Litt interessant at det snakkes om dekk med lav rullemotstand, mens bildene viser Nexen CP671. Dette regnes som et helårsdekk, og det er kanskje tvilsomt disse blir montert på biler levert til Norge.

Ellers synes jeg det grå skinninteriøret ser bra ut.

kringon

Fant en side med noen knallbra bilder (beste jeg har sett som ikke er reklame fra fabrikk).

Ser ut som om  bildene er tatt av en ferdigprodusert bil på veien med skilter og av en privat/amatør med gode kunnskaper :)





























Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

E_S

Bil-modderen i meg ser med en gang for seg å foliere "grillen" sort og få på noen andre felger, så tror jeg det kan bli riktig så bra. Håper også de ikke ditcher sidemarkeringslysene på den europeiske modellen sånn Nissan har gjort på Leaf.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Hanzo

Kan du hjelpe med foliering av dash :P ? Det er veldig mye bra med denne bilen, den blir med god sannsynlighet min første elbil, men det lyse dashboardet er turnoff i mine øyner. Det er knallbra i sort, men denne gråfargen sliter jeg med å svelge.

Leo


elektrolux

Spennende bil med flott og praktisk design. Minner litt om Alec Issigonis sin Mini i moderne utgave.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Thor71

Jeg har selv bestilt Soul Ev og gleder meg. For dere som har bestilt eller tenker på å gjøre, det så har jeg opprettet en lukket gruppe hvor vi kan dele interessen og erfaringer etter hvert som vi får bilen :-)

https://www.facebook.com/groups/1543242002564112/

pberg

Mini i moderne utgave eksisterer jo allerede. Men Soul er *litt* større enn den gamle minien.  Ca en meter lenger, og en halv meter bredere...   :)
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0


moonbuggy

Noe undrer meg. Kia beskriver sin batteripakke som den beste og mest effektive som finnes i elektriske biler pr.idag. De har pakket 200wh/kg, enestående og best i klassen.
Ifølge spesikasjonene så veier batteripakken på Soul ev 277 kg. Omregnet så gir det 97,5 wh/kg.
Til sammenligning så veier bmw i3 batteripakke 205kg. Omregnet (22kwt) så gir det 107,5 wh/kg.

Et eller annet rimer ikke helt ?


moby666

Har ikke i3 batteri pakke på 18 kwt? Dvs ca det samme som eup?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

moonbuggy

Sitat fra: moby666 på torsdag 25. september 2014, klokken 17:44
Har ikke i3 batteri pakke på 18 kwt? Dvs ca det samme som eup?
Netto 18,8 brutto 22kwt (brutto er oppgitt på alle ev)

jkirkebo

Sitat fra: moonbuggy på torsdag 25. september 2014, klokken 17:19
Noe undrer meg. Kia beskriver sin batteripakke som den beste og mest effektive som finnes i elektriske biler pr.idag. De har pakket 200wh/kg, enestående og best i klassen.
Ifølge spesikasjonene så veier batteripakken på Soul ev 277 kg. Omregnet så gir det 97,5 wh/kg.
Til sammenligning så veier bmw i3 batteripakke 205kg. Omregnet (22kwt) så gir det 107,5 wh/kg.

Et eller annet rimer ikke helt ?

Til sammenligning har Tesla pakket inn 85kWh på 544kg. Det gir 156,25Wh/kg...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

arnejorg1

Sitat fra: moonbuggy på torsdag 25. september 2014, klokken 17:19
Noe undrer meg. Kia beskriver sin batteripakke som den beste og mest effektive som finnes i elektriske biler pr.idag. De har pakket 200wh/kg, enestående og best i klassen.
Ifølge spesikasjonene så veier batteripakken på Soul ev 277 kg. Omregnet så gir det 97,5 wh/kg.
Til sammenligning så veier bmw i3 batteripakke 205kg. Omregnet (22kwt) så gir det 107,5 wh/kg.

Et eller annet rimer ikke helt ?

Det er det jeg også regnet ut med ganske enkel matematikk. Så hvorfor de påstår dette, kjønner jeg ikke. hadde den hatt 200wh pr. kilo ville den jo gått reelt 30 mil. Da hadde alle kjøpt soul.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA