Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Enviro Elbilsalg åpner avdeling på Nesbru i Asker

Startet av froland, mandag 12. januar 2009, klokken 18:37

« forrige - neste »

froland

Hei venner! Vet dere om det går ann å få en ny spyledyse som går an å klipse på eller nå jeg bytte hele armen? Dette er en Think fra 2001. Regards Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

froland

Hei igjen! Det er en Think 2001 mod. Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

El rayo

Spør Trond Berger på Automotive Services til mandag, tlf 23246224. Vinduspusserarmer var noe av det som manglet på de bilene som ble hogd for 1 år siden, så de har nok noe av det på bruktlageret om ikke annet.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

Jeg tror det kan være en fordel med en fastsittende dyse. De får du hos  en vanlig rekvisitaforretning. 
Etter flere forsøk med justering vil fortsatt ikke den armmonterte dysen rense hele ruten.
En dobbel fastdyse (biltema 58658) vil treffe viskerbladet slik at strålen reflekteres over andre deler av ruten, og fordele vannet til begge sider av viskerbladet.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

froland

Hei Hens! Har du prøvd det selv? Er ikke den svarte plasten for tynn til å feste den dysa i? Regards Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

El rayo

Sitat fra: froland på lørdag 03. januar 2009, klokken 20:12
Er ikke den svarte plasten for tynn til å feste den dysa i? Regards Froland
Dysa kan vel også festes i "panseret, men da må slangen demonteres hver gang fronten skal av, ikke det at der er så ofte.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

froland

Hei igjen! Tja det går kanskje? Hvis det ikke er for langt fra vinduet da. Vel, skal sjekke det. Hilsen Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

hens

Plasten under frontruten holder ladekontakten så styrken er nok ikke noe problem. Faren er å bore slok at det treffe glasset.
Hva med lokket for kjøleveskebeholderen?

Jeg har ikke prøvet det selv, men jeg er fristet til å prøve.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

El rayo

Har aldri hatt en bil som fordeler vannet så godt utover ruta. En stråle på venstre side av pusserbladet og en på høyre. Dysa kan også flyttes utover og innover på pusserarmen. Enkelte biler har den kanskje for langt ut?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

cra

Vi hadde en amerikansk van en gang, og den hadde doble viskerblader og dysa mellom disse to. Fungerte faktisk veldig bra.

Ellerg kan plasten som ladekontakten sitter i forsterkes vha ulike typer "epoxy-plastilina" som fås på f.eks. biltema. Jeg brukte dette for å forsterke plasten rundt min ladekontakt, da det var sprukket slik at kontakten forsvant inn i bilen. Ellers kan man lime på et stykke plastik fra en tom spylevæskekanne eller tilsvarende so mvil være noe seigere enn den sprø plasten i dekselet. Det vil hjelpe godt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

HHF

Jeg må jo også si at Thinkens spylersystem er det beste jeg har prøvd. Det er overlegent i forhold til alt annet jeg har hatt og i tillegg bruker det langt mindre spylerveske enn det meste annet vil jeg tro. Her blir hver eneste dråpe brukt der det trengs....
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA