Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kreativ lading

Startet av satheesh.net, søndag 10. august 2014, klokken 08:25

« forrige - neste »

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

ToWalkOrDrive

Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Teslanewbie

#122
Huff. Med disse falcon-dørene på X bare ber man om trøbbel .. X er nok greit å kjøpe etter 1-2 år .. disse dørene kan bli en mareritt spesiell hvis de grunnet frister må begynne å levere ut uferdige biler . Har sett det på nesten alle bilder at dørene i bak ikke er i vater ..

Vi får se . Men hvis det er dørene som har utsatt bilen i 2 år da er dette en grov feilvurdering og nærmest på grensen til stupiditet !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

satheesh.net

Jeg ser på det sånn at de har brukt over to år på å få disse solide. Det samme gjelder nok 2. seterad. Det virker som de faktisk har brukt minst like langt tid på disse som dørene.

Jeg tror også Tesla er meget klar over disse glippene i karosseriet og holder kortene tett til brystet.

Forøvrig merker jeg et enda større engasjement og kreativitet blant folk, jo nærmere lansering, jo mer sprøe teorier. ;D

Teslanewbie

Sitat fra: satheesh.net på søndag 23. august 2015, klokken 15:55
Jeg ser på det sånn at de har brukt over to år på å få disse solide. Det samme gjelder nok 2. seterad. Det virker som de faktisk har brukt minst like langt tid på disse som dørene.

Jeg tror også Tesla er meget klar over disse glippene i karosseriet og holder kortene tett til brystet.

Forøvrig merker jeg et enda større engasjement og kreativitet blant folk, jo nærmere lansering, jo mer sprøe teorier. ;D

Dessverre  blir dette som med så mange andre biler der man introduserer ny teknikk eller nye løsninger . I begynnelsen er feilprosenten  svært stor og det er de tidligste eierne som  betaler priset.

Disse dørene er kule men jeg tror at de kommer å skape mange problem .

Hey, tesla har inntil nå ikke klart å levere tette panotak til Model S etter 3 år på markedet ..  for å ikke snakke om baklykter og vann i bakluke ..  under norske forhold kan denne konstruksjon bli et mareritt for tesla..

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

KrW

Elon ville levere Model X som en finslipt diamant så vi får se :-)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

Svært mange av bildene av test biler har hatt kabler ut fra Falcon dørene og da er det helt naturlig at de må være litt åpne for å ikke ødelegge kablingen.
Det er bilder der en ikke ser utstyr og dørene er litt åpne.

Plassering av dørhåndtaket gjør at det er svært lett å se om den ikke er helt lukket eller ulik rettet sammenlignet med fremdøra.

Test biler, så er ikke oppretting et prioritert område, vi er jo "heldige" og får sett utleverte biler i USA i god tid før våre biler blir levert.
Er de helt 100% så bør det ikke være noe problem på våre heller.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Teslanewbie

#127
Jeg skjønner at dere er entusiastiske men ikke glem det kritiske blikk . Tesla har jo først nå etter 3 år begynt å utbedre panotak og vann i baklykter for å ikke snakke om bulken på panseret som oppstår grunnet den idiotiske frunklås mekanismen.
At bilen X ikke er utviklet for kalde nord men isteden til solige California vitner jo denne konstruksjon av dørene om . Det er en gimmick som hadde blitt for mye prestisje å sløyfe . Jeg synes de er intressante men er svært i tvil over hvor praktiske de er .

Er redd for at X tesla eiere lett kan bli et formål for latter .

En annen sak, dørene åpner for en svært stor åpning i bilen . I vinterstid i minusgrader forsvinner svært mye varmluft ut av åpningen , spesiell i taket , som krever at kupén tar lengere tid å varmes opp igjen.

OG hvordan åpnes falcon-dørene i et garasje med begrenset takhøyde som 90 % av norske garasje er ...  parkeringshus i Norge har en begrenset høyde på 210 i mange tilfeller . Blir spennede dette .

Tror det blir mange problem med disse dørene .. men håper jeg tar feil
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

Det går an å være noe annet enn negativ også :) Forsøke å se fordelen og ikke bare fokusere på det som kan være utfordrende.
PS: På to år hadde jeg aldri noen lekkasje fra panotak. Ei heller bulk i panser.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Teslanewbie

Vi får se . Det blir sikkert bra dette .


"A pessimist is a person who has had to listen to too many optimists."

Don Marquis


P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

timingbeltkiller

A pessimist has gotten a life full of pleasant surprises.
An optimist is getting disappointed all the time.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

timingbeltkiller

@Øyvind.h

En bil er ikke statistisk signifikant.
Heller ikke 10 eller 100.
Og knapt 1000.

Håper mange nok svarer på neste AutoIndex.
Da burde vi få tilnærmet objektive data.

US Consumer Reports did rate Tesla S: average on reliability.
De fleste japsebilene er rated 2 trinn høyere til "excellent".

Mange og muligens de fleste kjøper Tesla på grunn av rekkevidde og SC.
Men på tross av særs mye annet.


Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

sigurdi

#132
Kjøper X pga det ikke finnes noen alternative hel elektriske 7 setere (for 7 voksne) med rekevidde som en kan leve med.

Dersom en ser litt på Signaturene var det mye feil på de aller første, så var de svært bra før produksjonen økte og mer feil lurte seg inn igjen.

Den store fordelen med X kjøperene er at dette ikke er første bilen til Tesla og de har lært svært mye de siste årene, med Model S opprampingen og problemene de har hatt.

Signaturene er produsert med lav takt på båndet og får mye dypere og mer sjekk en biler som kommer senere med mye høyere produksjons hastighet.

Noen sjangser må man ta i livet så er bare å hoppe i det med begge beina.
Har hatt Carawelle og benyttet bakdøren både titt og ofte til å gå ut i trange parkeringshus.
Model X har fremdører og bagasjelokk så komme ut skal en alltids. ;-)

Største fordelen sammenlignet med panorama taket til Model S er at Tesla har hatt mange år på å teste åpne/lukke problematikk på Falcon dørene, is og snø har de hatt flere vintrer til vinter testing, men et godt fryselager fungerer også både til -20 og -30.

Men selv bor jeg bare 30min fra nærmeste service senter og få låne en P90D av og til er jo bare en hyggelig bonus, så ikke spesielt bekymret.
Beholder også Cabriolen til konemor som lærekjørings bil for barna og senere ungdomsbil og den fungere greit til daglige gjøremål.

Skeptisk til en helt ny modell fra bil produsentene har vært vært lurt og mye blir fikset på første facelift, men tror mange som kjøpte Model S med en gang er super fornøyd om de har hatt noen service opphold.
Alternativet hadde jo vært å ikke kunne kjøre den og betalt mye høyere pris pga valutta økning. ;-)

For oss nordboere er det nok en fordel at Model S har solgt så bra og Tesla ser på Norge som et marked også for Model X (de har jo også tall på hvor mange Model X som er reservert i Norge)
Så vintertesting her det nok helt sikkert vært.

Tror og Model X blir en svært ettertraktet Taxi, genialt når sjåfør kan åpne bakdørene fra fører setet, lett å få inn eldre folk, rullestol brukere, barn osv uten å være redd for å få skader på dørene.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Øyvind.h

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 23. august 2015, klokken 20:48
A pessimist has gotten a life full of pleasant surprises.
An optimist is getting disappointed all the time.
Negative mennesker er ikke noe man bør omgås. De reduserer livskvaliteten :) En pessimist setter ikke pris på positive overraskelser. En optimist takler lett skuffelser.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Teslanewbie

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 23. august 2015, klokken 22:07
Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 23. august 2015, klokken 20:48
A pessimist has gotten a life full of pleasant surprises.
An optimist is getting disappointed all the time.
Negative mennesker er ikke noe man bør omgås. De reduserer livskvaliteten :) En pessimist setter ikke pris på positive overraskelser. En optimist takler lett skuffelser.
Huff . Nå synes jeg du er litt i overkant negativ og pessimistisk . :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA