Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kreativ lading

Startet av satheesh.net, søndag 10. august 2014, klokken 08:25

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Amoss på torsdag 12. februar 2015, klokken 10:22
Dersom du ser nøyere på dette bildet: Så ser du at det går "ett eller annet" rundt dørene.

Tror nesten jeg tør sette penger på at det bare er refleksjoner av bygninger/stolper langs vegen som speiler seg i pyntelista.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

KrW

Spennende at Elon sier at X har en funksjon eller funksjoner som gjør at de ikke skal vise bilen før den blir levert. De må finne en måte for de første kundene å kunne konfigurere bilen da.
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

Amoss

Sitat fra: cra på torsdag 12. februar 2015, klokken 10:31
Dersom du ser nøyere på dette bildet: Så ser du at det går "ett eller annet" rundt dørene.

Tror nesten jeg tør sette penger på at det bare er refleksjoner av bygninger/stolper langs vegen som speiler seg i pyntelista.

Synd jeg ikke satte i mot ;)

Sitat fra: KrW på torsdag 12. februar 2015, klokken 10:44
Tydelig at det er ganske mye tape her.

Ja, ser det nå ja, men hva er hensikten med denne tapen?  Holder det fast noen ledning eller?   ???
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

cra

Sitat fra: Amoss på torsdag 12. februar 2015, klokken 10:55
Sitat fra: cra på torsdag 12. februar 2015, klokken 10:31
Synd jeg ikke satte i mot ;)

Ved nærmere ettersyn kan det se ut som jeg skla være glad for det.  :)

Sitat fra: Amoss på torsdag 12. februar 2015, klokken 10:55
Sitat fra: KrW på torsdag 12. februar 2015, klokken 10:44
Tydelig at det er ganske mye tape her.

Ja, ser det nå ja, men hva er hensikten med denne tapen?  Holder det fast noen ledning eller?   ???

Sikkert gåen vindusheis, eller de tester ut et nytt system for å forhindre trekk fra sideruter.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Brede

Har de gått bort fra rammeløse vinduer foran tro?
Ser jo ut til at selve ruta er tapet fast til rammen.

Nå kan det jo være akkurat slike ting de vil vi skal spekulere på da og fester tape på random plasser for å villede.  ;D

Øggen

Det ser faktisk ut som om speilene er teipet fast. Det spekuleres og sies av han som tok bildene, at speilet VAR teipet fast. Har de "hemmelig" fått lov å bruke kamera?

olabt

Sitat fra: KrW på torsdag 12. februar 2015, klokken 10:47
Spennende at Elon sier at X har en funksjon eller funksjoner som gjør at de ikke skal vise bilen før den blir levert. De må finne en måte for de første kundene å kunne konfigurere bilen da.

Hvor/når sa han det?
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

sigurdi

Bilen kommer nok fra test siden lokalene er rett ved siden av, det som er ut som tape kan være i sammenheng med utførte tester.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

petersv

Justert lys så godt det lar seg gjøre. Rart det er mulig å ta et såpass dårlig eksponert bilde på lyse dagen..

NoseCone er der vel, men bilen ligner litt mye på Ford Cougar i fronten synes jeg. Det var ingen pen bil akkurat. :P
Ellers så håper jeg da inderlig at hengerfeste blir av elektrisk utsvingbar type, og ikke den billige og relativt stygge som er vist på denne bilen.

KrW

Sitat fra: petersv på torsdag 12. februar 2015, klokken 16:40
Justert lys så godt det lar seg gjøre. Rart det er mulig å ta et såpass dårlig eksponert bilde på lyse dagen..

Noen spekulerer i om det kan være Tesla som står for bildene. De er undereksponerte og nesten umulig å hente ut detaljer i PS av områder som vi vil se sånn som nose cone og bakenden.

Normalt vil et bilde av en svart bil som fyller store deler av bildet bli lyst/overeksponert. Dette kan være gjort med vilje. Men når jeg ser mer på bildet så ser jeg kraftig sollys i ruta på førersiden, så dette kan være grunnen til undereksponeringen.

Synd de ikke fikk noen bilder helt fra siden.
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

emagic

Sitat fra: Øggen på torsdag 12. februar 2015, klokken 18:00
Ellers så håper jeg da inderlig at hengerfeste blir av elektrisk utsvingbar type, og ikke den billige og relativt stygge som er vist på denne bilen.

"Alle" US biler med hengerfeste har denne typen.  Og det finnes mengder med forskjellige ting å stappe inn i den tuten, sykkelstativ, lasteramper osv...

http://www.curtmfg.com/Category/187/Cargo%20Carriers

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: emagic på torsdag 12. februar 2015, klokken 20:56
"Alle" US biler med hengerfeste har denne typen.  Og det finnes mengder med forskjellige ting å stappe inn i den tuten, sykkelstativ, lasteramper osv...
De Nord-Amerikanske "hitch" festene er utrolig mye mer fleksible enn bare en "balltop" hengerfeste som brukes i Europa. Btw: "balltop" er en av mange ulike utstyr man kan koble til en "hitch". For eksempel solide sykkelstativ for 4-6 sykler som henger betydelig bedre enn "balltop" slingrefestene vi har i Europa. Jeg håper "hitch" blir standard, men med Europeiske kontakter for strøm og "balltop" man kan sette inn ved behov.
Dett er blant de tingene jeg savner på Europeiske biler etter å ha bodd i Canada i noen år.

Knut Erling Øen

Synes bilen ser super ut! Har studert bildene på det amerikanske  forumet. Mye kulere enn demo bilen. Når det gjelder skiboks, har Elon sagt at de har løst dette. Antar at de har en innvendig løsning. Ser ut som bakluken er delt. Skiboks ser uten unntak stygt ut og det øker luftmotstanden. Dessuten er det mye enklere å legge skiene baki. Falkedørene tror jeg også blir veldig kule og de er brede nok til at man lett kommer inn i det bakerste setet. Min eneste bekymring er at jeg faktisk begynner å få lyst på en SUV for første gang i mitt liv... :-\
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA