Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kreativ lading

Startet av satheesh.net, søndag 10. august 2014, klokken 08:25

« forrige - neste »

satheesh.net

Jeg synes det er ytterst spesielt at de velger å lansere en Model S AWD før Model X. Jeg vet Elon har sagt offentlig at de prøver og ikke snakke om TMX i det hele tatt, i samtlige ledd, helt ut til butikkene. De vil jo "underselge" TMX som han sa. Men å lansere TMS AWD før TMX virker litt ulogisk ... :-X

Frasen "something else" føles som en annen kjent frase; "One more thing". Og vi vet av erfaring at disse type uttalelser ofte fører med seg store lanseringer (eller overraskelser). ;)

Time will show ... :)

sigurdi

Model S med AWD er vel en ting som kan få mange kunder over på Model S fra X. Altså underselge X veldig bra.

Største problemet som Elon ser med X er at det nå er godt over 20000 reservasjoner WW, og tallet vokser stadig raskere.
Så når den endelig blir vist og lansert, vil dette tallet mest sansynlig stige ennå raskere.
Altså hele 2015 produksjonen utsolgt før noen kan prøvekjøre den.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

darthy001

Og der røyk store deler av denne arbeidsdagen er jeg redd ;D

satheesh.net

Sitat fra: sigurdi på torsdag 02. oktober 2014, klokken 10:56
Hva kan gi mersalg av S og samtidig underselge X bedre en model S med AWD?

Igjen; hvorfor? Jeg kan ikke se noen grunn for at de skal selge mer av TMS til fordel av TMX. Jeg skjønner at de ikke vil snakke/selge TMX i butikkene, da den ikke "finnes" enda. Men å lansere en TMS AWD før TMX skjønner jeg bare ikke ... ???

Det er jo ikke slik at de har et lavt salgstall på TMS, de klarer jo ikke å produsere dem raskt nok. Hvorfor lage mer "problemer" for seg selv ved å lansere en ny modell for så og øke leveringstiden ytterligere. ::)

sigurdi

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 02. oktober 2014, klokken 11:04

Igjen; hvorfor? Jeg kan ikke se noen grunn for at de skal selge mer av TMS til fordel av TMX. Jeg skjønner at de ikke vil snakke/selge TMX i butikkene, da den ikke "finnes" enda. Men å lansere en TMS AWD før TMX skjønner jeg bare ikke ... ???

Svært mange eks i Nord Amerika (lave salgstall), tror de trenger AWD på vinteren.
De har nå reservert X kun pga dette, så kommer S med AWD er det mulig at mange av denne kjøper gruppen går over til Model S AWD og backload på X går noe ned.

Bare hør selger, du kan jo få denne supre lekre bilen med AWD om bare 6 måneder, men X må du vente ca et år om du reserverer i dag.

Målet er vel å få opp produksjonen av S utover høst og vår, opp mot 2000 biler i uka og da må det en god ordre reserve for å kunne akselerere dit.

Eks bestille nå er det flere som har fått Desember eller Februar, (blir nok forskyvd til Mars) som levering.
Nytt kvartal nå, så EU/Kina/UK biler produsert i starten og USA i slutten. :-)
Horten

satheesh.net

Muligens enig, men de er uansett for seint ute da leveransene for denne nye modellen uansett ville bli levert på vårparten. Ikke mye vinter igjen da. De har jo en ganske spenstig backlog med eksisterende bestillinger også ... ::)

sigurdi

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 02. oktober 2014, klokken 11:17
Muligens enig, men de er uansett for seint ute da leveransene for denne nye modellen uansett ville bli levert på vårparten. Ikke mye vinter igjen da. De har jo en ganske spenstig backlog med eksisterende bestillinger også ... ::)

Helt enig, og om det vil fungere er jo noe helt annet.
Normalt sett er Sports cupe og Multivan/SUV kjøpere i to helt ulike målgrupper.
Den ene kjøper bilen ofte for funksjonalitet og plass, (7 voksne/hund/bagasje/kjørekonfort/osv mens look ikke er like viktig), den andre gruppen, så er look og kjørekonfort prioritert.

Merket ivertfall at selger i Drammen måtte først prøve å selge meg en S, men ble høvelig og kort avvist, da ble han godt engasjert og pratet om X. :-)
Horten

Amoss

Tja, si det... Det vi vet er at i dag leverer de ut biler med uannonsert hardware som til dels er og til dels ikke er aktivisert av software....   Så kan vi bare spekulere i om det er mer hardware i disse nye bilene enn det man har sett på utsiden så langt ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

satheesh.net

Sitat fra: Amoss på torsdag 02. oktober 2014, klokken 11:41

Tja, si det... Det vi vet er at i dag leverer de ut biler med uannonsert hardware som til dels er og til dels ikke er aktivisert av software....   Så kan vi bare spekulere i om det er mer hardware i disse nye bilene enn det man har sett på utsiden så langt ;)

Hehe ... At de kanskje har sneket inn en motor ekstra mener du? Og senere aktiverer den via software? ;D :P

Jeg er helt overbevist på at de vil fortelle litt om de ekstra funksjonene som folk som har fått de siste bilene har blitt overrasket med. Alt annet ville vært strategisk selvmord. Dessuten tipper jeg de blir nedringt av eksisterende folk som ønsker svar på om de kan retrofitt*eehhmm* - ettermontere slikt utstyr. Det er vel på sin plass at de kommer med et offentlig utsagn nå. ;)

satheesh.net

Amoss

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 02. oktober 2014, klokken 12:07
Hehe ... At de kanskje har sneket inn en motor ekstra mener du? Og senere aktiverer den via software? ;D :P

Var noe slikt jeg tenkte på ja ;)  Kanskje ikke så veldig seriøst, men da hadde bilene blitt levert før vinteren, og det hadde garantert skapt noen flotte Tesla mediaoppslag :)
ReservationId 364902

Amoss

Sitat fra: Øggen på torsdag 02. oktober 2014, klokken 13:22
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 02. oktober 2014, klokken 09:32
Sitat fra: Amoss på torsdag 02. oktober 2014, klokken 09:15
Glad I didn't mention the other letter!  :P

Spørsmålet er; hva mener han egentlig med sitt "andre" kryptiske utsagn? ::)

X naturligvis :-)

Vel, først må man se de kommentarene han fikk på sin første tweet - bla. folk som ikke hadde noe behov for å se hans "D" :p  Hadde han da snakker om en Model S DP (søk på google for hva denne bokstavkombinasjonen står for :p ), så hadde nok kommentarene blitt enda mer "koffert"...
ReservationId 364902

MartinezSC

Veldig enig i dette. Jeg tipper D85 (P85+ med 2 motorer) bare blir tilgjengelig med 4 seter, som Panamera, CLS63 osv. for å ikke stjele altfor mange kunder fra X'en, men bare for å vise hva som er mulig med en elektrisk drivlinje. En ny verstingutgave og et must-have for flere av P85+ eierne i USA. Satser på nye bøtteseter bak..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA