Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: CCS lading Svinesundsparken/Ishavsveien

Startet av Go-carter, fredag 08. august 2014, klokken 17:14

« forrige - neste »

Go-carter

Hei,

Selvfølgelig streiker AC nå i sommervarmen, og R&S sin mekaniker har ferie i to uker til  >:(

Er det noen som har erfaringer med hva som kan være galt? Løs kontakt, gåen sikring, eller rett og slett tom for gass...
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

nofuelno

Sitat fra: Go-carter på tirsdag 22. juli 2014, klokken 16:09
Hei,

Selvfølgelig streiker AC nå i sommervarmen, og R&S sin mekaniker har ferie i to uker til  >:(

Er det noen som har erfaringer med hva som kan være galt? Løs kontakt, gåen sikring, eller rett og slett tom for gass...
Min erfaring med AC er at det som oftest hjelper med påfyll av gass.
Det kan du få utført hos f.eks. Mekonomen på Fornebu.
Om det er noe annet, så kan Elbilmek finne ut av det.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

elektrolux

Lurt å sjekke om der er overtrykk i systemet før en etterfyller gass. Trykker du på en av gassnipplene bør det strømme ut gass selv om systemet har stoppet opp grunnet for lavt systemtrykk. I slike anlegg skal det alltid være overtykk i forhold til atmosfærisk trykk. Er det ikke det er det en stor lekkasje som må fikses før du etterfyller systemet. Det betyr også fornyelse av tørkefilteret.

Se gjerne på dette som en god anledning til å kvitte seg med et ettermontert system som står i veien for stort sett alt arbeid i bilen. ;)

Når det er sagt må jeg innrømme at jeg faktisk har brukt AC i e-Up de siste dagene. Riktignok med en smule dårlig samvittighet for hva det gjør med snittforbruket til bilen.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Haha! Over mitt lik at den tas ut :)

Har fortsatt garanti på bilen, så gidder ikke sette den noe annet sted enn r&s, med mindre det er en easyfix.

I dag tidlig fungerte den igjen. Sukk.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA