Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Raskeste hurtiglader nær Bryne/Stavanger

Startet av turbolurbo, fredag 08. august 2014, klokken 13:28

« forrige - neste »

Brede

Sitat fra: Haldenser på tirsdag 11. november 2014, klokken 17:17
Bra at de kuttet ut gubbefargene, de var uansett så mørke at de iallefall ikke gjorde bilen mer sprek. Rød er vel fargen for de av dere som vil skille seg ut (om det er ønsket...)

Rød er IKKE fargen for den som vil skille seg ut, går jo 4-5 røde bare i nabolaget mitt..
Hadde jeg hatt brun eller grønn hadde jeg derimot skilt meg ut.

sigurdi

Ønsker en å skille seg ut, så finnst det svært mye flotte folie farger.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Siggen

Sitat fra: Haknys på mandag 10. november 2014, klokken 18:40
Jeg ble oppringt av Tesla i dag. De krever å fjerne sort tak på hvit bil, og sier jeg kan få samme farge som bilen helt uten ekstra kostnader.

Dette fordi de ønsker å øke omsetningen og tjene enda mer penger, akkurat som det hjelper noe.

Hun som ringte var enig i at dette var urimelig.  ???

Vi har inngått en skriftlig kjøpsavtale. Står en noe der om at bestillingen er låst etter den er satt i produksjon, og jeg risikerer alt fra dagsbøter til tap av depositum om jeg bryter avtalen av denne "spesial-konfigurerte bilen". Finner ingenting om at de kan gjøre endringer som det passer de av den simple årsak at de skal tjene mer penger.

Hvilke rettigheter har jeg som forbruker?

Hei!

Husker fra tidligere tider i bilbransjen så kom vi ofte oppi slike situasjoner i mid-term changes, typisk de senere år har vært; har du valgt dab så får du ikke ryggekamera eller vise versa fordi ingangsrekkefølgen er forandert i headunit og skal en ha begge må anlegget oppgraderes osv til en kostnad av 10000-15000 kr (avhenging av modell). Vi gav da kunden mulighet til og endre bil og utstyr silk at man hadde ett valg, Enten ryggekamera eller dab eller begge til en ekstrakostnad eller helt annen bil(Som var i produksjonskø)

I bransjen kalles dette produksjonstilpassinger.
Standarfrasen fra fabrikk var; All orders may be subjects to any changes in production.

Det har vært noen dommer på dette i tingretten mener jeg på hvor utfallet er at kunden har mått tatt tapet forhandleren har hatt når bilen har blitt solgt -bruksfradrag, da slike biler ofte blir brukt som ekstra demobil/utstilling osv.

Bushy

Da fikk jeg tlf og...:( brun vekk. Finn en ny farge. Velg svart ell hvit. Spar 4900. Og bruk dem til foliering... Ok...
Blir vel grå som alle andre da:(
S75D sept. 17

F_P

Sitat fra: Siggen på onsdag 12. november 2014, klokken 08:27
Husker fra tidligere tider i bilbransjen så kom vi ofte oppi slike situasjoner i mid-term changes, typisk de senere år har vært; har du valgt dab så får du ikke ryggekamera eller vise versa fordi ingangsrekkefølgen er forandert i headunit og skal en ha begge må anlegget oppgraderes osv til en kostnad av 10000-15000 kr (avhenging av modell). Vi gav da kunden mulighet til og endre bil og utstyr silk at man hadde ett valg, Enten ryggekamera eller dab eller begge til en ekstrakostnad eller helt annen bil(Som var i produksjonskø)

Volkswagen eller? Vet at de har kjørt "velg DAB eller ryggekamera" i mange år på blant annet Passat. Artig nok er det ingen teknisk begrensning i VW sine navigasjonssystemer som forsvarer valget man måtte ta. Velg DAB, navigasjon og ettermonter originalt ryggekamera har vært problemfritt ;)

Tipper vel det som for Tesla henger sammen med en kostnadsvurdering.
Audi leverer nesten alle nyere biler med f.eks ruter med DAB og TV-antenne selv om bilen ikke er bestilt med dette fra fabrikk.

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Epleskreller

Sitat fra: Bushy på onsdag 12. november 2014, klokken 11:18
Da fikk jeg tlf og...:( brun vekk. Finn en ny farge. Velg svart ell hvit. Spar 4900. Og bruk dem til foliering... Ok...
Blir vel grå som alle andre da:(

Fikk du tilbud om rød/perlehvit for samme kostnad?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Bushy

Nei. Men fikk reduksjon vis jeg valgte svart eller hvit... Føler kankje de skulle jobbet litt med en evnt. Kompensasjon. For eks rød uten merkostnad. Er ikke sikkert jeg ville valgt rød eller hvit. Men da hadde jeg vist dem hadde tenkt over hvor surt det egentlig er... Og di har kommet med et tilbud som plaster på såret
S75D sept. 17

Epleskreller

Nå har jeg også fått telefonen  :(

Dårlig nytt, er liksom bare brun jeg vil ha.. Gratis endring til rød eller perlehvit gikk ikke.. Tipper jeg lander på svart, men liker ikke at den lett blir ripete..

Elektrisk siden sept 13

B_Tesla

Min erfaring med sort (bmw - venter på sort Tesla), er at de er fantastiske når de er rene, og et helvete å holde slik. Tror ikke de er lettere å ripe (mulig litt mykere), men man ser det så godt. Spesielt når det legger seg såpe/polering i ripen, som du ikke tar vekk.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

sigurdi

Kanskje brun og grøn blir signatur farger. ;-)
Horten

Epleskreller

Sitat fra: sigurdi på torsdag 13. november 2014, klokken 14:30
Kanskje brun og grøn blir signatur farger. ;-)

Model X reservasjonen min viser også brun bil, men det blir vel endret vil jeg tro..

Til Model S Sig var det ikke mulig å velge brun og grønn(?) om jeg husker rett.

Elektrisk siden sept 13

sigurdi

Men signatur rød var mulig, mulig flere eksklusive farger på X signature, lov å håpe.
Men når de bygger verdens mest avanserte lakk avdeling våren 2015, bør en jo kunne velge mer farger og ikke færre.
Må vel kunne lage lakkavdeling som også kan ta mindre kvanta uten alt for dyr bytte av farger. :-)
Horten

Haldenser

Sitat fra: Brede på tirsdag 11. november 2014, klokken 18:30
Sitat fra: Haldenser på tirsdag 11. november 2014, klokken 17:17
Bra at de kuttet ut gubbefargene, de var uansett så mørke at de iallefall ikke gjorde bilen mer sprek. Rød er vel fargen for de av dere som vil skille seg ut (om det er ønsket...)

Rød er IKKE fargen for den som vil skille seg ut, går jo 4-5 røde bare i nabolaget mitt..
Hadde jeg hatt brun eller grønn hadde jeg derimot skilt meg ut.

Her er det tydeligvis forskjell på hvor man befinner seg i landet. Her i byen er det svært få røde biler. Sølv/Gråfargede biler er det haugevis av...boring
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

lurium

Derfor velger jeg blå. Alle skal ha grå nå.... det blir litt..model grå :)

Bushy

Er det noen her som har endret farge. Som faktisk ser det på myTesla?
Sikkert ikke noe å bry seg om. Men bilen står da der brun å flott:p
S75D sept. 17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA