Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Raskeste hurtiglader nær Bryne/Stavanger

Startet av turbolurbo, fredag 08. august 2014, klokken 13:28

« forrige - neste »

Tesla P85D

Nye seter til Tesla,ja. Men mulighet for å velge samme setene på vanlig S og Performance, nei. Min mening, men skjønner godt at en som kjøper vanlig S ønsker de "gromeste" setene. Men jeg mener personlig at enkelte ting bør være forbeholdt performance.
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Øyvind.h

Gjorde ikke Tesla "Performance" setene tilgjengelig som tilleggsbestilling på vanlig S85? Om de fortsetter den linjen burde de nye setene være mulig å kjøpe i tillegg.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RunarBT

Sitat fra: rakriste på torsdag 06. november 2014, klokken 07:41
Må vel være positivt for nåværende p85 eiere at den ikke kan bestilles lengre, dvs at skal du ha råeste motor så er kun 4wd tilgjengelig og for mange blir den altfor dyr og da vil brukte p85 bli mer aktuelle igjen :D

Vil så absolutt regne med det.:-)

Du får da en bil som går sekundet raskere 0-100 enn S85/S85D.

Du kan legge ekstra penger på bordet for P85D, og få bil som går to sekunder raskere.. men trur da mange heller går for en brukt P85, og kan være villig å betale en god pris, ift S85D, for en betydelig sprekere bil.

Mippen

Sitat fra: RunarBT på torsdag 06. november 2014, klokken 11:01
Må vel være positivt for nåværende p85 eiere at den ikke kan bestilles lengre, dvs at skal du ha råeste motor så er kun 4wd tilgjengelig og for mange blir den altfor dyr og da vil brukte p85 bli mer aktuelle igjen :D

Du kan legge ekstra penger på bordet for P85D, og få bil som går to sekunder raskere.. men trur da mange heller går for en brukt P85, og kan være villig å betale en god pris, ift S85D, for en betydelig sprekere bil.

En ting som er sikkert er at ikke noe er sikkert. 4wd har vært en mote ting lenge nå. Det er egentlig få som faktisk har bruk for 4wd i det daglige, men det er kjekt å ha en eller 2 ganger i året. Men det er ikke bare 4wd som frister kunder nå. Det er alle de nye funksjonene som kommer.
Fremtiden er elektrisk.

Sense

Jeg skjønner godt hvorfor Tesla fjernet grønn. Bilen ser jo ut som den er produsert i 1980.
Brun virker ikke så gammeldags, men den ble litt for mørk brun for min smak. Blanding av grå og brun hadde passet bedre, omtrent som VW med sin Limestone metallic. Det er innertier.

Det koster mer enn det smaker for produsenten med alle fargekodene når nesten ingen velger brun og grønn.

Knut Øygard

Jeg har brun:-)
Veldig fornøyd med den fargen.
Nå blir brun en av de originale fargene som ikke er tilgjengelige lenger og verdien av bilen vil selvfølgelig skyte i været. Eller ikke?
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

akseln

Valgte brun både fordi den er knallfin, men også fordi den er litt "eksklusiv" i mengden av svarte, grå, hvite og røde. Nå blir det heldigvis ikke flere brune å se fremover ;-)

fonberg

Sitat fra: Sense på torsdag 06. november 2014, klokken 11:05
Jeg skjønner godt hvorfor Tesla fjernet grønn. Bilen ser jo ut som den er produsert i 1980.

Jepp, min grønne TMS minner fælt om fatterns 1980-modell Audi 100 fra back in the days  8)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

ellholt

Vi valgte grønn fordi fargen kler bilen utrolig bra, og fordi det var vel den fargen det gikk minst av i dusinet :-))
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

Espen Hugaas Andersen

Syns grønn og brun ikke passet til Model S i det hele tatt, men heldigvis var de såpass mørk at på avstand ser bilen svart ut.

Som jeg har sagt før vil jeg tro at grønn og brun Model S holder på verdien dårligst. Kanskje det at de ikke lengre vil være mulige å bestille vil hjelpe på dette, men tviler egentlig. Jeg tror fortsatt grønn og brun kan være tungsolgte.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Dennis

Sitat fra: Mippen på torsdag 06. november 2014, klokken 11:04
Sitat fra: RunarBT på torsdag 06. november 2014, klokken 11:01

En ting som er sikkert er at ikke noe er sikkert. 4wd har vært en mote ting lenge nå. Det er egentlig få som faktisk har bruk for 4wd i det daglige, men det er kjekt å ha en eller 2 ganger i året. Men det er ikke bare 4wd som frister kunder nå. Det er alle de nye funksjonene som kommer.

4wd er kjekt å ha alle dager mener jeg. I en bil med over 400hk så begynner 2wd å begrense mye. Er det litt dårlig asfalt så spinner man, er dekka kald så spinner man, er det vått så spinner man og klarer aldri oppgitte ytelser på bilen hvis ikke alle forhold er optimal. 4wd er bare supert uansett, kan klemme til uten at det spinner, bra aks på nesten uansett underlag regn som vinter. På vinteren så kommer man mye lettere fram og man kan gjøre forbikjøringer mye raskere og kontrollert på snødekte veier. Har hatt 4wd bil i flere år og kommer aldri til å kjøpe en ny bil med med bare 2wd, så nei ikke noe mote greier. Er nok heller det at de som faktisk har bil med 4wd vet hvor overlegent det er :) Det at Tesla ikke kom med 4wd før nå er alene grunnen til at jeg ikke har bestilt før nå.

akseln

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 06. november 2014, klokken 12:17
Syns grønn og brun ikke passet til Model S i det hele tatt, men heldigvis var de såpass mørk at på avstand ser bilen svart ut.

Som jeg har sagt før vil jeg tro at grønn og brun Model S holder på verdien dårligst. Kanskje det at de ikke lengre vil være mulige å bestille vil hjelpe på dette, men tviler egentlig. Jeg tror fortsatt grønn og brun kan være tungsolgte.

Heldigvis er det ulike meninger om dette. Jeg får til stadighet tilbakemeldinger om at den brune fargen er knalltøff - kanskje spesielt fra kvinner (og det er jo de som bestemmer fargen....).  Konsekvensen i 2. håndsmarkedet kan sikkert diskuteres, men det bekymrer jeg meg lite om nå.

Øyvind.h

Sitat fra: akseln på torsdag 06. november 2014, klokken 12:26

Heldigvis er det ulike meninger om dette. Jeg får til stadighet tilbakemeldinger om at den brune fargen er knalltøff - kanskje spesielt fra kvinner (og det er jo de som bestemmer fargen....).  Konsekvensen i 2. håndsmarkedet kan sikkert diskuteres, men det bekymrer jeg meg lite om nå.
Brun er en lekker farge.

Ellers kan man jo spørre seg selv hvor drøy effektiviseringen er når de tar bort farger som brun og grønn. Snart bare mulig å få den i hvit, grå eller svart? Velge hvilken farge du vil, bare den er svart :) ?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Dennis

Savner at bilen ikke er mulig å få i ordentlig blå, og ikke blå som er så mørk at den uansett ser nesten sort ut.

tjobben

Jeg solgte en svart bil i vinter, og en brun i juni. Responsen var enda større på den brune. Jeg ble rett og slett blåst av banen, og bilen ble solgt kjapt. Så det virker som om det er mange nok folk som liker den brunfargen. Jeg bestilte brun nok en gang og får den om et par uker. Litt artig at den nå blir litt eksklusiv  :P
Men jau, den nye grå er også veldig fin. Likte den grønne også. Man må se den i dagslys. Blå er fin, og likte jo gamle grå også. Nei pokker, alle fargene er visst fine  :-*
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA