Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Raskeste hurtiglader nær Bryne/Stavanger

Startet av turbolurbo, fredag 08. august 2014, klokken 13:28

« forrige - neste »

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

MartinezSC

Dette er fordi luft, tech og 21" ikke lenger følger med ;)

Edit: ser forresten at det er skinnseter som ikke lenger er standard, og at 21", luft og tech ikke lenger blir automatisk valgt..

MartinezSC

Er du sikker @Høgis? Valgte du like seter på begge spekkene? :)

Høgis

Sitat fra: MartinezSC på lørdag 01. november 2014, klokken 00:06
Er du sikker @Høgis? Valgte du like seter på begge spekkene? :)

Har ikke lagt merke til 3 valgmuligheter på P85D ved setevalget før. Ser at prisen blir akkurat den samme som tidligere med neste generasjon setene.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Kristian O

Har leveringstiden blitt redusert? Ser at det står levering seint desember om man ikkje vil ha D.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Hyperstress

Sitat fra: Kristian O på lørdag 01. november 2014, klokken 11:33
Har leveringstiden blitt redusert? Ser at det står levering seint desember om man ikkje vil ha D.

Har stått sen desember ganske lenge.  Men eg fikk estimat sen des, så jan, så sen des igjen..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

P85_Norway

Store endringer i Konfigurator nå.

Farge grønn og brun er borte.
60kWt kun bakhjulsdrift
Preformance kun firehjulstrekk
Sort utvendig tak borte.
Preformance seter borte.
Stoffseter borte?
S85 firehjulstrekk prisøkning til 31.400.-
Tesla M3 Performance

Muffinman

Her har det skjedd ting ja. Har bestilt S85D veldig lang tid i forveien (levering okt 2015), men ventet ikke prisøkning allerede nå. De neste 11 månedene vil bli spennende både med tanke på endringer av selve bilen og prisjusteringer.

elbilen

Sitat fra: Muffinman på torsdag 06. november 2014, klokken 02:29
Her har det skjedd ting ja. Har bestilt S85D veldig lang tid i forveien (levering okt 2015), men ventet ikke prisøkning allerede nå. De neste 11 månedene vil bli spennende både med tanke på endringer av selve bilen og prisjusteringer.
Det er vel ikke andre priser som har endret seg enn 4WD?
Når du bestiller for levering langt frem i tid, er det prisen ved bestillingsdato som gjelder da?
TMX #462sig og #2582
20.11.14 - TMS85D 790xx med levering 29.mai

mandresen

Ja, ikke de store endringene. Men interessant at de har tatt bort de 2 fargene. Spørsmålet er da om det kommer erstattere, om det er så få som bestiller grønn og brun.

Når jeg bestilte min S85D for 1 uke siden spurte jeg de om prisendringer vil få innvirkning på min bestilling, og de svarte med at når du har bestilt så er det den gjeldene prisen jeg skal forholde meg til, godt å vite :-)

Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

satheesh.net

De gjør en hel del endringer i produksjonen for å få opp leveringer. Blant annet kutte ut enkelte farger, etc.

Sitat Elon Musk:

"To improve production capacity, Tesla is eliminating some Model S options, such as the colors green and brown, he said."

Kilde: Bloomberg

Teslanewbie

Re Muffinman, hva skjer hvis revidert statsbudsjett neste år legger på  moms eller ber om sær-toll for elbiler over 200hk? betaler du samme pris i oktober da også?

En annen sak... nå når RWD p85 fjernes så faller vel P85 prisene mer ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Vurderte faktsk grønn en stund, men landet på steel grey. Mon tro hva som ville skjedd om jeg hadde finalizet med en av fargene som går ut når levering er så langt fram i tid? Ville vel fått en telefon hvor de skulle forklare meg "fordelene" ved å velge en annen farge ;)

Ellers så er det jo bare å konstantere at "vanlig" P85 går inn i historien sammen med P85+.

Prisen skal være låst sammen med designet, selv om prisen i mellomtiden øker.

Muffinman

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 06. november 2014, klokken 07:13

Re Muffinman, hva skjer hvis revidert statsbudsjett neste år legger på  moms eller ber om sær-toll for elbiler over 200hk? betaler du samme pris i oktober da også?
Rammevilkårene kan Tesla gjøre fin lite med.

Muffinman

Det kan jeg vanskelig se for meg at de gjør. Men jeg håper jo på en såpass forutsigbarhet at man ikke kommer opp i det dilemmaet.

EDIT: Hmm, forsvant innlegget jeg svarte på nå?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA