Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hurtiglader Støren

Startet av Mippen, fredag 08. august 2014, klokken 08:29

« forrige - neste »

Mippen

Som vist i en annen tråd slår en forskningsrapport basert på 690 toyota prius plug-in og opel Ampera, at de bare blir kjørt på elektrisitet 20% av tiden. Det gir et co2 utslipp på 106g km og 110g km. Hadde de tallene vært lagt til grunn ville en Opel Ampera vært 74000kr dyrere enn den er i dag. Sånn sett kan man si at staten kanskje er for snill med hybridbilene.

Det er viktig at man belønner de som faktisk slipper ut minst, og når det er så mange ulemper i forhold til rekkevidde og lading på elbiler ville ikke mange orket å ha en elbil dersom de ikke skal få ha noen fordeler.
Fremtiden er elektrisk.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Mippen på onsdag 30. juli 2014, klokken 15:42
Som vist i en annen tråd slår en forskningsrapport basert på 690 toyota prius plug-in og opel Ampera, at de bare blir kjørt på elektrisitet 20% av tiden. Det gir et co2 utslipp på 106g km og 110g km. Hadde de tallene vært lagt til grunn ville en Opel Ampera vært 74000kr dyrere enn den er i dag. Sånn sett kan man si at staten kanskje er for snill med hybridbilene.

Det er viktig at man belønner de som faktisk slipper ut minst, og når det er så mange ulemper i forhold til rekkevidde og lading på elbiler ville ikke mange orket å ha en elbil dersom de ikke skal få ha noen fordeler.

Amen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA