Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: DinSide med test av e-golf

Startet av RonnyR, torsdag 07. august 2014, klokken 16:00

« forrige - neste »

Midgard

#45
Sitat fra: Mippen på mandag 28. juli 2014, klokken 20:09
Sitat fra: Midgard på mandag 28. juli 2014, klokken 19:39
Sitat fra: Mippen på mandag 28. juli 2014, klokken 08:54
Kjørte du nonstop Trondheim - Bøfjorden over Rindal? Når du kjørte til Trondheim igjen ladet du bare på tregladeren på Valsøytunet? Skal kjøre til Trondheim om noen dager fra
ytterst pp Halsa halvøyen og antar jeg har ca 85% igjen når jeg er med valsøytunet.
Kjørte fra Byåsen til Bøfjorden med en liten stop på Surnadal for å inspisere ladere. Men turen var så marginal at jeg kommer til å lade 10% neste gang. Fra valsøyfjord til Byåsen gikk det fra 98% til 14% og brukte 19 på å komme meg til valsøyfjord så det hadde ikke gått uten lading. Ladet på hurtigladeren på Valsøya, brukte 20ish min fra 81 til 98. Den var forresten gratis :) ladet ikke mer på tir hjem nei, du bruker ca 28% fra orkanger til trondheim

I følge jurassictest vil jeg klare å komme til Orkdal hvis jeg kjører fra hytten med 100%. Kan det stemme? I følge den skal jeg ha 40% igjen da.
Jeg hadde 40% igjen på Orkanger når jeg forlot Valsøya med 98%. Det regnet endel men jeg tok det virkelig med ro opp til hemnekjølen. Brukte ikke klima og kjører med 40 psi i dekkene. Skal holde hardt å greie Orkanger på 40% om du skal kjøre fra Halsa. Men når frem gjør du nok helt sikkert, jeg ville hatt 23% på Orkanger om jeg ikke stoppet på valsøya. Og det er jo god margin, mye nedover på slutten. Jeg ringte til Ellingsgården gatekjøkken og han sa de hadde ladekontakter på baksiden av bygget. Greit som nødløsning om man beregner litt feil.

Red: Orkdal er ikke Orkanger så da kan det stemme, med 20% lading fra Halsa til Trondheim burde det gå helt fint. Hurtigladere finnes på valsøya, Orkanger og flere i Trondheim såklart. På surnadal er det bare flexiladere så der trenger du kabel. Ellers er det en kontakt ved Domus og noen utenfor gjensidige kontoret jeg har fått lånt når jeg har spurt. De er nok ikke der for elbiler men spørr man pent er det nok ikke noe problem.
2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

Mippen

Ok, takk for gode svar. Da føler jeg meg trygg på å kjøre til Trondheim om noen dager. =)
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Var i Surnadal i dag og sjekket ut laderen. Stemmer at man må ha dedikert ladekabel til den. Siden jeg ikke har dette fikk jeg ikke testet å lade men hadde uansett nok strøm til å komme meg videre. Hvis noen lurer på hvor den er så ligger den på nedsiden av Amfisenteret. Kjører rundt senteret og ligger rett før  en expert og europris butikk.

Fremtiden er elektrisk.

smaug01

Jøss, ikke noe deksel foran engang. Det var jo optimistisk.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

tomrh

Sitat fra: smaug01 på onsdag 30. juli 2014, klokken 19:04
Jøss, ikke noe deksel foran engang. Det var jo optimistisk.
Joda, det er deksel foran. Det åpnes når man har betalt for lading.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Mippen

Sitat fra: tomrh på onsdag 30. juli 2014, klokken 19:23
Sitat fra: smaug01 på onsdag 30. juli 2014, klokken 19:04
Jøss, ikke noe deksel foran engang. Det var jo optimistisk.
Joda, det er deksel foran. Det åpnes når man har betalt for lading.

Stemmer det... Jeg dro ladekortet mitt for å sjekke type kontakt det var og da åpnet den seg. Når jeg dro det en gang til lukket den seg. =)
Fremtiden er elektrisk.

Knotten

Sitat fra: RonnyR på mandag 21. juli 2014, klokken 11:19
Ja planen er bare en vei, det er lade muligheter i hus i surnadal og det blir overnatting.
Dette er en leaf med dobbellader, men det jeg lurer da på er om den fleksiladeren støtter J1772 eller om man må da ha en overgang til (type2)menneskes eller lignende.
Har googlet fleksiladeren men det er veldig vanskelig å finne informasjon, samt ladestasjoner.no har enda ikke fått opp denne ladestasjonen såvidt jeg vet

Skjønner ikke helt hvorfor du er så opptatt av fleksiladeren i Surnadal når du skal overnatte på samme sted, med lademulighet..?
Kanskje du er en beskjeden bergenser (som jeg) og ikke vil være til (lade)bry?   :P
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

smaug01

Sitat fra: tomrh på onsdag 30. juli 2014, klokken 19:23
Sitat fra: smaug01 på onsdag 30. juli 2014, klokken 19:04
Jøss, ikke noe deksel foran engang. Det var jo optimistisk.
Joda, det er deksel foran. Det åpnes når man har betalt for lading.
Ah, stilig. Får håpe ikke denne løsningen skaper unødvendig trøbbel i framtiden. Strømmen er jo av inntil kabelen er koblet til bilen så luken har vel ingen praktisk nytte?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Mippen

Sitat fra: smaug01 på onsdag 30. juli 2014, klokken 21:46
Sitat fra: tomrh på onsdag 30. juli 2014, klokken 19:23
Sitat fra: smaug01 på onsdag 30. juli 2014, klokken 19:04
Jøss, ikke noe deksel foran engang. Det var jo optimistisk.
Joda, det er deksel foran. Det åpnes når man har betalt for lading.
Ah, stilig. Får håpe ikke denne løsningen skaper unødvendig trøbbel i framtiden. Strømmen er jo av inntil kabelen er koblet til bilen så luken har vel ingen praktisk nytte?

Det er vel for å hindre smuss og at folk forsøker å koble seg til for å lade uten å skjønne hvorfor det ikke går å lade.
Fremtiden er elektrisk.

tomrh

Vi var nedom og sjekket den i forrige uke, men hadde verken ladebehov eller kabel. Regner med kona får ladet fra den i kveld ifm. at hun henter poden vår fra taekwondo-leir. Vi kjøpte type2-kabel fra elbilhjelpen.no med en gang vi fikk nyheten om at denne fleksiladeren åpnet, greit å investere for framtida! :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Hun kom hjem i går kveld og fortalte at hun kunne åpne fleksiladeren med RFID-brikken fra EV Power. :o Hva vi blir belastet for i kroner og øre aner jeg ikke.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA