Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fortum hurtig ladere .... 9 defekt per 13:15 i dag..

Startet av crystallcola, torsdag 07. august 2014, klokken 10:25

« forrige - neste »

crystallcola

jeg har time for og sende min tesla inn på skøyen den 15. september for og fikse på

-venstre håndtak bak kommer ikke ut ved time bestilling, men nå kommer den ut, en gang iblant, men når det er regn klikker den oftets

men det har dukket opp flere feil/mangel siden:

-ved veldig sakte rygging(ved bruk brems og slipp) går giret ofte automatisk til nøytral, men noe ganger til park, og det er det har vært mest irriterende hittil med bilen!!!!!!!
-under begge side speilene renner det noe skitten, vanskelig og vaske vekk væske, er vel flere som har  samme problemet
-fukt på ryggelysa
-defekt noen pærer på bremselyset på bakruta
-navi skjerm er HELT idiot mange ganger!!! flere anledninger i amsterdam og den haag ber den meg kjøre på forbudtvei, og ofte ved ankomst mål så mister den hele og noen ganger delvis av kartet, men den blå retningen er alltid igjen
-bilen bare lader maks 26A
-har mistet den ene nøkkelen, så skal få kodet en ny, pris 3000,-(2500 for nøkkel og 500 for jobben, helt greit pris det, gamle x5en min kostet 3800,-)

-venstre bakdekk har fått en ballong/kule etter 7000km, få se om det er noe garanti der, hvis ikke så koster det litt for 2 nye bakdekk

det er disse feil jeg har funnet, kjører som oftets til og fra jobben/hjem, etter denne roadtrip er bilen plutselig ikke så "wow" lenger :(

edit:
ny feil, led lys under sjåfør dør håndtak lyser ikke lenger....

akseln

Sitat fra: crystallcola på søndag 20. juli 2014, klokken 20:46
-ved veldig sakte rygging(ved bruk brems og slipp) går giret ofte automatisk til nøytral, men noe ganger til park, og det er det har vært mest irriterende hittil med bilen!!!!!!!

Det er fordi du ikke har på sikkerhetsbeltet når du rygger. Når du snur deg rundt så løfter du litt på rompa. Bilen oppfatter at det ikke er noen i førersetet og setter derfor bilen i P som et sikkerhetstiltak.

Ta enten på deg beltet eller hold rompa nede  ;D

Thor2014

sn0le

Sitat-under begge side speilene renner det noe skitten, vanskelig og vaske vekk væske, er vel flere som har  samme problemet
Korroderende sidespeilbraketter. Dette har flere fått byttet, evt fått tilbud om å bytte til elektrisk innfellbare speil til en relativt hyggelig pris.

Sitat-bilen bare lader maks 26A
Bilen trenger en fysisk oppgradering av ledningsnett mellom laderne og ladekontakten.
Det får du gjort kostnadsfritt.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

crystallcola

Sitat fra: akseln på søndag 20. juli 2014, klokken 22:21

Det er fordi du ikke har på sikkerhetsbeltet når du rygger. Når du snur deg rundt så løfter du litt på rompa. Bilen oppfatter at det ikke er noen i førersetet og setter derfor bilen i P som et sikkerhetstiltak.

Nei, det skjedde igjen for 5 min siden! Trenger ikke snu seg ved bruk av side speil og rygge kamera når man skal parkere 8)

crystallcola

crystallcola

Sitat fra: sn0le på søndag 20. juli 2014, klokken 23:24
Sitat-under begge side speilene renner det noe skitten, vanskelig og vaske vekk væske, er vel flere som har  samme problemet
Korroderende sidespeilbraketter. Dette har flere fått byttet, evt fått tilbud om å bytte til elektrisk innfellbare speil til en relativt hyggelig pris.

Sitat-bilen bare lader maks 26A
Bilen trenger en fysisk oppgradering av ledningsnett mellom laderne og ladekontakten.
Det får du gjort kostnadsfritt.

fikk høre dem var ca 5000,-?

teslaz

Sitat fra: crystallcola på mandag 21. juli 2014, klokken 00:24

Du kan få nye side speil gratis.
5000.- betaler du for elektrisk innfellbare side speil.
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Gusse

Sitat fra: teslaz på mandag 21. juli 2014, klokken 02:21
Sitat fra: crystallcola på mandag 21. juli 2014, klokken 00:24

Du kan få nye side speil gratis.
5000.- betaler du for elektrisk innfellbare side speil.

Såfremt bilen har lagt opp ledningsnett for el-innfellbare speil(min levert 19.des har feks, men antar at de som ble produsert litt tidligere ikke har) måtte de legge opp ledningsnett ble det noe dyrere fikk jeg høre av Tesla. Da var det snakk om nærmere 10K. Ta uansett en prat me Tesla for pris, de sjekker ut i fra VIN.

D.O

Hva skal man med speil som legger seg inn? Har aldri lagt inn speil tidligere. Greit det er kult med alt som er automagisk, men tror dette er noe av det siste jeg betaler for :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Brede

Sitat fra: D.O på mandag 21. juli 2014, klokken 23:44
Hva skal man med speil som legger seg inn? Har aldri lagt inn speil tidligere. Greit det er kult med alt som er automagisk, men tror dette er noe av det siste jeg betaler for :)

Jeg kommer heller ikke til å ettermontere disse da jeg ikke har bruk for dem, men sikkert greit å ha for de som ofte parkerer trangt, har trange garasjer osv..

sn0le

Jeg må ha det for å komme inn i garasjen. Ekstremt trangt i åpningen, så det å kunne vippe de inn og så vippe de ut igjen når jeg er inne i garasjen forenkler parkeringen en god del for meg.
Men er vel neppe alle som har så små garasjer. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

petersv

Samme her, trenger det for parkering. Sparer vinduene litt iallefall.

akseln

Sitat fra: crystallcola på mandag 21. juli 2014, klokken 00:21

Nei, det skjedde igjen for 5 min siden! Trenger ikke snu seg ved bruk av side speil og rygge kamera når man skal parkere 8)

Får du samme problem selv om du har sikkerhetsbeltet på?

crystallcola

Sitat fra: akseln på tirsdag 22. juli 2014, klokken 09:16
Sitat fra: crystallcola på mandag 21. juli 2014, klokken 00:21

Får du samme problem selv om du har sikkerhetsbeltet på?

Ja. Meg og kona har opplevd det. Når det ble nevnt så har det skjedd til noen andre som har brukt bilen også. Men prøvde med belta av og rumpa opp, der gikk den til park med en gang. Men vi har opplevd den både til park og N med belte på også.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA