Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: DinSide med test av e-golf

Startet av haavardhun, onsdag 06. august 2014, klokken 22:40

« forrige - neste »

trondi

Etter bekreftelse på PM fra selger om passform bestilte jeg noen slike her: http://www.ebay.com/itm/381025211431?_trksid=p2059210.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Tror det holder med dem foran så bestilte bare to. Kan komme tilbake med en update når det kommer.
Sørlending nylig konvertert til elbiltrenden med foreløpig rekkevidde angst for våre vanlige 6-8 Oslo-Kristiansand turer i året.

USA import Nissan Leaf 2012. 34000km
Charge Amps 16A.
87% SOH

Erik182

Sitat fra: trondemor på onsdag 18. mars 2015, klokken 01:37
Etter bekreftelse på PM fra selger om passform bestilte jeg noen slike her: http://www.ebay.com/itm/381025211431?_trksid=p2059210.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Tror det holder med dem foran så bestilte bare to. Kan komme tilbake med en update når det kommer.

Du får legge ut bilder når du har fått de på. Vurderer nemmelig de der selv  :)
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

MindViruz

Har de skvettlapper i sort vinyl, ulakkert?

Det er sikkert en brøkdel av prisen, og på en sort bil med en del ulakkert plast blir det sikkert like pent.

trondi

Til dere som ville se på skvettlappene jeg bestilte for en hundre lapp + en hundrelapp i porto.  ( http://www.ebay.com/itm/381025211431?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Etter mye om og men kom de omsider på. Først og fremst var medfølgende bruksanvisning ubrukelig, det følgte ikke med særlig mange skruer heller. Skruene som følgte med var ikke syrefaste og var elendig kvalitet, så dem rustet etter 3-4 dager.  Kjøpte derfor skruer på clas ohlson for 25-30 kroner.

Jeg satt i gang med drillen og skrudde skvettlappen inn i plastikken, tok alt på øyemål, ettersom det ikke var noe mal, eller noe som gav en indikasjon på plassering av gummien,  passet på å ikke drille i metallet. Tok mange skruer for å sørge for at dem satt ordentlig. Gjorde ingenting med skruene som sto i hjulbuen fra før av, selv om jeg i utgangspunktet tenkte å bruke samme hull først. Dette viste seg å være to forskjellige skrue typer og skruer som var altfor korte til å "forlenge".

Ferdig montert og prøvekjørt oppdaget jeg at skvettlappene var altfor lange.  Dem subbet nedi i hver eneste fartsdump og i hver sving hvor jeg krenget.

Kjøpte derfor en platesaks og klippet dem til en sånn tålig lengde. Igjen på øyemål.

Oppsummert:
Greit å ha, mye knoting og diverse jalla fiks ved montering. 

Det faktum at selger skriver at disse passer perfekt til nissan leaf rett ut av boksen tror jeg hadde vært snacks for forbrukerrådet i Norge om salget var i Norge.

Men til tross for dette, Nå har jeg kjørt med dette i to uker, har nesten ingenting søl langs sidene i forhold til før. Legger nesten ikke merke til dem heller, med mindre man ikke ser etter. Jeg er faktisk fornøyd. Tro det eller ei. 

Viktigst av alt, jeg har spart minst 3000 kroner. 

Blir jeg "lei", eller oppdager at dem ikke er verdt det lengre,  er det bare å skru dem av og tette skruehullene med litt silikon.

Dette forumet slet litt med mine bilder.

Bilder finner dere derfor her:
https://www.dropbox.com/sh/36mlcwkv8l13fwn/AABJLBZS2VF6UkvtkZKfYMDya?dl=0
Sørlending nylig konvertert til elbiltrenden med foreløpig rekkevidde angst for våre vanlige 6-8 Oslo-Kristiansand turer i året.

Charge Amps 16A.
87% SOH

MindViruz

Originale skvettlapper til leaf koster 2440kr hos Nissan, og 1300kr inkl frakt på e-bay fra england.

kjetaam

trondi

Sitat fra: MindViruz på mandag 13. april 2015, klokken 12:59
Originale skvettlapper til leaf koster 2440kr hos Nissan, og 1300kr inkl frakt på e-bay fra england.

Det stemmer, men prisen jeg regnet med var inklusiv montering.. Uansett.

Prisen er ikke verdt det.. Etter mine erfaringer og observasjoner er skvettlappene fra ebay lengre og bredere enn de originale. Dermed beskytter de også bedre.

Charge Amps 16A.
87% SOH

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA