Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: DinSide med test av e-golf

Startet av haavardhun, onsdag 06. august 2014, klokken 22:40

« forrige - neste »

bno

Sitat fra: trondemor på torsdag 05. mars 2015, klokken 00:05
Tror nok jeg også skal klare å montere dette selv. Skjønte at det var en fordel å ha for å unngå for mye sprut på understellet.

Det var min hovedgrunn. Lakk vil ettrt hvrtt bære preg av det om man ikke her montert. Lekende lett å montere de originale. Kjøote ferdig lakkerte fra Phonix Arizona. Kan se om jeg får lagt ut en link i morgen.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

harruz

flott med linker på dette. Jeg er også klart i markedet for å kjøpe skvettlapper. Både med tanke på beskytte bilen, og også lyden av stein som til stadighet får lov til å romstere rundt under kjøring. Håper skvettlapper også vil hjelpe på når det gjelder dette.
Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

trondi

Sitat fra: harruz på torsdag 05. mars 2015, klokken 12:19
flott med linker på dette. Jeg er også klart i markedet for å kjøpe skvettlapper. Både med tanke på beskytte bilen, og også lyden av stein som til stadighet får lov til å romstere rundt under kjøring. Håper skvettlapper også vil hjelpe på når det gjelder dette.

Aha, nå fikk du meg også til å forstå hvorfor det spretter litt her og der når jeg kjører. Synd at dette ikke egentlig er standard utstyr.
Sørlending nylig konvertert til elbiltrenden med foreløpig rekkevidde angst for våre vanlige 6-8 Oslo-Kristiansand turer i året.

USA import Nissan Leaf 2012. 34000km
Charge Amps 16A.
87% SOH

Rolfern

Lyden av stein blir borte om du legger inn et tykt lag rustbeskyttelse i skjermene. Demper en del annen lyd også.

tomgri

Er ikke skvettlapper standard?
Det var i alle fall det på min Nordic jeg kjøpte for en måned siden.

Ligger det kanskje inkludert i Nordic-pakken?

trondi

Sitat fra: Rolfern på torsdag 05. mars 2015, klokken 17:45
Lyden av stein blir borte om du legger inn et tykt lag rustbeskyttelse i skjermene. Demper en del annen lyd også.

Har du fått gjort dette? Hvordan gjorde du dette? Hvor mye tok dem for det? Vurderer det sterkt, men er litt nysgjerrig på hvor mye sånt koster.
Sørlending nylig konvertert til elbiltrenden med foreløpig rekkevidde angst for våre vanlige 6-8 Oslo-Kristiansand turer i året.

Charge Amps 16A.
87% SOH

harruz

Sitat fra: trondemor på fredag 06. mars 2015, klokken 01:18
Sitat fra: Rolfern på torsdag 05. mars 2015, klokken 17:45
Har du fått gjort dette? Hvordan gjorde du dette? Hvor mye tok dem for det? Vurderer det sterkt, men er litt nysgjerrig på hvor mye sånt koster.

Det finnes en annen tråd som beskriver noe av dette, sjekk rustbeskyttelse

bno

trondi

Charge Amps 16A.
87% SOH

bno

Er veldig fornøyde med de "estetiske" jeg har hatt i tre år. Beskytter bra og ser bra ut løfter bilen mer enn trekker ned inntrykket i tillegg. Men dette er da veldig subjektivt. Sentrale er å beskytte lakken...

Electric

Sitat fra: ingolfzp på onsdag 04. mars 2015, klokken 22:58
Sitat fra: Electric på onsdag 04. mars 2015, klokken 21:46
Lett å se når du får dem.....og det er skruehull i bilen som gjør at du ser hvor de skal. Tror jeg betalte 500,- for 4 stk (ebay).
Har du lenke til aktuelt produkt på eBay? Finne masse "mud flaps" for Leaf, men de som ser ut til å være originale (eller ha samme utseende) koster 1000+

Hmm....har ikke lenke. Men en nissan parts-sjappe.....ps - dollar var lavere.

trondi

Sitat fra: bno på fredag 06. mars 2015, klokken 19:32
Her er link til ferdiglakkerte skvettlapper fra US : http://performancedodge.stores.yahoo.net/nilepaspguso.html

Her med litt bedre pris:
http://www.authorizednissanparts.com/Nissan-Leaf-Splash-Guards--Set-of-4--Pre-Painted_p_1056.html

Monteringsanvisning her : http://www.courtesyparts.com/instruct/LFSplashGuards.PDF

Takk for tips! Tror jeg skal bestille slike.
Men det finnes tre forskjellige hvit farger. Hvilken har jeg, hvordan finner jeg det ut?

Charge Amps 16A.
87% SOH

bno

harruz

har hatt bilen min i 2 måneder, og håndvasket bilen for første gang ute i går (jo har vaska bilen før, men ikke slik)
Da så jeg små rustflekker, spesielt på nedre del av begge fremdørene. Og jeg vet hva det kommer av: Det er ørså jernspon som ligger på veiene våre, spesielt etter piggdekk, og som virvles opp og fester seg i dette tilfelle til min bil. Det går selvfølgeli å få det bort, men det sitter godt, og det tar tid. Tenker at skvettlapper også vil bidra til å redusere dette problemet betydelig, så nå skal det handles. er bare usikker på om jeg skal ha hvite eller svarte skvettlapper (bilen min er hvit, men både sommer og vinterfelger har svarte detaljer) Hva synes dere?

bno

Det der er selvsagt subjektiv t, men siden du spør. Selv valgte jeg lakk i  bilens orig. farve.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA