Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slakke i transmisjonen - skal det være slik eller er det noe galt?

Startet av crystallcola, onsdag 06. august 2014, klokken 21:43

« forrige - neste »

crystallcola

Hei, er nå i Berlin, jeg har fått gratis the new motion ladekort av dem i amster og det funker fint på demmes stasjoner. Men det er dessverre lite av dem her og ofte opptatt. Kommer over vattenfall og RWE mye, men vet ikke hvordan det får og bruke dem.

Går jo ikke ann og ringe dem, folk her ifra kan ikke noe El bil, hotellet har 30 ansatter som ikke kan noe om El bil. Får veldig mye oppmerksomhet med bilen. Ingen har jo sett en en Tesla før, utenom en amerikaner som er på ferie her, folk ser på meg som idiot som setter en strøm kabel på bilen... Får veldig lite hjelp her, så er noen som har erfaring som kan hjelpe meg? Skal bare være her til tirsdag.

Lurer også på om er det noen eller bare meg, som bare får 26A selvom jeg er på 32A kapasitet??

Takk for svar!

crystallcola

Har også sendt Mail til dem før jeg kom hit på torsdag, ennå ikke fått svar.

sn0le

Du får kun 26A (18kW) om du ikke har fått utført en fysisk oppgradering av bilen.
De må bytte noen ledninger fra kontakten og ned til laderne før du kan få 32A (22kW).
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

sturle

#3
Sitat fra: crystallcola på søndag 20. juli 2014, klokken 00:13
Hei, er nå i Berlin, jeg har fått gratis the new motion ladekort av dem i amster og det funker fint på demmes stasjoner. Men det er dessverre lite av dem her og ofte opptatt. Kommer over vattenfall og RWE mye, men vet ikke hvordan det får og bruke dem.
Hei frå Berlin! :-)

Både RWE og Vattenfall har ei abonnementsordning med bindingstid på 12 mnd og straum i tillegg.  Heilt ueigna for turistar.  Vi kjøpt eit ladekort frå Ladenetz.de.  Dei har roamingavtale med Vattenfall, og kortet fungerer fint på stasjonane her i Berlin.  50 € for 30 dagar, straum inkludert.  Dersom du reiser på tysdag er du nok litt seint ute med å skaffe eit.

Eg ser to mogelege løysingar i dag og to til på måndag:

Vi kan gjerne treffast ved ein Vattenfall-stasjon i dag og starte lading med vårt Ladenetz-kort.  Vi reiser snart til Potsdamer Platz, og kan til dømes treffast ved Vattenfall-stasjonen på Leipziger Platz.  Den ligg rett over gata frå Potsdamer Platz.  Fri parkering når du ladar.  I denne heten kan det heilt sikkert høve med ein is, og den beste isen i Berlin får du på Caffè e Gelato i Arkaden på Potsdamer Platz.

I Bernau, ca 3 mil utanfor Berlin, er det ein gratis 32A type2-stasjon ved ein Renault-forhandlar.  Det er ingenting av interesse i nærleiken av den stasjonen på ein søndag, so det må vere ei kriseløysing.

På måndag kan du prøve å stikke innom den lokale Tesla-forhandlaren og RWE sin "eLounge" i Friedrichstraße.  Eg har ikkje vore der sjølv, men dei bør ha greie på lading.  Det kan hende at begge har ei løysing i bakhand for turistar i naud.

Bjørn

RWE greian e heilt utrolig håpløst..! dem har *flust* av 22kw stolper rundt om i tyskland.. Men er *umulig* for en utlending å bruke..!
Jeg prøvde selv..: Se der ja.. fin type2 stolpe der ja.. :) hvor mange kw er den på tro..?? står jo ikkeno på.. vel, vi plugger inn og ser... Ingenting.
Får prøve å ringe nummret her da.. Nummeret er ikke i bruk! hmm, scane denne koden da.. joda fin tysk nettside.. se der ja, internasjonalt tlf nummer.. *ringe* "goten tag" hello, can u tell me how to use this power outlet of your's here... WIR SPREKEN NICHT ENGELISH.. *KLIKK*
Øh.. Ookai.. Såe fikk vi en mere vennligsinnet nyskjerrig tysker til å ringe det første nummeret.. han kunne fortelle at du må ha forhåndsbetalt kort, som du får kjøpe på noen få utvalgte steder, deretter må du ringe med en tysk tlf og oppgi nr på boksen.. og selvsagt må du kunne tysk! Og bare da, kan du om du er heldig få strøm for en ublu pris..
Takk og pris for at dem har NT nett der nede, og søppelpresser..! 

Jonoh

#5
På det tyske forumet hevdes det at det er mulig å bruke plugsurfer på RWE med følgende prosedyre:
- kople til kabel i bil og stolpe
- trykk stopp lading i konsollet med en gang knappen for det er aktiv
- aktiver ladepunkt med plugsurfer
- restart lading i bilen innen 2 til 3 min.

Har noen prøvd?, skal teste i neste uke
Årsaken til at plugsurfer ikke virke direkte er timing mellom bil og ladesystemet.

http://www.tff-forum.de/viewtopic.php?f=55&t=3674&sid=563ab40e70aa5417d8c9a35ce8d8dd57&start=10

Bjørn

Hva i huleste er en "plugsurfer" ?! Og hvilket konsoll..? finnes ingenting på stolpen..! Mener du inni bilen på skjermen..?! :)

Jonoh

#7
Plugsurfing er en betalingsløsning for lading, de har en Androide og iPhone app der du knytter ett betalingskort til din konto. Denne er diskutert her tidligere.
https://www.plugsurfing.com.

Det skal finnes qr koder på stolpen som appen kan lese.

Ja, jeg mener skjermen i bilen, se linken for forklaring på Tysk, eventuelt oversett med google translate.

Bjørn

Ookai.. :) prøvde å laste den ned på min LG L40 men var ikke kompitabel.. 3mnd gammel tlf men sikkert foreldet android..

crystallcola

jeg har nå to ganger "kastet" bilen på the new motin ladepunkt(oftest ved eller i en besinstasjon) og henter bilen igjen etter noen timer. får maks 26A. har blitt dyrt med taxi fra og til bilen nå, snart 50 euro. er ofte opptatt 2-3 første plassene jeg kommer til..


sturle

Sitat fra: crystallcola på søndag 20. juli 2014, klokken 20:27
jeg har nå to ganger "kastet" bilen på the new motin ladepunkt(oftest ved eller i en besinstasjon) og henter bilen igjen etter noen timer. får maks 26A. har blitt dyrt med taxi fra og til bilen nå, snart 50 euro. er ofte opptatt 2-3 første plassene jeg kommer til..
I tillegg skal The New Motion ha for straum, sovidt eg hugsar..  Det er to ladeplassar med tilgong via The New Motion ved Arkaden på Potsdamer Platz.  Der er det nok å ta seg til, samt S-Bahn, U-Bahn, buss og DB.  Du treng i alle fall ikkje taxi.

Knut Øygard

Jeg står og lader på et RWE-punkt i Lübeck(TimmerhoferStrand) nå. Oppgitt telefonnr var ikke i bruk, SMS-betaling fra norsk telefon funka ikke og jeg hadde ingen kundekode hos RWE. Løsningen ble en snill tysker som betalte med SMS for meg, så betalte jeg han med kontanter. Litt nedtur at punktet viste seg å være 11 kW når nettsidene til RWE sier 22 kW...

Tror jeg skal skaffe meg tysk simkort siden jeg må lade en gang til før retur til Middelfart i morgen.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

fredag

Sitat fra: Knut Øygard på lørdag 26. juli 2014, klokken 10:59
Jeg står og lader på et RWE-punkt i Lübeck(TimmerhoferStrand) nå. Oppgitt telefonnr var ikke i bruk, SMS-betaling fra norsk telefon funka ikke og jeg hadde ingen kundekode hos RWE. Løsningen ble en snill tysker som betalte med SMS for meg, så betalte jeg han med kontanter. Litt nedtur at punktet viste seg å være 11 kW når nettsidene til RWE sier 22 kW...

Tror jeg skal skaffe meg tysk simkort siden jeg må lade en gang til før retur til Middelfart i morgen.

Før var det visst slik at SMS-betalere kun fikk 11kW hos RWE, mens abonnenter fikk 22kW.

Jeg trodde de hadde endret på dette...
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Knut Øygard

Det rare var at når mine 4 timer var gått ut økte ladingen fra 3x16A til 3x27A i stedet for å avslutte. Jeg lar bilen lade videre. Håper bare ikke dette går ut over han snille tyskeren som åpna laderen for meg...
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

mj

Jeg reiser ned til Berlin i morgen tidlig. Hvordan er det å få ladet hos Tesla Berlin ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA