Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slakke i transmisjonen - skal det være slik eller er det noe galt?

Startet av crystallcola, onsdag 06. august 2014, klokken 21:43

« forrige - neste »

masyvertsl

Da jeg ladet hos tesla i Hamburg fikk jeg ett gratis vattenfall kort av de mulig de også har liggende i Berlin. Jeg ville ringt på forhånd. Både tesla i Hamburg og Milano var meget hjelpsomme.

Sense

Sitat fra: mj på lørdag 26. juli 2014, klokken 16:50
Jeg reiser ned til Berlin i morgen tidlig. Hvordan er det å få ladet hos Tesla Berlin ?

Det finnes jo en Tesla Supercharger sør-vest for Berlin med det klingende stedsnavnet "Hohenwarsleben". Det er kanskje et godt alternativ.

mj

Da jeg ladet i Hamburg kom jeg i prat med 3 tyske teslaeiere. Han ene gav meg sitt vattenfallkort slik at jeg kunne lade i Berlin  :D Snakker om hyggelige og hjelpsomme folk. Han ba meg bare om aa sende kortet tilbake i brev og ville ikke ha betalt. Har ladet paa 2 stk vattenfallladere. De skal gi 22kw men jeg fikk bare 11kw. Vet ikke hvorfor det er slik. Reiste derfor bort til tesla Berlin i dag hvor de var veldig hyggelige og hjelpsomme. De justerte og spylerdysene og tettet lekkasjen i takluken. I tillegg sjekket de lufttrykket i dekkene og anbefalte littegranne mer en de 46 jeg kjörte med.

Lading i Hohenwarsleben er ikke noe alternativ paa min rute da det total blir ca 130km lenger og avstan derifra til Hamburg er omtrent lik Berlin-Hamburg og i tillegg er det mer veiarbeid og diverse omkjöringer syd for Hamburg ser det ut som paa kartet. Men takk for tipset.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

sturle

Nytt tips til dei som reiser til Berlin-området utan ladekort: På parkeringsplassen ved Schloss Sanssouci i Potsdam, ca 4 mil frå Berlin sentrum og 123 km frå superladaren i Hohenwarsleben, er det ein 22 kW Type2-ladar. Lading er gratis, men du betaler for parkering.  Spør parkeringsvaktene om RFID-kort til å starte og avslutte(!) lading.  Innkøyring til parkeringsplassen er på nordsida av Sanssouci, før du kjem til den gamle mølla.

Slottet og parken står på verdsarvlista til UNESCO.  Anlegget er stort med fleire slott, og det er nok å sjå på for fleire dagar.  Batteriet er sannsynlegvis fullt før du har lyst til å reise vidare.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA