Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Slimbox

Startet av janmb, onsdag 06. august 2014, klokken 17:53

« forrige - neste »

janmb

Hepp

Planlegger å besøke noen på ferie i Ystad og er ute etter gode tips for lading. På uppladdning.nu ser det rimelig tynt ut.

Siste SC er Falkenberg (som etter hva jeg forstår er åpen). Det er 23 mil derfra til Ystad, samt at bilen blir stående et døgn eller to, så tur-retur Falkenberg kan jeg bare glemme.

Noen som har gode tips til alternativ lading i dette området?

Det er noen få type 2 muligheter i Malmø og Lund som fungerer som et slags sikkerhetsnett, men det er veldig kjipt å måtte lade i slow motion på et sted man egentlig ikke skal tilbringe tid.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Amoss

Sitat fra: janmb på lørdag 19. juli 2014, klokken 12:54
Planlegger å besøke noen på ferie i Ystad ...

Når?  Kan se ut som om det er håp om Löddeköpinge om en uke eller drøyt det...

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

janmb

Førstkommende tirsdag til torsdag så skal vel holde hardt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

NilsG

#3
Har du ikke lademulighet i Ystad? I så fall bør det vel gå greit? Lad 100% i Falkenberg. Står du  20 timer på 13a så får du jo fylt ca 26 mil typical. Selv kjørte vi ca 35 mil videre forbi Dombås og ytterst på Trøndelagskysten, men så lenge jeg kunne bruke tid på lading på endepunktet så var ikke det noe problem. (Dette burde gå greit også selv om evt hat 60kW-batteriet?)

Ellers så ser det ut som åpningene av SC går stadig rasker, så det er lov å håpe.....

Uansett så får dere ha en god tur!


Edit: dette var jo ikke svar til det du var ute etter, beklager det! Kun erfaringsdeling i forhold til tur utenfor allfarvei med kun tilgang på treglading fra Schuko og at det faktisk funker det og  ;)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

fredag

Sitat fra: janmb på lørdag 19. juli 2014, klokken 12:54
Hepp

Planlegger å besøke noen på ferie i Ystad og er ute etter gode tips for lading. På uppladdning.nu ser det rimelig tynt ut.

Siste SC er Falkenberg (som etter hva jeg forstår er åpen). Det er 23 mil derfra til Ystad, samt at bilen blir stående et døgn eller to, så tur-retur Falkenberg kan jeg bare glemme.

Noen som har gode tips til alternativ lading i dette området?

Det er noen få type 2 muligheter i Malmø og Lund som fungerer som et slags sikkerhetsnett, men det er veldig kjipt å måtte lade i slow motion på et sted man egentlig ikke skal tilbringe tid.

Ring turistinformasjonen eller den lokale marinaen eller campingplassen.

Marinaer selger strøm til besøkende. Vanligvis til båter, men også ofte til bobiler. De har ofte røde industrikontakter. Hvis du ringer på forhånd kan du kanskje få reservert plass til bilen din på et bestemt tidspunkt.

Turistinformasjonene i Sverige kan ofte sjekke med teknisk avdeling i kommunen.

Andre steder i Sverige har jeg sett mange reserverte parkeringsplasser for de innfødte med låsbar kontakt for motorvarmer med schuko inni. Akkurat det samme som vi i Norge ville brukt til elbil-ladeplass.

Ellers går det an å se etter supermarkeder med rød kontakt på veggen ved siden av butikken, og spørre pent om å få betale for å få lade der. Disse kontaktene er normalt for søppelkverner / containere.


Alternativt: Sturup flyplass, Ikea Malmö, svipptur ut av elbilulandet Sverige til København for å lade hos Clever eller E.On.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

janmb

Takker så langt.

Ser at det totalt finnes rimelig mange type-2 muligheter i Malmø, så i verste fall blir det å bruke noen timer der.

Aller best er det om jeg får tigget meg til treg lading over natta i Ystad, men det er heldigvis ikke tvingende nødvendig.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Cirion

Ikke akkurat beste melding og se når man vil plugge inn.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cirion

Forsøkte å finne 22kW Type2 stolper i Malmø. Ser ut til at de kun er 16A enfas.
IKEA hadde 2 stolper med 2x Schuko og 1x Type2. Ene stolpen var død.
Sikringen lovet godt da det står 400v 16a, og det står et 3tall på type2 uttaket, som k teorien skal bety trefas.
Bilen derimot fant 32A enfas, klaget over dårlig kabel og reduserte til 24A, og hadde sikkert reduser mer eller tatt sikringen. Tydeligvis feilkoblet.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

janmb

Prøvde du mange av de ulike parkeringshusene? Det er hvertfall listet 4-5 ulike hus med type 2 - uten at det sier forferdelig mye.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Cirion

Tilbake til Statoil Bellevuvagen...

Som en desperat elbilbruker i ladenød og skrekk for at det skulle bli en laaaaaaaang dag i morgen, tenkte jeg at det kunne jo ikke skade å plugge inn :-)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

janmb

P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Cirion

Sitat fra: janmb på mandag 21. juli 2014, klokken 23:24
Prøvde du mange av de ulike parkeringshusene? Det er hvertfall listet 4-5 ulike hus med type 2 - uten at det sier forferdelig mye.
Hvis du ser på bildene, er dette Type1bokser, noen har også Type2 kabel eller Type2 uttak. Jeg forventer at disse er kun 16A enfas.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cirion

Vi skulle uansett ta en natt på Hotel Mercur, og det er noen kvartaler unna, så bilen får kose seg på Statoil i natt og spille Daddy Yanke Gasolina :-)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

janmb

Da kommer jeg innom og skubber deg vekk i morgen tidlig :D

Regner med jeg er nede rundt kl 10
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA