Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hei Elbilforeningen - er dere her? Og leser trådene om hurtiglader status?

Startet av Louise, onsdag 06. august 2014, klokken 16:37

« forrige - neste »

Svein el-freak

Jeg er ikke enig at fortum er så bra, måtte lade leafen min i vinter, måtte ha 80% for å komme meg hjem, 140kr kom det på, en kald vinterkveld......for 14kw, da er det mere fair med grønn kontakt som eidsiva bruker på de nye laderne.
Blå 2019 Model3LR, 26.03.19, (30.12.16res.)
Svart 2019 Model3LR, 04.03.19, (31.03.16res.)
Greenworks 40V snøfreser
2014 e-nv, 190 500km(pr.08/2019) noen som har gått lenger?
2013 Leaf, 162 000km(pr.03/2019)

Stop farting, drive electric!

Ona IX

Sitat fra: Svein Leaf på onsdag 27. august 2014, klokken 20:10
Jeg er ikke enig at fortum er så bra, måtte lade leafen min i vinter, måtte ha 80% for å komme meg hjem, 140kr kom det på, en kald vinterkveld......for 14kw, da er det mere fair med grønn kontakt som eidsiva bruker på de nye laderne.

Skulle gjerne hatt litt statistikk. Jeg tror at de fleste som lader hos fortum/statoil bare lader 10-30 min. Altså mellom 25-75 kr når batteriet ikke er iskaldt. Da er det bedre, ihvertfall for min del, at man kan betale mindre på sommeren enn fastpris uansett hvor mye man trenger å lade.

Aller best er jo kw + min, men det er vanskelig å få til i forhold vil jeg tro. Men akkurat nå er det nok billigst og best for kunden med fortum sin løsning. Slipper man å stå i kø etter en som skal fylle mest mulig, når han egentlig bare trenger 10 min.
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

lifern

Hørte at Kiwi her på "bygda " i Hordaland at Kiwi skulle få hurtiglader i oktober.
Om det er fakta vites ikke.
SVART EUROLEAF 2013

lifern

Rettelse :
Kiwi Bjørkheim skal få 2 hurtigladere om kort tid.
SVART EUROLEAF 2013

Tor med Leifen

Det høres bra ut, men det er et "men". Jeg har prøvd å få mer info ut av Kiwi om denne saken, uten suksess. Jeg er redd lanseringen var en uskyldig aprilspøk som har eskalert...

lifern

Nei.
Det er bekreftet.
Stod i lokalavisa "samningen" på torsdag.
www.samningen. no
SVART EUROLEAF 2013

lifern

SVART EUROLEAF 2013

Panduck

Sitat fra: lifern på lørdag 13. september 2014, klokken 13:08
Hørte at Kiwi her på "bygda " i Hordaland at Kiwi skulle få hurtiglader i oktober.
Om det er fakta vites ikke.

Ettersom det settes opp i samarbeid med Nissan, håper jeg indelig de bruker andre hurtigladere enn de som Nissan har satt opp hos f.eks BNH. De funker jo stort sett aldri.

lifern

Kommer i månedskiftet september -oktober.
SVART EUROLEAF 2013

Powerflux

Sitat fra: Tor med Leifen på lørdag 13. september 2014, klokken 15:49Jeg har prøvd å få mer info ut av Kiwi om denne saken, uten suksess.
Det har jeg også...uten særlig hell :o
Lurer på hvorfor det er så vanskelig å presentere en liste over de stedene som får ladere og en omtrentlig tidsplan på utrullingen??
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Tor med Leifen

Sitat fra: Powerflux på mandag 15. september 2014, klokken 19:00
Sitat fra: Tor med Leifen på lørdag 13. september 2014, klokken 15:49Jeg har prøvd å få mer info ut av Kiwi om denne saken, uten suksess.
Det har jeg også...uten særlig hell :o
Lurer på hvorfor det er så vanskelig å presentere en liste over de stedene som får ladere og en omtrentlig tidsplan på utrullingen??

Da konkluderer vi med at det var en aprilspøk, til det motsatte er bevist. Kanskje ladepunktene kommer, men at de gikk litt "hardt ut"?  https://www.ntbinfo.no/release?releaseId=3892002

Daeedor

Skal f.eks komme en hurtiglader på Kiwi Koppang nord for Elverum - står på ladekartet også.  Men :  Det er ikke sikkert at det blir HURTIG ladere (ChaDEmo) overalt hos KIWI - kan hende avisene misforstår , og forveksler dette med vanlig ladeuttak ! For det blir mange Kiwi som bare får 16A/32A uttak såvidt jeg har forstått.

Powerflux

Men er ikke BÅDE Nissan og VW med på denne satsningen da??
Det må da være mulig for noen av disse aktørene å komme på banen med fullverdig informasjon om dette :o

Her er svaret jeg fikk fra Kiwi i går på direkte forespørsel om hvor og når!

"Vi jobber på spreng med dette prosjektet - men dessverre har det vært forsinkelser fra utenlandske leverandører.
Vi vil i løpet av de nærmeste dagene komme med en liste over de første 20 stedene."
52000 km.
13000 km.

emil

Sitat
Prosjektet "Grønn parkering" innebærer at mellom 50-75 universale hurtigladere bygges ut ved KIWI-butikker landet rundt i løpet av 2014.

Sånn det har vært presentert i starten er det et samarbeid mellom Nissan og Kiwi. Har ikke stått noe om at andre bilprodusenter er med på samarbeidet. Butikkene står nok ellers fritt til å opprette egne sakteladingspunkter, men man får ikke mye ekstra på batteriet på 15min lading selv med 32A.

Powerflux

Det var da vitterligen snakk om at VW gikk inn i prosjektet med en del penger, noe som skulle dra opp både antallet og utbyggingstakten ???

Skal se om jeg finner hvor eg leste dette.........
52000 km.
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA