Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Importere ladestasjoner inn i navigasjonen?

Startet av Gordon Retriever, onsdag 06. august 2014, klokken 12:28

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Lurer du på hvor mange biler som kommer til å være lik din tungstengrå eGolf?
Eller hvilken farge bør du velge for å skille deg mest mulig ut blant de store mengdene Golf VII på veiene?

Det er på tide med en avstemming. Har du bestilt eGolf eller teller på knappene: Hvilken farge landet du på?

Jeg lurte på hvor dominerende tungsten og limestone vil komme til å bli, så min lokale selger gikk gjennom sine bestillingene som faktisk viste at onyxhvit var fargen flest hadde valgt hittil.  :)
Pacific var også svært populær. Hvit og blå ser ut til å være en farge mange forbinder med elbil.

Sort var ikke så vanlig. Uranogrå: Ingen lokale bestillinger.  Noe med at disse fargene gir uønskede assosiasjoner med kull? ;)

Reflekssølv og natteblå: Svært få ordre. For klassiske for elbilkjøperen?

Stem i vei. :)


Gordon Retriever

NB! NB! NB!

Forespørsel om å gjøre det mulig å endre stemme er etterkommet.

Som følge av dette er avstemmingen nullstilt og vi begynner på nytt.

Råde

Hmm. De første to den lokale forhandleren utleverte var sort og uranogrå... Mulig man her ser på elbiler som bare biler?
e-Golf | X75D

Sirup

Foreløpig ser det ut som om fargevalget er relativt jevnt fordelt på alle fargene utenom sølv. Ser ut som om sølv ikke er populært på Golf.
Sølv ville og vært mitt sistevalg på denne bilen, jeg synes ikke den fargen kler denne bilen.
VW e-Golf
Tesla Model X75

zebra99

Jeg fikk min e-golf fredag i Limestone grey. Hadde først bestilt i Tungsten, men fruen fikk kalde føtter så vi endte opp med Limestone.
Usikker på om vi er helt happy, men den er fin  :)

Hvis jeg kunne velge helt fritt ville jeg valgt koksgrå(?) som (selvfølgelig) bare ble levert på GTI ifølge Møller i Trondheim.

Råde

e-Golf | X75D

Sirup

VW e-Golf
Tesla Model X75

LarryF

Jeg fikk også min bil på fredag. Fargen er Pacific Blue og jeg har allerede fått mange komplimenter for fargen. Kul bil som allerede har blitt hele familien (inklusive besteforeldre) sin favoritt, så den får ikke stå stille lenge. Vi nærmer oss 500 km på under en uke, så det blir spennende å se hvor mye vi kjører på ett år.
e-Golf, Pacific Blue, 2014 (uten varmepumpe)
Model X90D bestilt og bekreftet. Titan, 7 seter med AP, vinterpakke og hengerfeste

Gordon Retriever

Sitat fra: Askøy på søndag 20. juli 2014, klokken 11:27
Foreløpig ser det ut som om fargevalget er relativt jevnt fordelt på alle fargene utenom sølv. Ser ut som om sølv ikke er populært på Golf.
Sølv ville og vært mitt sistevalg på denne bilen, jeg synes ikke den fargen kler denne bilen.

Jeg er litt overrasket over at det er så få tungsten.

Reflekssølv ser ut til å være nede i en bølgedal, selv om jeg synes Golf 7 kler fargen bedre enn Golf 6.

Sølv ser også ut til å ha vært gjennomgangstemaet ved introduksjonen av Golf 7 i Berlin for snart to år siden.


norsedons

Limestone Grey levert torsdag, fantastisk bil.
Limestone Grey e-golf

Råde

Sitat fra: norsedons på søndag 03. august 2014, klokken 18:20
Limestone Grey levert torsdag, fantastisk bil.

Gratulerer med fin bil! Med Madrid 17" ser jeg. Akkurat hva jeg tenker til vinterhjul. Er det 225/45-17 eller 205/50-17? Post gjerne forbruksdata sammen med dekktype og størrelse i relevant tråd. Vi er i gang med å få oversikt over forbruk med forskjellig skotøy. På forhånd takk!
e-Golf | X75D

Stikkkontakt

i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Gordon Retriever

I Tyskland er det nok bare ordinær Golf som kan leveres i disse fargene. e-Golf kommer med samme fargepalett som i Norge.

Bortsett fra dette er jeg helt enig med deg, men hvor mange som ville vært villige til å betale anslagsvis 12.000 kroner eksklusive moms ekstra for å få bilen levert i en av disse spesialfargene er usikkert. :)

Stikkkontakt

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 03. august 2014, klokken 21:16
I Tyskland er det nok bare ordinær Golf som kan leveres i disse fargene.

Ja, dersom du regner GTI og andre utgaver av Golf som "vanlig" Golf så har du helt rett.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Ove

Limestone ble bestilt i mars, og siden da har jeg lurt på om jeg skal endre til Tungsten. Ikke lett dette... Svart er finest, men forrige Golf var svart og da ble jeg vaksinert for alltid mot den fargen. Blir jo skitten av å stå i ro i garasjen  :D
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA