Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ta ut laderen til ladbar hybrid

Startet av Ferry, tirsdag 05. august 2014, klokken 23:23

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: helt på søndag 08. november 2015, klokken 17:39
Jeg plugger ladeboksen i den eneste 16A Shcucko kontakten jeg har; kabelen går ut av vinduet, ladeboksen sitter på saltboksen utenfor kjøkkenvinduet og kabelen derifra til parkeringsplassen min. Dette 'virker' men er ikke som jeg ønsker meg å ha det. Jeg lagte et oppdrag inn på finn.no og ba om tilbud til å legge en vanlig 16A Shucko stikkontakt ute hvor jeg kunne plugge bilen til strøm uten å trenge å gå inn, åpne kjøkkenvinduet, gå ut igjen og plugge inn bilen.

Det er ikke forskriftsmessig, nye schuko-kontakter beregnet på lading av elbil eller hybrid må sikres med maks 10A.

Ladekabelen som følger med bilen er uansett på maks 10A, om du ønsker 16A lading må du ha en fast ladestasjon eller 3.parts kabel.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

helt

Sitat fra: jkirkebo på søndag 08. november 2015, klokken 21:10
Det er ikke forskriftsmessig, nye schuko-kontakter beregnet på lading av elbil eller hybrid må sikres med maks 10A.

Ladekabelen som følger med bilen er uansett på maks 10A, om du ønsker 16A lading må du ha en fast ladestasjon eller 3.parts kabel.

Hva betyr 3. parts kabel i dette sammenheng? Ladeboksen som følger med er tydelig markert for å støtte 16A.


jkirkebo

#182
Sitat fra: helt på mandag 09. november 2015, klokken 13:08
Sitat fra: jkirkebo på søndag 08. november 2015, klokken 21:10
Det er ikke forskriftsmessig, nye schuko-kontakter beregnet på lading av elbil eller hybrid må sikres med maks 10A.

Ladekabelen som følger med bilen er uansett på maks 10A, om du ønsker 16A lading må du ha en fast ladestasjon eller 3.parts kabel.

Hva betyr 3. parts kabel i dette sammenheng? Ladeboksen som følger med er tydelig markert for å støtte 16A.

Om vi snakker om standardladekabelen med schuko-kontakt i enden kan jeg ikke tenke meg at Audi leverer med en 16A kabel. Hvordan er den merket? Bilde?

3.parts kabel = uoriginal ladekabel.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Erlingni

#183
Original standardkabel (schunko) lader med 10A
Industrikontakten (kabelen med industrikontakt) lader med 16A
Lade"kladden"(boksen) er den samme (derfor merket 16A), selve kabelen (med kontakten) er utskiftbar.

Erlingni

Oppdaterte kart for 2016 er akkurat lagt ut på my.audi.com :)

Det er også lagt ut en hel del nye Audi connect tjenester, tilsvarende de vi allerede har i a3etron.audi.com/e-tron appen i dag. Men det fungerer ikke å registrere seg enda, får bare feil i km (selv om den er riktig).

Jeg tipper at med flere e-tron som kommer (Q7 og A4), og mange andre Audi biler med "Audi connect" som ekstrautstyr, erstatter nok my.audi.com den særutviklede appen og portalen til A3 etter hvert.
Og det er bra!:D For med mange flere brukere, blir det forhåpentligvis mye mer fokus på utvikling og feilretting i appen/portalen.

PaalT

Da fikk vi vår A3 e-tron og vi er kjempe fornøyd så langt! Etter ca 100km kjøring så har vi et snitt bensinforbruk på 1.3 liter per 100km  :) Primært bruker vi denne til bykjøring og korte turer!  Den lille bilen overrasker stort. Proppfull med dubbe-dingser og svært behagelig å kjøre. 

Må også gi Albjerk bil i Drammen litt skryt – De er utrolig service vennlige! Tror ikke du blir skuffet hvis du handler der!
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

SuperPG

Sitat fra: Erlingni på tirsdag 10. november 2015, klokken 13:01
Oppdaterte kart for 2016 er akkurat lagt ut på my.audi.com :)

Det er også lagt ut en hel del nye Audi connect tjenester, tilsvarende de vi allerede har i a3etron.audi.com/e-tron appen i dag. Men det fungerer ikke å registrere seg enda, får bare feil i km (selv om den er riktig).

Jeg tipper at med flere e-tron som kommer (Q7 og A4), og mange andre Audi biler med "Audi connect" som ekstrautstyr, erstatter nok my.audi.com den særutviklede appen og portalen til A3 etter hvert.
Og det er bra!:D For med mange flere brukere, blir det forhåpentligvis mye mer fokus på utvikling og feilretting i appen/portalen.

Ligger nye kart ute enda? mener jeg så de på siden rett etter du postet dette, men nå finner jeg det ikke igjen når jeg endelig hadde tid, og tenkte å oppdatere.
2015 E-tron ladehybrid
Tesla Model E (reservert 01.4.17)
Audi E-tron Concept (reservert 21.4.17)

Erlingni

Nei, nå var alle kartoppdateringer plutselig forsvunnet fra my.audi.com ??? Sammen med alle de nye tjeneste jeg skrev om tidligere.
Det er sykt mye rot med disse connect tjenestene til Audi for tiden, så jeg er ikke overrasket. Mye mulig forspranget ligger i teknikken, men det møtet tror jeg Audis IT-avdeling glemte å delta på... ;D

Gratis kartoppdateringer (i tre år?) er en del av e-tron pakken. Så bare å klage (hvis du gidder)...

SuperPG

Sitat fra: Erlingni på tirsdag 15. desember 2015, klokken 10:13
Nei, nå var alle kartoppdateringer plutselig forsvunnet fra my.audi.com ??? Sammen med alle de nye tjeneste jeg skrev om tidligere.
Det er sykt mye rot med disse connect tjenestene til Audi for tiden, så jeg er ikke overrasket. Mye mulig forspranget ligger i teknikken, men det møtet tror jeg Audis IT-avdeling glemte å delta på... ;D

Gratis kartoppdateringer (i tre år?) er en del av e-tron pakken. Så bare å klage (hvis du gidder)...

Jeg spurte om oppdatering av kart når jeg hadde bilen inne på 15000 oljeskift nå for 1 mnd siden, og det kunne jo ikke teknikkeren svare noe godt på. Kostet penger om de skulle gjøre det, men om jeg hadde sånn mmi med simkort så lastet den opdpateringen ned selv fra google sa han .. Hadde ikke tid eller gidd til å ta mer med han som åpenbart ikke hadde noe peiling på dette.
2015 E-tron ladehybrid
Tesla Model E (reservert 01.4.17)
Audi E-tron Concept (reservert 21.4.17)

Erlingni

#189
Gjør dette for å få tilgang til oppdaterte 2016 kart, midlertidig inntil feilen er fikset:

Logg deg inn på my.audi.com og velg en helt annen tjeneste, f.eks. twitter. Da blir nettadressen noe slikt (på slutten) ..........html#tab/services/service/twitter

Endre så det siste ordet etter "/" i adressen til "mapcare" altså slik: ..........html#tab/services/service/mapcare

e-tronforlife

#190
  :'( :( :'(

Før Jul så jeg 3 mindre runde "bulker/fordypninger" på øvre delen av bakdøren på fører siden, og de lignet ikke på skade fra en annen bil dør.:confused: Men i går på vei hjem fra jobb tok jeg og en kollega turen rundt bilen, og han fant en bulk til på samme bakdøren.
Når vi begynte å se bedre etter, ser vi at hvertfall hele taket og panseret har mange mindre bulker/fordypninger når vi såg i rette vinkel!!!! :-\

Er forundret over at karosseriet ikke tåler mer, da jeg enda ikke har hørt om andre biler som har fått skade. Kan det være at på A3 e-tron så er aluminiumet så mykt og lett for å spare vekt, at det er veldig svakt for slike hendelser? Jeg tenker at her bør kanskje også Audi sentralt få vite om problemet. Har snakket med selgeren min som skulle ta det videre.

Tenker tilbake til 10 desember da det var storm og en period med ekstremt hagelvær der hvor jeg jobber (Kollsnes, Øygarden utenfor Bergen). Haglene var større en klinkekuler og de kom med en ekstrem fart og kraft. Skadene lokaliserer jeg derfor til dette tidspunktet. Forsikringen min dekker det som naturskade heldigvis... Men spørsmålet er da hvordan de tenker å fikse dette 100%??
Tenker slike mange små fordypninger ikke kan være enkel å fikse på Aluminium?
Men har fått takst time hos skadesenteret til Møller 4/1-16, så får nok vite da....

PS! Ikke lagt med bilder da jeg tenker det blir vanskelig å vise skadene....Men kan prøve om noen ønsker...

Nolimit

#191
Hei!

Er det flere som ikke får e-tron appen til å fungere? Min sluttet å virke i går, og fortsatt feil i dag  :(

Syns det har vært mye tull med e-tron appen siden jeg kjøpte bilen i høst. Ofte får den ikke kontakt med bilen, AC oppvarming skal i følge appen være på - men det er den ikke osv...

e-tronforlife

Sitat fra: Nolimit på torsdag 07. januar 2016, klokken 08:17
Hei!

Er det flere som ikke får e-tron appen til å fungere? Min sluttet å virke i går, og fortsatt feil i dag  :(

Syns det har vært mye tull med e-tron appen siden jeg kjøpte bilen i høst. Ofte får den ikke kontakt med bilen, AC oppvarming skal i følge appen være på - men det er den ikke osv...

Jeg hadde en del problemer de første månedene med denne appen når jeg fikk bilen i August. Men fra november av og utover har den fungert så og si perfekt for min del. I går som du sier hadde jeg også problemer,  og kom inn på en Audi side når jeg skulle inn på appen. Men i dag så har den fungert igjen hos meg.

Tbg


SuperPG

kartoppdateringen er tilbake på nettsiden. ikke hatt tid før nå   og da var den der igjen for nedlasting

Forøvrig står det bare [SIM]  i displayet på bilen min de siste dagene , og den henter ikke ned trafikkinformasjon osv..
2015 E-tron ladehybrid
Tesla Model E (reservert 01.4.17)
Audi E-tron Concept (reservert 21.4.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA