Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ta ut laderen til ladbar hybrid

Startet av Ferry, tirsdag 05. august 2014, klokken 23:23

« forrige - neste »

Puffen

Passert 4000 km. og computeren viser snitt på 0,21.  Normal dagsetappe for min del er 54 km.

ASVN

Hei, jeg sliter med å koble min e-tron mot mobilappen. Får bare beskjed om at km ikke samsvarer med km mottatt fra bilen. Noen som har hatt samme problemer og har en løsning?? På forhånd takk :)

Elmo

Sitat fra: Arnt Sveen på lørdag 12. september 2015, klokken 10:36
Hei, jeg sliter med å koble min e-tron mot mobilappen. Får bare beskjed om at km ikke samsvarer med km mottatt fra bilen. Noen som har hatt samme problemer og har en løsning?? På forhånd takk :)

Jeg antar e-tron bruker CarNet APPen til VW (?)
Sjekk for tråder ang samme problem på eUp og eGolf forumene. Såvidt jeg husker kan det funke å prøve steppvis opp eller ned noen km.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

ASVN

Sitat fra: Elmo på lørdag 12. september 2015, klokken 22:24
Sitat fra: Arnt Sveen på lørdag 12. september 2015, klokken 10:36
Hei, jeg sliter med å koble min e-tron mot mobilappen. Får bare beskjed om at km ikke samsvarer med km mottatt fra bilen. Noen som har hatt samme problemer og har en løsning?? På forhånd takk :)

Jeg antar e-tron bruker CarNet APPen til VW (?)
Sjekk for tråder ang samme problem på eUp og eGolf forumene. Såvidt jeg husker kan det funke å prøve steppvis opp eller ned noen km.

Er vel noe av det samme systemet vil jeg tro ja. Men nei... det er forsøkt uten hell dessverre... andre tips? :)

Elmo

Sitat fra: Arnt Sveen på lørdag 12. september 2015, klokken 10:36
Hei, jeg sliter med å koble min e-tron mot mobilappen.  Får bare beskjed om at km ikke samsvarer med km mottatt fra bilen.

Kanskje dumt spørsmål, men har du gjort det på web (Car-net.volkswagen.com) først ?
Såvidt jeg husker må du legge til bilen på WEB før du kan se den i APPen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

ASVN

Sitat fra: Elmo på søndag 13. september 2015, klokken 21:14
Sitat fra: Arnt Sveen på lørdag 12. september 2015, klokken 10:36
Hei, jeg sliter med å koble min e-tron mot mobilappen.  Får bare beskjed om at km ikke samsvarer med km mottatt fra bilen.

Kanskje dumt spørsmål, men har du gjort det på web (Car-net.volkswagen.com) først ?
Såvidt jeg husker må du legge til bilen på WEB før du kan se den i APPen.

Ja, det er på nett jeg prøver å registrere for å kunne koble opp mot Audi A3 e-tron connect-appen. Men får kun beskjed om at km ikke stemmer overens med hva som er mottatt på server. Ringte Møller forrige uke uten at de kunne gi meg et fornuftig svar. Prøvd med 0, 00 og 000 foran den aktuelle km uten at det hjelper og.

Erlingni

Sitat fra: Arnt Sveen på lørdag 12. september 2015, klokken 10:36
Hei, jeg sliter med å koble min e-tron mot mobilappen. Får bare beskjed om at km ikke samsvarer med km mottatt fra bilen. Noen som har hatt samme problemer og har en løsning?? På forhånd takk :)
Dette er kanskje også et dumt spørsmål, men;
Du er helt sikker på at bilen er online? På e-tron må du selv sette inn et aktivt SIM kort (i motsetning til e-golf som leveres med dette fra fabrikk). Dersom bilen din ikke er online, vet jo ikke serveren riktig km stand heller.

ASVN

Sitat fra: Erlingni på mandag 14. september 2015, klokken 13:00
Sitat fra: Arnt Sveen på lørdag 12. september 2015, klokken 10:36
Hei, jeg sliter med å koble min e-tron mot mobilappen. Får bare beskjed om at km ikke samsvarer med km mottatt fra bilen. Noen som har hatt samme problemer og har en løsning?? På forhånd takk :)
Dette er kanskje også et dumt spørsmål, men;
Du er helt sikker på at bilen er online? På e-tron må du selv sette inn et aktivt SIM kort (i motsetning til e-golf som leveres med dette fra fabrikk). Dersom bilen din ikke er online, vet jo ikke serveren riktig km stand heller.

Hei, i følge selger som har solgt x antall biler har han ikke opplevd dette før. Det sitter et simkort i bilen har jeg blitt fortalt. Hvordan jeg vet om dette er aktivert eller ikke vet jeg ikke? Tips?

Når det kommer til simkortet som kan settes inn av bruker er det for å få Google marps Facebook osv på skjermen. Dette har jeg satt inn. Men uansett får jeg beskjed om feil km.

Erlingni

Sitat fra: Arnt Sveen på mandag 14. september 2015, klokken 13:11
Hei, i følge selger som har solgt x antall biler har han ikke opplevd dette før. Det sitter et simkort i bilen har jeg blitt fortalt. Hvordan jeg vet om dette er aktivert eller ikke vet jeg ikke? Tips?

Når det kommer til simkortet som kan settes inn av bruker er det for å få Google marps Facebook osv på skjermen. Dette har jeg satt inn. Men uansett får jeg beskjed om feil km.
Min bil er bruktimport fra Tyskland. Så mulig den er annerledes enn de bilene som er levert nye i Norge. Men i min bil var det ikke noe SIM kort. Dvs. da den ble levert til meg, var den ikke online, verken Google maps, Connect tjenester eller annet. Så jeg fikk ikke registrert meg, før jeg satte inn et SIM kort.

Jeg satte da inn et vanlig SIM kort med data abo. i hanskerommet (midt i mellom SD kortplassene). Da fungerte alt som det skulle. Men det sier jo du at du også har satt inn. Så dersom andre online tjenester som Google maps etc. virker, må vel bilen være online. Det er også et symbol helt nederst i MMI, som indikerer at bilen er online (er vel illustrert med en liten bil med et dekningssymbol).

Da er det vel noe annet galt. Personlig hadde jeg bare meldt inn dette som en garantisak til Møller. App'en er en viktig del av e-tron konseptet (på tross av sine mangler og forbedringspotensiale), så dette må de jo bare finne ut av og fikse >:(

ASVN

Sitat fra: Erlingni på mandag 14. september 2015, klokken 14:10
Sitat fra: Arnt Sveen på mandag 14. september 2015, klokken 13:11
Hei, i følge selger som har solgt x antall biler har han ikke opplevd dette før. Det sitter et simkort i bilen har jeg blitt fortalt. Hvordan jeg vet om dette er aktivert eller ikke vet jeg ikke? Tips?

Når det kommer til simkortet som kan settes inn av bruker er det for å få Google marps Facebook osv på skjermen. Dette har jeg satt inn. Men uansett får jeg beskjed om feil km.
Min bil er bruktimport fra Tyskland. Så mulig den er annerledes enn de bilene som er levert nye i Norge. Men i min bil var det ikke noe SIM kort. Dvs. da den ble levert til meg, var den ikke online, verken Google maps, Connect tjenester eller annet. Så jeg fikk ikke registrert meg, før jeg satte inn et SIM kort.

Jeg satte da inn et vanlig SIM kort med data abo. i hanskerommet (midt i mellom SD kortplassene). Da fungerte alt som det skulle. Men det sier jo du at du også har satt inn. Så dersom andre online tjenester som Google maps etc. virker, må vel bilen være online. Det er også et symbol helt nederst i MMI, som indikerer at bilen er online (er vel illustrert med en liten bil med et dekningssymbol).

Da er det vel noe annet galt. Personlig hadde jeg bare meldt inn dette som en garantisak til Møller. App'en er en viktig del av e-tron konseptet (på tross av sine mangler og forbedringspotensiale), så dette må de jo bare finne ut av og fikse >:(

Stemmer. Ja, jeg har fått time mot slutten av uken, men hørtes ikke ut som de var videre optimistiske til å finne ut av det. De hadde ikke vært borti det før. Men vi får se.

Får du opp spm på skjermen om du vil åpne en dataconnection hver gang du starter opp bilen? Vet du hvordan man kan sette denne innstillingen slik at man slipper å si ja eller nei hver gang bilen startes?

olekvi

Sitat fra: Erlingni på mandag 14. september 2015, klokken 14:10
Sitat fra: Arnt Sveen på mandag 14. september 2015, klokken 13:11
Hei, i følge selger som har solgt x antall biler har han ikke opplevd dette før. Det sitter et simkort i bilen har jeg blitt fortalt. Hvordan jeg vet om dette er aktivert eller ikke vet jeg ikke? Tips?

Når det kommer til simkortet som kan settes inn av bruker er det for å få Google marps Facebook osv på skjermen. Dette har jeg satt inn. Men uansett får jeg beskjed om feil km.
Min bil er bruktimport fra Tyskland. Så mulig den er annerledes enn de bilene som er levert nye i Norge. Men i min bil var det ikke noe SIM kort. Dvs. da den ble levert til meg, var den ikke online, verken Google maps, Connect tjenester eller annet. Så jeg fikk ikke registrert meg, før jeg satte inn et SIM kort.

Jeg satte da inn et vanlig SIM kort med data abo. i hanskerommet (midt i mellom SD kortplassene). Da fungerte alt som det skulle. Men det sier jo du at du også har satt inn. Så dersom andre online tjenester som Google maps etc. virker, må vel bilen være online. Det er også et symbol helt nederst i MMI, som indikerer at bilen er online (er vel illustrert med en liten bil med et dekningssymbol).

Da er det vel noe annet galt. Personlig hadde jeg bare meldt inn dette som en garantisak til Møller. App'en er en viktig del av e-tron konseptet (på tross av sine mangler og forbedringspotensiale), så dette må de jo bare finne ut av og fikse >:(

Min bil som er solgt ny i Norge var online *uten* noe sim-kort i MMI-en, den har allerede et annet simkort / en annen dataforbindelse, som Audi har sørget for.

For å få tilgang til f.eks Google Maps og traffic trenger man dog et simkort for MMI.  Synes akkurat det opplegget er noe rotete, om man skrur av dataforbindelsen i MMI-preferences, så må man inn på 'phone' for å reaktivere det ...

Du står stille når du forsøker å aktivere?
'19 TM3P

ASVN

Sitat fra: olekvi på mandag 14. september 2015, klokken 20:56
Sitat fra: Erlingni på mandag 14. september 2015, klokken 14:10
Sitat fra: Arnt Sveen på mandag 14. september 2015, klokken 13:11
Hei, i følge selger som har solgt x antall biler har han ikke opplevd dette før. Det sitter et simkort i bilen har jeg blitt fortalt. Hvordan jeg vet om dette er aktivert eller ikke vet jeg ikke? Tips?

Når det kommer til simkortet som kan settes inn av bruker er det for å få Google marps Facebook osv på skjermen. Dette har jeg satt inn. Men uansett får jeg beskjed om feil km.
Min bil er bruktimport fra Tyskland. Så mulig den er annerledes enn de bilene som er levert nye i Norge. Men i min bil var det ikke noe SIM kort. Dvs. da den ble levert til meg, var den ikke online, verken Google maps, Connect tjenester eller annet. Så jeg fikk ikke registrert meg, før jeg satte inn et SIM kort.

Jeg satte da inn et vanlig SIM kort med data abo. i hanskerommet (midt i mellom SD kortplassene). Da fungerte alt som det skulle. Men det sier jo du at du også har satt inn. Så dersom andre online tjenester som Google maps etc. virker, må vel bilen være online. Det er også et symbol helt nederst i MMI, som indikerer at bilen er online (er vel illustrert med en liten bil med et dekningssymbol).

Da er det vel noe annet galt. Personlig hadde jeg bare meldt inn dette som en garantisak til Møller. App'en er en viktig del av e-tron konseptet (på tross av sine mangler og forbedringspotensiale), så dette må de jo bare finne ut av og fikse >:(

Min bil som er solgt ny i Norge var online *uten* noe sim-kort i MMI-en, den har allerede et annet simkort / en annen dataforbindelse, som Audi har sørget for.

For å få tilgang til f.eks Google Maps og traffic trenger man dog et simkort for MMI.  Synes akkurat det opplegget er noe rotete, om man skrur av dataforbindelsen i MMI-preferences, så må man inn på 'phone' for å reaktivere det ...

Du står stille når du forsøker å aktivere?

Står stille, med låst bil. Det ejg har fått beskjed om i alle fall... Men aner ikke om det er rett.

Hurrle

Husk at bilen må stå slik at den har god dekning både på gps og telefon. Har opplevd flere som har problemer fordi de står i garasjen, mellom høyblokker eller lignende som da skygger for datatrafikk. Husk også at det er total kjørelengde, ikke trippteller som skal brukes.

Bilene (ihvertfall norske) skal ha eget simkort ferdig montert (skjult/integrert) i bilen for Connect app. Simkort plassen i hanskerom er for Goolge Maps/Street View.

Trixie

Hei
Jeg er ny på forumet her, men kan oppdatere forumet med at A3etron er nå å få med hengerfeste fra 2016 modell.   :).
Avtagbart hengerfeste leveres nå som originalt tilleggsutstyr, godkjent i vognkort for 1400kg henger.

GSR

Fikk levert min scuba blå E tron i Juni og har nå kjørt ca 9100 km. Har kjørt tur retur Italia (Sardegna) i sommer og kan bekrefte at det er en fantastisk kjøremaskin. Den gjorde 235 km/t (digital avlesning) med 2 personer og fullastet bagasjerom (ca 250-300 kg). Med 18" felger ligger den godt på veien og med S sport seter i napaskinn sitter jeg veldig godt. Jeg målte ikke så mye på bensin forbruk, men ved en fylling registrerte jeg 0,91 l/km etter å ha brukt 3/4 tank og kjørt konstant i 180 - 220.  Jeg har omtrent alt av utstyr så bilen kostet ca 538 000 inkl vinterdekk. Jeg angrer ikke på noe av utstyret. Fantastisk bil. Den adaptive cruise kontrollen er helt suveren, men jeg måtte vente lenge pga alt utstyret jeg bestilte. Jeg bestilte den i August 2014 på "åpningsdagen" men fikk den ikke levert før 4 juni. Forferdelig lang ventetid, men det var verdt det.

Som noen andre her inne har nevnt så får heller ikke jeg 50 km i rekkevidde på displayet etter lading. Har hatt 53 ved 2 anledninger etter langkjøring i hybrid modus. ellers er det fra 36 - 42. Har tenkt å få sjekket bilen på Møller om den har siste software oppdatering. Noen andre som har gjort dette?

Har også en utfordring med audi connect ved bruk av I phone. Da jeg har I phone så må jeg ha et tvilling sim kort i MMI``en (Trengs ikke med Androide telefoner). Problemet mitt er at hver gang jeg har aktivert data connection så gir telefonen opptatt signal når noen prøver å ringe. Har noen opplevd dette? Må jeg muligens ha et rent data sim kort?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA