Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ta ut laderen til ladbar hybrid

Startet av Ferry, tirsdag 05. august 2014, klokken 23:23

« forrige - neste »

akafrans

Fikk min idag! :)

Vet noen hvor tykk kjøtekabel jeg burde kjøpe for å kunne dra strøm fra leiligheten min og ned til parkeringsplassen? Det er 16a stikkontakter.

Eddi

Sitat fra: akafrans på onsdag 25. mars 2015, klokken 19:44
Fikk min idag! :)

Vet noen hvor tykk kjøtekabel jeg burde kjøpe for å kunne dra strøm fra leiligheten min og ned til parkeringsplassen? Det er 16a stikkontakter.

Gratulerer! (hater deg en smule! :()

Hvilke tillegg hadde du på bilen?

akafrans

Det ble ikke stort med ekstrautstyr. Gikk for en florettsølv Ambition.

- Blanke sidelister
- Teknikk pakke
- Park system bak
- Bluetooth
- Lys/regnsensor
- Takreiling blank

Bestemte meg for å prøve å lade bilen med en 1,5 mm2 kabel på 20m. Virker som det går greit, den lader jo bra og kabelen har ikke blitt varm enda. Noen som vet om dette er ok eller ikke? Står ikke noe spesifikt om dette i håndboka. Jeg er også usikker på om ladeenheten tåler å ligge ute. Har nå lagt den under fronten, men den burde vel klare fuktighet og kulde?

Ferry

1,5 mm2 går fint. Tipper den er merket med 16 A. Men det er lurt som du har gjort å følge med på varmgang og annet.

e-tronforlife

Etter nesten 4 år med min Passat CC R-line som jeg var meget fornøyd med, har jeg nå gjort valget å gå over til Audi.

Valget ble Hybrid, og dermed altså en Audi A3 Sportback e-tron.
Da jeg også gikk for S-line pakken, valgte jeg fargen Daytona grå perle effekt, S-line spoiler og det aller meste av utstyr. Men det blir lenge og vente, da jeg har blitt forespeilet levering i juli. Men forhåpentligvis ikke senere en dette.

Tror dette er et fremtidsrettet og "økonomisk" smart kjøp, samtidig som at den gir nødvendige krefter ved behov. ;-)

Eddi

Sitat fra: e-tronforlife på søndag 29. mars 2015, klokken 23:46
Etter nesten 4 år med min Passat CC R-line som jeg var meget fornøyd med, har jeg nå gjort valget å gå over til Audi.

Da jeg også gikk for S-line pakken, valgte jeg fargen Daytona grå perle effekt, S-line spoiler og det aller meste av utstyr. Men det blir lenge og vente, da jeg har blitt forespeilet levering i juli. Men forhåpentligvis ikke senere en dette.

Tror dette er et fremtidsrettet og "økonomisk" smart kjøp, samtidig som at den gir nødvendige krefter ved behov. ;-)

Håper det bare er selgeren min som er litt pessimistisk. Jeg får KANSKJE vite i Mai når bilen jeg bestilte blir levert. Men han regnet ikke med før på sensommeren/høsten...

Så enten er din i overmåte positive, eller så er min litt for pessimistisk ;)

e-tronforlife

Jeg håper din er pessimistisk og min er realistisk. ;)
Bestillingen min gikk inn 26.02, og jeg fikk beskjed om at i følge data systemet til Audi, skulle jeg få vite leveringsuke i uke 14/15. Regner ikke med å få vite noe denne uke (14) grunnet påske, men neste uke(15) håper jeg å høre noe.

Er uten bil for tiden, så håper virkelig at jeg får bilen i løpet av Juli/August. Juli er ikke så nøye, for da er jeg på MC-tur i alpene. ;) Gleder meg hvertfall sinnsykt til å bli Hybrid eier. ;D

Sitat fra: Eddi på mandag 30. mars 2015, klokken 19:57
Sitat fra: e-tronforlife på søndag 29. mars 2015, klokken 23:46

Håper det bare er selgeren min som er litt pessimistisk. Jeg får KANSKJE vite i Mai når bilen jeg bestilte blir levert. Men han regnet ikke med før på sensommeren/høsten...

Så enten er din i overmåte positive, eller så er min litt for pessimistisk ;)

Puffen

Nå er den under produksjon  8) Fremskyndet en hel uke.  Så om ca. 1 mnd. nå, skal det være levering.

e-tronforlife

Som tideliger nevnt, ble bilen bestilt i Uke 8. Fikk telefon fra selgeren min i dag om at Audi har satt endelig produksjonsuke for bilen min. Jeg var spent i å høre hva han hadde å si, siden jeg var innom Møller på lørdag, og da låg den ann til produksjons Uke 46 i audi systemet!! :o Men telefonen i dag var av det hyggeligere slaget, da den nå var endelig satt til produksjon Uke 25!! ;D Etter planen er bilen nå på plass i Bergen siste halv del av Juli... 8)

Eddi

Da får jeg bilen den 15 juni. På tog fra Ingolstadt den 12 mai.

Det ble riktignok ikke den jeg bestilte, men en annen med mer utstyr som noen hadde kansellert fordi de ikke ville vente. (Takk til denne personen!) Endte opp med mer utstyr, men måtte sacrifice adaptive cruisecontrol. Og det er jeg ok med. Spesielt når jeg så hva den orginalt bestilte bilen hadde som antatt produksjonsuke (Uke 50 <.>) Så tålmodig er jeg ikke. Som bonus kom den nye bilen med BO anlegget også, noe jeg i utgangspunktet angret på at jeg ikke bestilte.. Så, yey!

Men, jeg har ett spørsmål til dere som har fått bilen og har Navipakken/MMI touch +. Har noen av dere prøvd å spille av FLAC (lossless filer) fra SD kort? Eller tar den kun MP3? Hadde satt stor pris på om noen kunne testet det. Internett gir meg litt varierende svar for å si det pent..

Har konvert en hel del av musikksamlingen min til flac tidligere, og liker ikke helt tanken på å måtte gjøre dem om til mp3 også..

akafrans

Jeg kan teste FLAC for deg i morgen. Har kun prøvd høybit mp3, det spiller hvertfall fint.

akafrans

Og det fungerte ikke. Står bare at det ikke er støttet.

Nå har jeg verken navi eller mmi touch, men burde være det samme systemet.

Eddi

Sitat fra: akafrans på fredag 15. mai 2015, klokken 21:47
Og det fungerte ikke. Står bare at det ikke er støttet.

Nå har jeg verken navi eller mmi touch, men burde være det samme systemet.

Takker og bukker. Da har jeg en måned på meg til å få konvertert. Jaja, greit nok. Skjønner ikke helt hvorfor i alle dager flac ikke er støttet, men skal vel klare meg.

olekvi

Sitat fra: Eddi på torsdag 14. mai 2015, klokken 17:21

Men, jeg har ett spørsmål til dere som har fått bilen og har Navipakken/MMI touch +. Har noen av dere prøvd å spille av FLAC (lossless filer) fra SD kort? Eller tar den kun MP3? Hadde satt stor pris på om noen kunne testet det. Internett gir meg litt varierende svar for å si det pent..

Har konvert en hel del av musikksamlingen min til flac tidligere, og liker ikke helt tanken på å måtte gjøre dem om til mp3 også..

Jeg spiller FLAC i min bil med Navi/MMI touch+ og B&O.  Fungerer supert!

Et alternativ, om ditt system ikke vil spille FLAC, er å konvertere musikken til Apple Lossless, det er (som navnet tilsier) fortsatt lossless og støttes meg bekjent av alle nyere Audier.
'19 TM3P

Puffen

Antatt levering på fredag  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA