Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ta ut laderen til ladbar hybrid

Startet av Ferry, tirsdag 05. august 2014, klokken 23:23

« forrige - neste »

olekvi

Er det flere med A3 som har fått epost fra VW om at de må oppdatere CarNet-app nå i dag?

Jeg har jo aldri brukt CarNet, men Audi sin tilsvarende greie, så jeg synes det er litt merkelig ...
'19 TM3P

Erlingni

#196
Sitat fra: olekvi på fredag 22. januar 2016, klokken 13:57
Er det flere med A3 som har fått epost fra VW om at de må oppdatere CarNet-app nå i dag?

Jeg har jo aldri brukt CarNet, men Audi sin tilsvarende greie, så jeg synes det er litt merkelig ...
Tror de fleste har fått den eposten. Den er feilsendt, og ment for VW GTE eiere.

Kommer det samme til oss A3 eiere etterhvert, men da for my.audi portalen og MMI Connect appen (isteden for dagens A3 e-tron app og portal).

e-tronforlife

Sitat fra: e-tronforlife på tirsdag 29. desember 2015, klokken 19:05
  :'( :( :'(

Før Jul så jeg 3 mindre runde "bulker/fordypninger" på øvre delen av bakdøren på fører siden, og de lignet ikke på skade fra en annen bil dør.:confused: Men i går på vei hjem fra jobb tok jeg og en kollega turen rundt bilen, og han fant en bulk til på samme bakdøren.
Når vi begynte å se bedre etter, ser vi at hvertfall hele taket og panseret har mange mindre bulker/fordypninger når vi såg i rette vinkel!!!! :-\

Er forundret over at karosseriet ikke tåler mer, da jeg enda ikke har hørt om andre biler som har fått skade. Kan det være at på A3 e-tron så er aluminiumet så mykt og lett for å spare vekt, at det er veldig svakt for slike hendelser? Jeg tenker at her bør kanskje også Audi sentralt få vite om problemet. Har snakket med selgeren min som skulle ta det videre.

Tenker tilbake til 10 desember da det var storm og en period med ekstremt hagelvær der hvor jeg jobber (Kollsnes, Øygarden utenfor Bergen). Haglene var større en klinkekuler og de kom med en ekstrem fart og kraft. Skadene lokaliserer jeg derfor til dette tidspunktet. Forsikringen min dekker det som naturskade heldigvis... Men spørsmålet er da hvordan de tenker å fikse dette 100%??
Tenker slike mange små fordypninger ikke kan være enkel å fikse på Aluminium?
Men har fått takst time hos skadesenteret til Møller 4/1-16, så får nok vite da....

PS! Ikke lagt med bilder da jeg tenker det blir vanskelig å vise skadene....Men kan prøve om noen ønsker...

Status oppdatering:

Møller/Audi var dessverre ikke veldig interessert i å komme meg i møte på noen måte. :(
De mener at dette er en forsikringssak, og ikke en reklamasjon eller garanti sak, men at det selvfølgelig var en veldig beklaglig hendelse med min A3 etron.

Jeg er forundret over at de ikke er litt interessert i å finne ut hvorfor dette skjer bare min bil, og ingen andres biler på samme plass. Uansett har de fått beskjed om at jeg "aksepterer" svaret, men at jeg kommer til å ta denne tråden opp igjen om det skjer igjen.
Hadde håpet de kunne kompensere litt (Egenandel forsikring) for det jeg mener er "dårlige" karosseri kvalitet.

Nå leverer jeg inn bilen først kommende mandag til Møller skadesenter på Drotningsvik, og der blir den i 2-3 uker.  Jobben innholder i grove trekk å skifte panser, samt pusse ned hele førersiden, hele taket og bakluken før lakkering.

ørna

Sitat fra: e-tronforlife på fredag 22. januar 2016, klokken 22:46
Sitat fra: e-tronforlife på tirsdag 29. desember 2015, klokken 19:05
  :'( :( :'(

Før Jul så jeg 3 mindre runde "bulker/fordypninger" på øvre delen av bakdøren på fører siden, og de lignet ikke på skade fra en annen bil dør.:confused: Men i går på vei hjem fra jobb tok jeg og en kollega turen rundt bilen, og han fant en bulk til på samme bakdøren.
Når vi begynte å se bedre etter, ser vi at hvertfall hele taket og panseret har mange mindre bulker/fordypninger når vi såg i rette vinkel!!!! :-\

Er forundret over at karosseriet ikke tåler mer, da jeg enda ikke har hørt om andre biler som har fått skade. Kan det være at på A3 e-tron så er aluminiumet så mykt og lett for å spare vekt, at det er veldig svakt for slike hendelser? Jeg tenker at her bør kanskje også Audi sentralt få vite om problemet. Har snakket med selgeren min som skulle ta det videre.

Tenker tilbake til 10 desember da det var storm og en period med ekstremt hagelvær der hvor jeg jobber (Kollsnes, Øygarden utenfor Bergen). Haglene var større en klinkekuler og de kom med en ekstrem fart og kraft. Skadene lokaliserer jeg derfor til dette tidspunktet. Forsikringen min dekker det som naturskade heldigvis... Men spørsmålet er da hvordan de tenker å fikse dette 100%??
Tenker slike mange små fordypninger ikke kan være enkel å fikse på Aluminium?
Men har fått takst time hos skadesenteret til Møller 4/1-16, så får nok vite da....

PS! Ikke lagt med bilder da jeg tenker det blir vanskelig å vise skadene....Men kan prøve om noen ønsker...

Status oppdatering:

Møller/Audi var dessverre ikke veldig interessert i å komme meg i møte på noen måte. :(
De mener at dette er en forsikringssak, og ikke en reklamasjon eller garanti sak, men at det selvfølgelig var en veldig beklaglig hendelse med min A3 etron.

Jeg er forundret over at de ikke er litt interessert i å finne ut hvorfor dette skjer bare min bil, og ingen andres biler på samme plass. Uansett har de fått beskjed om at jeg "aksepterer" svaret, men at jeg kommer til å ta denne tråden opp igjen om det skjer igjen.
Hadde håpet de kunne kompensere litt (Egenandel forsikring) for det jeg mener er "dårlige" karosseri kvalitet.

Nå leverer jeg inn bilen først kommende mandag til Møller skadesenter på Drotningsvik, og der blir den i 2-3 uker.  Jobben innholder i grove trekk å skifte panser, samt pusse ned hele førersiden, hele taket og bakluken før lakkering.

uff. for en utrolig kjedelig sak altså.

Bra at forsikringselskapet tar seg av det da.

Angående alu``en. Så syns jeg også at når man lukker panseret så høres det veldig tynt ut i forhold til andre biler jeg har hatt. Stakk ut å sjekka litt nærmere nå og ja.. panseret virker meget tynt og lett.


e-tronforlife

Ja veldig kjedelig.... :(

Men må rette opp en ting. Som du sier er panseret veldig lett grunnet at det er av aluminium, og det får jeg byttet ut med nytt. Men resten av karosseriet som ble skadet er normal stål kvalitet
[/quote]

uff. for en utrolig kjedelig sak altså.

Bra at forsikringselskapet tar seg av det da.

Angående alu``en. Så syns jeg også at når man lukker panseret så høres det veldig tynt ut i forhold til andre biler jeg har hatt. Stakk ut å sjekka litt nærmere nå og ja.. panseret virker meget tynt og lett.
[/quote]

ørna

Ah ok.. et lett panser er jo forsåvidt greit nok.. men merkelig med skadene dine da.. må ha vært litt av ett uvær. uansett godt å høre at det ordner seg!

Forresten er det noen som har satt på noe litt mer spreke dempere på bilen?

Jeg vurderer å få på noen eibach fjærer på den. Syns bilen er litt i overkant vinglete og krengende i svinger. Vet godt at det ikke er noen sportsvogn, men skulle ønske at demperne/fjærene var litt tightere.

Noen andre som har merket lignende eller er det bare meg?

E-tron2016

Da er det bestilt en e-tron med levering mot slutten av april!

Har et par spørsmål jeg håper noen kan svare på. Fungerer forvarming av kupeen i bilen via appen om bilen ikke er koblet til strøm? Hva følger med av ladekabler? Fikk inntrykk av selgeren at det kun fulgte med en kabel? Tenker å sette opp en stikk på utsiden på jobben så greit å få det riktig i forhold til hva bilen leveres med av kabler.

Hva har dere fått av rabatt fra forhandler?

Gleder meg forøvrig som en unge til å få den levert etter å ha gått over fra Tesla.

olekvi

Sitat fra: E-tron2016 på onsdag 24. februar 2016, klokken 22:42

Har et par spørsmål jeg håper noen kan svare på. Fungerer forvarming av kupeen i bilen via appen om bilen ikke er koblet til strøm? Hva følger med av ladekabler? Fikk inntrykk av selgeren at det kun fulgte med en kabel? Tenker å sette opp en stikk på utsiden på jobben så greit å få det riktig i forhold til hva bilen leveres med av kabler.

Ja, det fungerer, men du må sette en timer, ikke velge 'varm nå' dessverre.

Det som følger med er en 'lader' (det er vel strengt tatt ikke laderen, den sitter i bilen, men elektronikk som styrer ladingen) med to ledninger, en for vanlig 230V og en for industritypen kontakt
Da jeg kjøpte bil i fjor var det slik at man fikk en ganske bra pris på Type-2 ladekabel om man bestilte den med bilen, så jeg gjorde det, og det er denne jeg har brukt mest (mot Oslo kommune sine ladestasjoner)

Sitat
Hva har dere fått av rabatt fra forhandler?

Det ble da noen prosent ;-)
'19 TM3P

E-tron2016

Var i grunn slik jeg forstod det at man måtte sitte på timer. Rart at man ikke bare kan starte varmingen direkte når det fungerer å starte den om 1 minutt (om jeg har forstått riktig?).

Det er da altså slik at denne "kladden" må være med i bilen hele tiden ettersom man kun bytter ut endestykket som plugges inn i strømkilden? Noen som har forsøkt å finne et annet sted å oppbevare denne kolossen? Under et sete f.eks?

Grunnen til at jeg spør om rabatten er fordi min på kom 409.000 kr (uten vinterdekk) med 26.150 kroner i rabatt hvor selgeren rynka litt på nesa mot slutten og mente at han hadde gitt meg et veldig godt tilbud. Vet ikke om dette var reelt eller skuespill. :)

Gleder meg uansett vanvittig til ny bil! Spesielt ettersom jeg må basere meg på å låne biler og kanskje til og med ta sykkelen fatt en gang i blant de neste to månedene!

olekvi

Om du bruker Type-2 så trenger du ikke den kladden :-)
'19 TM3P

E-tron2016

Sitat fra: olekvi på torsdag 25. februar 2016, klokken 00:55
Om du bruker Type-2 så trenger du ikke den kladden :-)

Nei, det kjenner jeg til fra Tesla tiden. Har ikke helt det samme behovet for type2 med e-tron da jeg stort sett kun benyttet denne for litt hurtigere lading på Larvik kommune sine regning når jeg var low on battery. E-tronen har jo uansett ikke så stort batteri og vil aldri trenge å stå 36 timer selv med treg lading fra hjemmestikk. :)

ørna

Sitat fra: E-tron2016 på onsdag 24. februar 2016, klokken 22:42
Da er det bestilt en e-tron med levering mot slutten av april!

Har et par spørsmål jeg håper noen kan svare på. Fungerer forvarming av kupeen i bilen via appen om bilen ikke er koblet til strøm? Hva følger med av ladekabler? Fikk inntrykk av selgeren at det kun fulgte med en kabel? Tenker å sette opp en stikk på utsiden på jobben så greit å få det riktig i forhold til hva bilen leveres med av kabler.

Hva har dere fått av rabatt fra forhandler?

Gleder meg forøvrig som en unge til å få den levert etter å ha gått over fra Tesla.

hvorfor gikk du over egentlig?  For begrenset med bare strøm ?

E-tron2016

#207
Byttet fordi jeg i utgangspunktet ikke hadde behov for stor bil men jeg hadde veldig lyst på en Tesla så den ble nå engang bestilt. Det ble en "been there, done that" greie etterhvert og når jeg nå har solgt Teslaen og bestilt en e-tron så får jeg en splitter ny bil bedre tilpasset mitt bruk og behov (kjører 20-25 km på en normal dag, sitter som regel alene i bilen og tar fly når jeg først skal på tur/ferie) i tillegg til at jeg sitter igjen med en god del penger som jeg legger i ny bil til dama (en hvit Mazda CX-3 som hentes på tirsdag).

Jeg har forsåvidt hatt lite problemer med Teslaen i min eietid men det er litt bekymringsverdig at det nå er 4 måneders ventetid på service/utbedring av garantisaker. Det er mange andre som har hatt større problemer enn meg med sine biler men vi får nå se åssen tidens tann påvirker Model S når de får noen flere år og kilometer på baken. Tesla ordner opp men det koster meg en arbeidsdag hver gang jeg må innom Tesla i Drammen så tenkte at tiden var inne for et bytte. Jeg "klarer" heller aldri å beholde en bil over lengre tid for det er jo selvfølgelig alltid moro med noe nytt! :)

PS: Jeg ser du tidligere har nevnt tanken på nye fjærer. Dette er noe jeg selv vil vurdere. Har du konkludert med noe eller gjort noe?

DannyMT

Hei alle sammen!

Golfgte.no i samarbeid med lowering.nl/Eibach om å få TUV papirer på et custom senkesett på 35/45 ved bestilling av minimum 10 sett.


Vi lurer derfor på om dette kunne være interessant for dere andre her på Elbilforum?

Link nedenfor går til posten der man kan melde sin interesse:
http://www.golfgte.no/index.php?topic=333.msg2956#msg2956

Dette vil også passe til E-Tron.
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

tobbeluj

Noen som har funnet en grei mobilholder som passer inn i e-tronen? :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA