Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: strøm fra trafikk

Startet av Rav4_EV, fredag 09. januar 2009, klokken 23:59

« forrige - neste »

Rav4_EV

SitatKunne du utdypet dette litt. Tenker på om Robometeret kunne redusert effekten om den skulle oppdage at en celle sliter. Hva slags signal trenges, og hvor kobler en seg inn?
Kommer tilbake til det over helgen når jeg er kommet hjem. Så skal du få oppskrift.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

El rayo

Sitat fra: elektrolux på onsdag 23. september 2009, klokken 14:20
Hei Rav4_EV

Ellers vil jeg foreslå et navn til instrumentet ditt:

Vi har Robometer som passer på batteriene og dobler som kjørekomputer og Nicometer som viser BMS data på en Palm i og fungerer som kjørekomputer, hva med "Eurometer" for serviceapperatet ditt, som også dobler som kjørekomputer?   
Hei, folkens,

jeg synes at kjørekomputer er et litt "sterkt" navn. Viktige funksjoner på det som tradisjonellt er blitt kalt kjørekomputer er å beregne (kompute) hvor langt man kommer på resterende energi (bensin/strøm) og beregnet ankomsttid ut fra opplysninger om forbruk og fart i øyeblikket. Sikkert nyttig for de som ikke kan hoderegning.

Nikometeret viser data som leses og brukes av Th!nks egne ombord-systemer (den regner ut effekt i tillegg) og er kun en monitor, som oppfinneren rett nok kaller det.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Nå forstår jeg A.M. Den framprovoserer redusert effekt ved kjøring. Det kan jeg prøve på bilen min. Kanskje jeg kan begynne å la barna  låne bilen nå ;D
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Sitat fra: El rayo på onsdag 23. september 2009, klokken 20:38

jeg synes at kjørekomputer er et litt "sterkt" navn.

Helt enig.

Kjøreinformasjon er nok mer riktig.

Dette kombinert med litt hoderegning gir engasjerte førere større kjøreglede, og bedre kontroll over bilens resurser.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA