Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: strøm fra trafikk

Startet av Rav4_EV, fredag 09. januar 2009, klokken 23:59

« forrige - neste »

cra

Skulle tro at mellomrommet mellom spesdometer og den "skjermen" over skulle være et brukbart sted, med grei kontrast siden det ligger litt i skygge?

Hva med evt. mulighet for "ekstern LED", slik at man kan ha skjermen litt ute av syne, men likevel kunna plassere LED'en midt i syningom?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Sitat fra: Rav4_EV på søndag 25. januar 2009, klokken 21:58
Da er versjon 0.1 i drift.

Gleder oss til den blir klar for salg. Har du tids, og prisestemat.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Sitat fra: cra på mandag 26. januar 2009, klokken 08:12
Skulle tro at mellomrommet mellom speedometer og den "skjermen" over skulle være et brukbart sted, med grei kontrast siden det ligger litt i skygge?
Det har du helt rett i, Chrisitan. Hvorfor tenkte ikke jeg på det?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Rav4_EV

Håper prisen kan bli under 3000 kr.

Tidspunkt?

Har et stort batteri og drivverk prosjekt hos Enviro som tar det meste av tiden, så da blir det "sene kvelder" til dette.
Selv om reverse engineering er gøy så er en 350 volt batteripakke mer spenning.

AM
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

bosonic

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

lkarlsen

Et slikt apparat hadde vært meget interresant. Jeg melder meg som kjøper når den tid kommer.
BMW i3, ny november 2014
Think City ( solgt )

Rav4_EV

Første produksjonsserie starter nå.

Kontakt meg på amb@euromatic.no dersom du ønsker å bestille.

AM
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

El rayo

Hvor lang tid tar det å produsere disse? Håper å få det i tide til å bruke det under EVS24 minirally og få montert det før 10. mai.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Fikk min diagnose apparat i dag.  ;D
Det kan brukes til kjøring men vil bare vise en parameter om gangen. Ampere her ville være mest nyttig. Pakke temp. og batteri historikk også

Det er nullstilling av overladet Ah og aktivering av vedlikeholdslading som er greit her. For en billig penger kan man utfører skikkelig vannservice selv.

Takk for innsatsen Arne Magnus.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Godt å høre at apperatet endelig er klart.

Hvor lang tid tar det å få et fra bestilling til levering? Og hva er prisen nå?

Vet om folk i Stavanger som gjerne vil ta vannservice selv.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hkaspenberg

Sitat fra: Ken på tirsdag 22. september 2009, klokken 23:39
Fikk min diagnose apparat i dag.  ;D

... og mitt eksemplar ligger på posten og venter på meg. Vil teste litt i ettermiddag.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Rav4_EV

Leveringstid er ca. 10 dager.

Kom med tilbakemeldinger om ønsker, endringer etc. så skal vi se hva vi kan gjøre med senere oppdateringer.

Arne Magnus
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Ken

Servicelading funksjon funker greit og de andre funksjoner som kan aktiviseres. Hva er motor test? Jeg hører at noe skjer men vet ikke hva.

Tror at det er nok funksjoner og parametrer for øyeblikket. Det tar tid til å bla gjennom alle og enda flere ville være litt kjedelig.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Rav4_EV

"Red. motor test" aktiviserer et signal fra BMU til motorstyring. Vanligvis er dette 80%, og motorkontroller gir da full effekt. Dersom testen aktiviseres skal motorstyringen begrenses til 100A og "Reduced power" vises i bilens display.

Har bare fått dette til på en bil, så det er vel ikke vanlig at dette virker. På min bil skjer det ingen ting.

Tanken er vel at BMU skal kunne påvirke motorstyring dersom battteriene er dypt utladet.

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

elektrolux

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 23. september 2009, klokken 14:03

Tanken er vel at BMU skal kunne påvirke motorstyring dersom battteriene er dypt utladet.


Hei Rav4_EV

Kunne du utdypet dette litt. Tenker på om Robometeret kunne redusert effekten om den skulle oppdage at en celle sliter. Hva slags signal trenges, og hvor kobler en seg inn?

Ellers vil jeg foreslå et navn til instrumentet ditt:

Vi har Robometer som passer på batteriene og dobler som kjørekomputer og Nicometer som viser BMS data på en Palm i og fungerer som kjørekomputer, hva med "Eurometer" for serviceapperatet ditt, som også dobler som kjørekomputer?   
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA