Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

eGolf vs brukt diesel Golf - hva er mest lønnsomt?

Startet av np, tirsdag 05. august 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

np

Jeg er stuck med en leasingbil frem til April neste år. Så det blir ikke noen i3 på meg før da.:-[ Spørsmålet er om det innen da er kommet en 2015 i3? Og hvilke tweaks kan man forvente, har man lyst på? Et par ting jeg har tenkt på:

• Jeg liker standard interiør, men vil ha ACC. Skulle ønske BMW fjernet krav om oppgradert interiør for å kunne få ACC. Skjer neppe.
  • Om de beholder optisk ACC, håper jeg på en mer tunet utgave fra fabrikk, evt. en radar/optisk combo, om mulig? Bedre SW, ja, ny HW, neppe.
  • Lengre range? Tesla har ikke rørt range på 4 år, så dette skjer vel neppe allerede i neste års modell.
  • AC som funker. Det påstås at alt blir vel med SW upgrade i Aug, så i neste års modell bør barnesykdommene på AC være borte.
  • DAB+ kanskje nå som standard?
  • Et par nye farger?
Annet?
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Roman

Forventer følgende på nyere modeller:

- Større batteri
- Kraftigere motor
- Bedre skjermer til NAV og fører display
- Bedre ladekabel som tåler vann og er kapabel til å trekke minst 16A 3-fas (samarbeid med mennekes?)
- Range ekstender opsjon i utvidet batteri eller brenselcelle (ikke aktuelt med sistnevnte i Norge tenker jeg)
- Gjøre en SVÆR oppgradering på sine ConnectedDrive servere så de faktisk funker!
- Oppgradering på app til å ha tilgang til kameraene på bilen når den er parkert
- LaneAssist som fungerer over 40 km/t og ikke krever motrovei til å fungere
- Headup display

Klykken

Tror det er alt for tidlig å håpe på en oppdatert i3 ett år etter lansering. To år levetid før facelift er vel normalen til BMW?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Snart-i3

Produksjonen av 2015 modellene er i gang. Du må nok vente på 2016 modellene. Samtidig er det nok for kort tid fra lansering til større endringer.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Elmo

Sitat fra: Roman på torsdag 17. juli 2014, klokken 13:05
Forventer følgende på nyere modeller:
- Større batteri
- Kraftigere motor
- Bedre skjermer til NAV og fører display
- Bedre ladekabel som tåler vann og er kapabel til å trekke minst 16A 3-fas (samarbeid med mennekes?)
- Range ekstender opsjon i utvidet batteri eller brenselcelle (ikke aktuelt med sistnevnte i Norge tenker jeg)
- Gjøre en SVÆR oppgradering på sine ConnectedDrive servere så de faktisk funker!
- Oppgradering på app til å ha tilgang til kameraene på bilen når den er parkert
- LaneAssist som fungerer over 40 km/t og ikke krever motrovei til å fungere
- Headup display

Optimistenes julenummer  ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Roman

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA