Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think har økonomiske problemer (igjen)

Startet av El rayo, fredag 09. januar 2009, klokken 16:53

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Boogie på onsdag 20. mai 2009, klokken 13:15
Prøv å send bildene som en zip pakke med www.yousendit.com

Takk for tips. Jeg har selv ofte lastet opp bilder til www.eurofoto.com så andre kan se dem og laste ned det de ønsker, men da er nedlastingene litt tidkrevende.
Antar denne funker for alle filer.

Bildene kom forresten gjennom ved sending av kun ett i hver mail.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

El rayo

#61
Takk, takk, Elmo,

fikk 3 bilder. Der er jo kjempesvære, da! minst 9 ganger så store som 17" flatskjermen min  ;)
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Elmo

Bildene er vel bare 3MB og min PC skalerer til skjermen automatisk ved store bilder.
hvis ikke du får resten av bildene etter hvert så får vi forsøke Boogies forslag.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Sitat fra: Elmo på torsdag 21. mai 2009, klokken 00:15
Bildene er vel bare 3MB og min PC skalerer til skjermen automatisk ved store bilder.

Still ned kameraet til minimum. Selv bruker jeg 100kb på et bildet som skal inn på forumet. Det er mer enn godt nok.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Det finnes også enkle programmer som lar deg skalere ned bilder for bruk på web, sending i mail mm. Ser ut som det ligger en del her, f.eks: http://wareseeker.com/free-scale-images-online/
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Ja, dette er jeg fullt klar over.
Har selv gitt råd om det tidligere i en annen tråd (ref:  Når bilder blir for store for forumet).

Men her er det snakk om å få de store bildene over til El Rayos mailkonto.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

El rayo

#66
Sitat fra: Elmo på torsdag 21. mai 2009, klokken 14:43
her er det snakk om å få de store bildene over til El Rayos mailkonto.
100kB holder sikkert til mitt bruk. Har ikke tenkt å skrive dem ut på høykvalitets fotopapir.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

El rayo

#68
Sakset fra "Ombygging av PSA og Think til GP NiMH-blokker":
Sitat fra: Boogie på søndag 07. februar 2010, klokken 20:43
Du har helt rett i at NiMH batteriene hadde passet veldig fint inn i bilene. De oppfører seg veldig likt som NiCd og man kunne da bruke bilens opprinnelige ladesystem uten store endringer. Bekymringen lå i hvordan avslutte ladingen i tide.

Når jeg nå går for LIFEPO batteriene er dette av flere grunner. Ikke minst at de har mindre indremotstand. Noe som gjør at man kan øke spenningen i bilen noe, og få litt bedre ytelse på akselerasjon og evne til å holde farten i bakker. Vekten er også mindre. Man kan altså øke rekkevidden med samme vekt.
Vurderte en stund NiMH etter at MetroBuddy begynte med disse, men vekten blir for høy for Ginetta'n. Levert fra Elbil Norge kunne de heller ikke konkurrere i pris med tanke på at man trenger 100 NiMH celler for å få 120V, men bare trenger 37 LiFePO4 celler. Det er ikke mye vekt jeg kan fjerne. Støtfangerne veier ikke mer enn 5,5 kg.

Nå har jeg laget en "dummy" celle av ThunderSky 100Ah http://www.thunder-sky.com/pdf/20092201189.pdf for å få bedre inntrykk av størrelsen. Er det disse du skal bruke, Boogie?

Har begynt å skaffe meg erfaring med NiMH med små 2 Ah "AA" celler av fabrikat Vanson som passer til den trådløse musa. Lader dem med 0,2A med en Multiplex LN-5014 lader som har NiMH program. Men den avslutter sjelden ladingen når cellene er fulle.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Boogie

Sitat fra: El rayo på mandag 08. februar 2010, klokken 18:33
Nå har jeg laget en "dummy" celle av ThunderSky 100Ah http://www.thunder-sky.com/pdf/20092201189.pdf for å få bedre inntrykk av størrelsen. Er det disse du skal bruke, Boogie?

Ja, i øyeblikket bruker jeg TS sine batterier, men jeg bruker stort sett 160Ah størrelsen da disse gir samme vekt på bilen som i original utførelse.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Ladefabrikken

#70
Hvordan går det med prosjekt Minella? Har du startet eller går det sakte framover?
Hvis du vil så kan jeg hjelpe deg med å finne priser på litihum batterier fra Skyenergy. Jeg har en bra kontakt i Kina som gir bra priser.  TS cellene har Max Discharge current på 3C men SE har 4C
Og 100ah cellene til SE er bitte litt mindre  ::)   

http://www.skyenergy.com.cn/EnProductShow.asp?ID=14
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

El rayo

#71
Sitat fra: 2EL på onsdag 10. februar 2010, klokken 16:56
Hvordan går det med prosjekt Minella GinELla?
Det ble ingen Mini på meg, men fant en 1973 Ginetta G15. Blogger litt på http://electricaid.ning.com/profiles/blogs/converting-a-fossil-burner

Takk for info om batteri.

*Prøver å rive seg løs fra PC'n og dra i garasjen*
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ladefabrikken

Ja den bilen ser jo mye bedre ut enn en mini ;D
Så du har en varm garasje å gå til? Garasjen min er ikke varmet opp, og nå med disse minus gradene som er om dagen får jeg ikke gjort en pøkk :( Venter på våren skal komme  :P Da blir det kos i garasjen igjen med  2ELen min ;D
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

El rayo

#73
Garasjen er to etasjer under bakken og temperaturen er 17 - 19 grader året rundt, så jeg har ingen unnskyldning bortsett fra at det er et lite stykke bort dit.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

#74
Synes at jeg kom et skritt videre i kveld da jeg fikk løsnet begge drivakslingene fra transakselen (gearkasse og differensial er bygget som en enhet). Ryddet også bort et par unødvendige ting som coil og starterinnslag.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA