Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Premium Center Console er ferdig!!

Startet av Otto, mandag 04. august 2014, klokken 15:09

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Kroatia er med i Vest-Europa, akkurat som Australia og new Zealand :)

Tidligere var hele Europa åpent, men så er land vi har hatt trøbbel med sperret, en etter en. Poenget er jo ikke å utelukke land vi ikke har noe problemer med, men å stenge ute de som overhode ikke er interessert i å diskutere elbil. Captcha og en tjeneste fra stopforumspam.com er desverre ikke nok til å stoppe alt.

Forøvrig er Fjordlines WLAN stengt ute. De bruker IP adresser som tydeligvis ikke er registrert i Europa/Nord-Amerika.  IP adressene til landene hentes automagisk fra http://www.maxmind.com/ som oppdaterer IP adresser månedlig.

Jeg tror ulempene med litt barrierer på forumet er små i forhold til den ugang vi slipper hvis vi åpner grensene.

Forøvrig har forumet nå ca. 6700 registrerte og godkjente brukere. I tillegg er det 13.000 brukerkontoer som er opprettet, men som ikke har noen interesse i å diskutere elbil, men har vært mer interessert i V I A G R A og annet tull. Disse er dermed ikke godkjent og avvist.

Lars

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

satheesh.net

@Lars C. Krogenæs:
Det er svært varierende hvilke operatører som tillates fra Australia i hvert fall. ::) Jeg har merkelig nok kun fått tilgang uten bruk av VPN i én by (som er på størrelsen med Revetal, Tønsberg), som jeg tilfeldigvis besøkte. Ellers har all IP vært blokkert herfra, akkurat nå fra f.eks. Sydney. ???

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: janmb på mandag 04. august 2014, klokken 15:11
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 04. august 2014, klokken 14:37
IP adressene som godtas er fra Vest-Europa og Nord-Amerika.

Jeg har tidligere kontaktet deg angående en IP-adresse i Nederland som er sperret og som er svært ubeleilig for meg - uten av jeg noen sinne fikk noe svar i det hele tatt.

Beklager. Jeg har ikke fått den mailen. Det viser seg at mail til @elbilforum.no nå ikke fungerer. Jobber med elbilforeningen for å finne ut hvorfor.

Sperrede IP-adresser skjer per land, der vi huker av hvilke land som skal være utelukket. Vi har ikke mulighet til å kjøre en "hvitelist" i tillegg. Dermed er det uaktuellt å åpne enkelte IP adresser, når IP rangen du bruker ikke tilhører et godkjent land. IP adressene i forhold til land oppdaters hver måned av http://www.maxmind.com/.

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: satheesh.net på mandag 04. august 2014, klokken 15:30
@Lars C. Krogenæs:
Det er svært varierende hvilke operatører som tillates fra Australia i hvert fall. ::) Jeg har merkelig nok kun fått tilgang uten bruk av VPN i én by (som er på størrelsen med Revetal, Tønsberg), som jeg tilfeldigvis besøkte. Ellers har all IP vært blokkert herfra, akkurat nå fra f.eks. Sydney. ???

Snodig. 

Jeg gikk på highschool i Brisbane, så Australia er liksom som "hjemme" og skal selvfølgelig være åpen.

Skal se på det, men det blir ikke tid til det før i september.

Lars

janmb

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 04. august 2014, klokken 15:34
Sperrede IP-adresser skjer per land, der vi huker av hvilke land som skal være utelukket. Vi har ikke mulighet til å kjøre en "hvitelist" i tillegg. Dermed er det uaktuellt å åpne enkelte IP adresser, når IP rangen du bruker ikke tilhører et godkjent land. IP adressene i forhold til land oppdaters hver måned av http://www.maxmind.com/.

Godt mulig det er intensjonen, men det er altså ikke tilfellet.

IP-adressen jeg har problemer med er fra Nederland. Jeg benytter mange andre IPer i Nederland som det ikke er problemer med, så dette har altså ikke noe med land å gjøre.

Når det er sagt er det ikke slik at jeg ikke får kontakt i det hele tatt, men snarere en HTTP 403 (forbidden). Dette skjer utelukkende fra den problematiske IPen.

P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

satheesh.net

Singapore i dag - still no luck. ??? Men kanskje heller ikke meningen herfra ... ::)

Lars C. Krogenæs

Du har slettet cockies og cache?

Singapore skal egentlig være åpent. De har et effektivt diktatur som passer på at man oppfører seg pent, slik at jeg aldri har hatt noe problem derifra.
(Mulig jeg da ikke har hatt mulighet fordi de ikke har kommet inn)

Lars

satheesh.net

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA