Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Buddy - stor spenningsforskjell under lading

Startet av el nino, torsdag 08. januar 2009, klokken 18:59

« forrige - neste »

el nino

Arild Holter hos Think Aurskog sa at det er eksperter på dette på Aurskog, men de er foreløpig permittert. Jeg har vært hos Automotive på Ulven med det samme problemet, men de visste ikke hva det var :o

cra

Sitat fra: HHF på fredag 06. mars 2009, klokken 09:18
En annen ting jeg reagerte på, var at når jeg testet ut bluetooth i bilen, så dukket "Think" opp som enhet på min mobil som noe jeg kunne koble til mot.

Jeg var hos morroa i går og prøvekjørte hans Think - en fantastisk hærlig bil å kjøre. Vi oppdaget det samme; "Think" på bluetooth. Visafant at koden var 1234, og det viste seg å være stereoanlegget. Etter tilkobling kunne musikken på mobiltelefonen spilles av på stereoanlegget.

Der var også et symbol for hadset, så jeg vil tro at man kan koble til en mikrofon og bruke anlegget som handsfree.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elox

Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

cra

Sitat fra: HHF på torsdag 19. mars 2009, klokken 18:59
Samtidig blir jeg mer og mer lei den ulyden som er i bilen nå så lenge radioen er på ...

Det er kanskje innlysende, men har du prøvd å koble til en helt annen radio for å se om det er bedre da? Det kan jo tenkes at det er radioen som er et mandagsprodukt, og ikke mindboxen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

HHF

Ah - så de har altså klart å kalle radioenheten "Think" med andre ord? Snedig. Det er sikkert det samme hos meg da. Canberra 27SD har bluetooth, vet jeg. Sikkert mulig da med handsfree gjennom det antakelig. Har nå imidlertid fått det som skal være beste løsning for slikt, men jeg tror mic´en må flyttes allikevel. Nå har de montert den foran speedometeret og noen mener jeg høres for svakt i den andre enden. Lyden inn er derimot fenomenal.

Det er jo selvfølgelig ikke umulig at denne enheten er problemet. Som nevnt, så var det jo en annen type i den bilen jeg prøvekjørte. Hvilken modell var det i den du testet? Den med SD-kort eller CD ?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Sitat fra: HHF på fredag 20. mars 2009, klokken 09:53
Det er jo selvfølgelig ikke umulig at denne enheten er problemet. Som nevnt, så var det jo en annen type i den bilen jeg prøvekjørte. Hvilken modell var det i den du testet? Den med SD-kort eller CD ?

Den jeg kjørte hadde radio med SD-kort. Vi hadde ikke radioen på under kjøring, men morroa kunne fortelle at han ikke hadde hørt noen "GSM-lyd" under kjøring, men var imidlertid iunke het fornøyd med mottaket på radioen. Han er plaget med at radioen på enkelte steder ikke tar inn kanalene skikkelig, og det blir en del støy. Tilsvarende problem har jeg for så vidt på min radio også - en "haugammal en" med kassettspiller. ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

GliX

Sitat fra: HHF på fredag 20. mars 2009, klokken 09:53
Ah - så de har altså klart å kalle radioenheten "Think" med andre ord?

Merkelig. Jeg har en bil uten radio/CD (foreløpig, skal montere egen) og har også en Bluetooth enhet som heter "Th!nk" når jeg søker etter enheter med mobilen. Skal teste om jeg kan gjøre noe med den ved å taste kode 1234. Tipper dog at det er MindBox-enheten jeg har funnet, og at jeg har lite å gjøre mot den med min mobiltelefon.

--
GliX.

cra

Jeg så ikke så veldig nøye etter, men mener å huske at det stod Think med "i", ikke med utropestegn. Morroa kan kanskje bekrefte/avkrefte dette? For øvrig stod det "Telephone" på radio-displayet mens musikken på mobilen ble spilt av.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

morroa

Det står Th!nk på bluetooth koblingen til telefonen.
BMW i3 - aug 14
Think City 2008 model. ca 68´- Solgt aug 14
Sykkylven

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA