Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg av elbil

Startet av Freia, torsdag 08. januar 2009, klokken 13:56

« forrige - neste »

Freia

Er jeg en av Norges yngste el-bil eier?  ???
Jeg er bare 14 år!
2000-modell TH!NK city PIV 4 (sort).
Startet på 66137 km 1.12.2012 *Kjørt 69900 km*
Volvo 244 GL '78
GMC Vandura '86

Griffel

Sitat fra: Freia på onsdag 24. desember 2008, klokken 21:11
Er jeg en av Norges yngste el-bil eier?   ;)
Jeg er bare 14 år!

Det er jo ikke så godt å si, men jeg tror nok du er det og en elbil er jo kjekt å ha. Pass godt på den til du har lov å kjøre.

En som fikk elbil og som var yngere enn deg da han fikk den var Kronprins Olav:
som fikk denne:

i gave fra bestemor (dronning av England) til 9 årsdagen i 1912. Men det er en leke bil som han måtte nøye seg å kjøre med i slottsparken.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

El rayo

Hei, Henrik,

gratulerer med elbil! Var det julegave?

Hvis ingen andre melder seg kan du regne deg som Norges yngste elbileier.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Freia

Takk for tilbake meldingen!
Nei jeg fikk den ikke til julegave, jeg kjøpte den selv og har vært på jakt etter en lenge og var heldig nok med kjøpe en sort en og jeg skal ta godt vare på den i fremtiden å har fått god lagring plass til den  ;D
Volvo 244 GL '78
GMC Vandura '86

Griffel

Gratulere med bilen i alle fall. :)

Siden du vel må lagre bilen relativt lenge får vi oppfordre Think- og batteriguruene her på forumet til å gi noen råd om vedlikehold mens den lagres.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Obs. La ikke merke til denne tråden.

Før lagring i 4 år foreslås følgende:

Forutsatt at batteripakken er OK tas vannservice, og bilen kjøres ned til 50%, lades, og kjøres til den går sakte.

Koble så fra framdriftsbatteriet, og demonter 12V batteriet, og bruk dette til noe annet. Etter 4 år må du ha nytt likevel.

De 3 vortene under bilen, der vannet kommer ut renses med Q-tip, og "plugges" med hver sin tampong for å redusere, men ikke blokkere luftilførsel til batteriene.

Ellers må dekkene avlastes, f.eks ved å sette bilen på bukker, og bremsevesken byttes. Bremsene bør smøres opp, og bremseskivene kan godt sprayes med litt sinkspray, for å hindre rust. Dette blir slipt av ved første bremseforsøk likevel.

Er batteripakken ikke helt OK, foreslås full sjekk hos meg, Boogie, eller Pluto, før lagring. Alternativt, kan du lade hver 6V blokk ut ved å kortslutte dem med en 12V halogenpære i minst en uke, og gjerne under hele lagringsperioden.

Ellers kan det opplyses at mopedbilprosjektet mitt er dedikert jentungen på 8år (6 år når huin "fikk" bilen). Unner deg likevel tittelen norges yngste elbileier, da du tross alt har kjøpt bilen din selv, og at den derfor utvistelig er din bil. Gratulerer, og mange ønsker om at dette blir en positiv erfaring.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Freia

Takk, men jeg har koblet fra 12V batteriet og sjekket batterie kassa.
Obs! Den skal stå i lagring i to år og kjøres jevnlig ut på gårdsplassen ;)
Volvo 244 GL '78
GMC Vandura '86

Freia

Da har det  gått fire år og jeg har lappen, og skal begynne med TH!NK til helga; og ta ned batterikassa ;)
Volvo 244 GL '78
GMC Vandura '86

El rayo

Gratulerer!

Hold oss oppdatert hvis du har tid.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

gbzdoc

Utrolig kult! Håper den går like fint enda! :-)

Freia

UPDATE : Da har man runda snart 3500 km med th!nken, og tok vannfylling forrige helg  :D
Dørpanel : Festet på igjen  :D
Bremser foran: Nye klosser og skiver.
Dekk: Nye piggdekk  8)
Er storfornøyd med bilen, bruker den hver dag.
VARME : Monterte inn en komplett Webasto anlegg i Jula som gikk, og er storfornøyd, masse varme, og koster meg 37 kr å fylle tanken  ;)
Volvo 244 GL '78
GMC Vandura '86

Caspar

Veldig bra, er du tolmodig så kan du sikkert bli den i Norge som har kjørt Think i flest år også. Holdt ut. Det er stille i denne delen av forumet for tiden, så det er bra med litt oppdateringer om noen Classicer som fremdeles lever. Har du orginal konsoll til webastoen din ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Freia

Sitat fra: Caspar på lørdag 02. februar 2013, klokken 08:51
Veldig bra, er du tolmodig så kan du sikkert bli den i Norge som har kjørt Think i flest år også. Holdt ut. Det er stille i denne delen av forumet for tiden, så det er bra med litt oppdateringer om noen Classicer som fremdeles lever. Har du orginal konsoll til webastoen din ?

Har skaffet original midtkonsol, og skal få tatt  bilder under når jeg får den på løftebukken igjen. ;D
Volvo 244 GL '78
GMC Vandura '86

Freia

I dag kom jeg over noe interresant.
Lade lampa lyste ikke, men ladeledningen sto i, hmmmm
Ikke noe feilmelding i displayet, hmmm
Sjekket El-skjema, der fant jeg ut at det kan være sikringen som lade-strømmen går igjennom.
Pellte av fronten, koblet fra ladeledning og 12 Volt'n og skrudde ut sikringen, satte inn ny en, også begynte med ladelampa å lyse.  8)
Synder'n 8)

Og bilen etter eg fikk skilter på den.

Volvo 244 GL '78
GMC Vandura '86

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA