Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sandefjord: Tiltak for å få nye ladeplasser

Startet av pej, torsdag 31. juli 2014, klokken 23:55

« forrige - neste »

adahl


Stig O

Er er mitt første møte med SC på Aksdal. Alle plasser var fulle, og på to av de var det andre biler som ikke ladet. Drøssevis med ledige plasser nærmere kjøpesenteret. Det ble heldigvis ledig ganske fort, men kjente jeg ble irritert da jeg kom. Første gang jeg har kommet til full SC.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Hyperstress


Sitat fra: adahl på lørdag 10. januar 2015, klokken 14:09
Lier nå.

De eneste som gjør noe galt her er jo de to Teslaene til venstre, som breier seg over tre ladeplasser.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

adahl

#333
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 10. januar 2015, klokken 16:46

Sitat fra: adahl på lørdag 10. januar 2015, klokken 14:09
Lier nå.

De eneste som gjør noe galt her er jo de to Teslaene til venstre, som breier seg over tre ladeplasser.



Tja, den grønne Toyotaen mot høyre blokkerte i alle fall. Kassebilen til venstre tok også litt plass i mine øyne - kommer kanskje ikke så tydelig frem på bildet.
Enig i at Teslaene ikke var gunstig parkert, men man vet jo ikke hvorfor sjåførene endte med å sette dem sånn. Kan være "følgefeil".

Godt jeg kjører Leaf litt til, det var god plass på Chademo-en :)


Veggen

Artig  ;D

Hvordan i all verden klarte han å unngå og legge merke til at det ikke kom noe strøm inn på kjerra?  :o

Krishell

ser det var fult av biler der. Godt du ba han finne seg et  annet sted

Thomas Parsli

2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

cra

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 30. januar 2015, klokken 08:15
Sitat fra: Sven-E på torsdag 29. januar 2015, klokken 22:49
så han ble ikke sur eller noe da jeg ba ham finne seg et annet sted å lade.
:o

Er da ikke noe å bli sur over? Jeg går da ut fra at Sven-E ikke kom med et brautende "Øyh! Døhh! Se å finne deg et annet sted å lade!", men et opplysende "Bilen vil ikke bli ladet på disse plassene, de fungerer bare for Tesla. Men om du finner en ledig plass like borti her vil du få strøm på batteriet". :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

elbilmanne

Hehe, det er lov å prøve seg. Kunne jo hende det gikk!

Tror Grønn kontakt har en ladestasjon på andre siden av motorveien (sørover), borte ved MAX, så man trenger ikke dra helt til Liertoppen.

Klippet fra deres webside:
Sitat
Kjellstad, Lier
Type: Hurtiglader
Status: Operativ
Hurtiglader for CHAdeMO ved Max Hamburger og Statoil i Kjellstadkrysset. På denne ladestasjonen kan du betale med ladekort fra Grønn Kontakt og mobiltelefon.
Vis veibeskrivelse

emil

Sitat fra: magnushj på fredag 30. januar 2015, klokken 14:24
Hehe, det er lov å prøve seg. Kunne jo hende det gikk!

Tror Grønn kontakt har en ladestasjon på andre siden av motorveien (sørover), borte ved MAX, så man trenger ikke dra helt til Liertoppen.

Kun CHAdeMO den der, så Liertoppen er nærmeste i retning Oslo, og Marienlyst i retning sørover hvis man skal hurtiglade en e-Golf.

SR

Vi har kjørt "Europa-rundt" de siste ukene. Med unntak av Middelfart i Danmark, så har vi ikke opplevd kø ved SC noen steder. Men noe "feilparkering" av fossilbiler har vi registrert. Denne i Tyskland var nok den verste. Han klarte å sperre fem av seks plasser. Da jeg fant sjåføren (en tysker) og forklarte han hva dette var (først på engelsk og deretter på lite brukt skoletysk), var svaret "Keine anung". Men han kjørte raskt videre.

Det andre bildet, fra en annen SC i Sveits, viser hvordan det kan merkes...
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

Baldrian

Sitat fra: SR på mandag 20. juli 2015, klokken 09:46
Vi har kjørt "Europa-rundt" de siste ukene. Med unntak av Middelfart i Danmark, så har vi ikke opplevd kø ved SC noen steder. Men noe "feilparkering" av fossilbiler har vi registrert. Denne i Tyskland var nok den verste. Han klarte å sperre fem av seks plasser. Da jeg fant sjåføren (en tysker) og forklarte han hva dette var (først på engelsk og deretter på lite brukt skoletysk), var svaret "Keine anung". Men han kjørte raskt videre.

Det andre bildet, fra en annen SC i Sveits, viser hvordan det kan merkes...
Ved ladestasjonen til Lasses Kro ved Statelle (E18) er det godt oppmerket i asfalten at disse plassene er reservert for lading av el-biler. Tesla burde kunne merke sine SC på samme måte.

RaBalder

Sitat fra: Baldrian på søndag 26. juli 2015, klokken 13:17
:
Ved ladestasjonen til Lasses Kro ved Statelle (E18) er det godt oppmerket i asfalten at disse plassene er reservert for lading av el-biler. Tesla burde kunne merke sine SC på samme måte.
Tesla kan ikke gjøre som dem vil på plassene der dem har SuperCharger stående.

Det er eier av plassen som bestemmer, ikke Tesla.


Blir Tesla og eier enig om at plassene skal reserveres så synes jeg at merkingen var veldig fin. I alle fall sommerstid. Men det må nok opp tydelige skilt i tillegg slik at det fungerer også vinterstid.

sturle

Eg ser bil med campingvogn og høgnar med denne:

Den litauiske sjøføren vart sint då eg tok bilete av den åndssvake parkeringa, so eg stakk inn på Marche.  Då eg kom ut att hadde han forsvunne, og det var fullt av ladande bilar.  Han tok vel hintet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA