Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sandefjord: Tiltak for å få nye ladeplasser

Startet av pej, torsdag 31. juli 2014, klokken 23:55

« forrige - neste »

Car-El

Æ parkere forran bensinpumpene på Statoil, med elbilen min! Æ har betalt for det. Har da Statoilkopp!  :o
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

Blæh. Kaffen ville smakt bedre i en Tesla-kopp.

bb

Sitat fra: jakoys på torsdag 14. august 2014, klokken 10:24
I Lier Nord (sørgående) har Max nå satt ut skilt for å avhjelpe situasjonen med ned-iceing av ladeplassene. Det har sett bra ut de siste gangene jeg har vært innom. Men en og annen ice-slenger er det jo.
Det er jo en elektrikerbil. Kanskje han misforsto skiltingen :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

sturle

Sitat fra: Car-El på torsdag 14. august 2014, klokken 10:28
Æ parkere forran bensinpumpene på Statoil, med elbilen min! Æ har betalt for det. Har da Statoilkopp!  :o
For å gjere avsporinga av tråden komplett: Statoil-koppen passar dårleg i kopphaldaren på Teslaen.  Handtaket lagar riper rundt kanten.  Har du ei løysing på det?  Leggje noko passeleg tjukt i botnen, kanskje?

Øggen

Løsningen er å krangle deg til "the new edition"" koppen. Litt bedre enn den forrige og også uten håndtak. Endrer likevel ikke det faktum at kaffe'en smaker piss

cairnz

Sitat fra: Muffinman på torsdag 14. august 2014, klokken 10:40
Blæh. Kaffen ville smakt bedre i en Tesla-kopp.

Tesla-koppen passer ironisk nok ikke så veldig bra i koppholderne i bilen.. ;)
Elbilist

ew

De fleste kopper passer ikke i koppholderen i bilen, spesielt ikke to ved siden av hverandre. Lurer på hvordan det har blitt sånn, med tanke på alle de supersize-dunkene amerikanere drikker av... Eller er koppholderne på US-versjonen ett stort hull til McDonalds 1-gallon-begeret? ::)


Åh, pokker, drev jeg litt OT? Sorry, altså...
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]


cra

Sitat fra: ew på fredag 15. august 2014, klokken 09:27
De fleste kopper passer ikke i koppholderen i bilen, spesielt ikke to ved siden av hverandre. Lurer på hvordan det har blitt sånn, med tanke på alle de supersize-dunkene amerikanere drikker av... Eller er koppholderne på US-versjonen ett stort hull til McDonalds 1-gallon-begeret? ::)

Hvorfor tror du hele "midtkonsollen" bare er et stort tomrom? ;)

Bra det settes opp skilter for å hjelpe på situasjonen. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thor2014

Sitat fra: bb på mandag 04. august 2014, klokken 06:55
Sitat fra: satheesh.net på søndag 03. august 2014, klokken 23:18
Til dere som lader på disse plassene: TA BILDER.

Det er uhyre viktig at vi får dokumentert dette til Tesla. De har selv bedt om tilbakemelding på denne typen "oppførsel" og ønsker så mye informasjon rundt ladestasjonene deres som mulig.

Selv om kanskje ikke du har anledning til å skrive til Tesla, kan andre gjøre det på vegne av deg. (Slik som @bb f.eks nevner over.) ;)

Bottom line: Pic or it didn't happen ... ::)
Ja, ta bilder og legg dem ut her. Så kan jeg eller noen andre samle dem og sende dem inn til Tesla.


Sitat fra: RaBalder på søndag 03. august 2014, klokken 23:00
Tror ikke vi skal ta det for gitt at alle vet hva de rare hvite stolpene er for noe. Dvs. dem som det står Tesla på, står helt inntil parkeringsplassene og har noe tykke ledningsgreier hengende.
Jeg har fortsatt ikke skjønt hvorfor folk ser rart på meg når jeg parkerer foran disse pumpene der det står 95 blyfri og diesel på. Jeg skal jo bare på do, ha meg en pølse og vaske frontruta mi. Og de plassene er under tak og nær inngangen.

Jeg parkerte foran pumpen, fylte 20l 98 oktan på en kanne bak i bilen og gikk inn for å betale bensin på Teslaen på pumpe 1  ;D

cra

Sitat fra: Thor2014 på søndag 17. august 2014, klokken 15:18
Jeg parkerte foran pumpen, fylte 20l 98 oktan på en kanne bak i bilen og gikk inn for å betale bensin på Teslaen på pumpe 1  ;D

Jeg har det litt motsatt; jeg har ikke fått klippet gresset på en stund for jeg kvier meg noe så jæ^H^H inderlig for å stille meg opp å fylle bensin når jeg kjører Tesla!  :-[ 

Neida; den egentlige årsaken er at jeg har vært bortreist, og været har ikkt "tillatt" noe gressklipping. Men jeg akter ikke å fylle noe bensin når jeg kjører elbil, så det får bli opp til naboen (som jeg deler gressklipper og snøfreser med) å sørge for at der er en skvett på kanna. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ew

Jeg har løst den. Har elektrisk plenklipper, kantklipper og snøfreser. Ingen bensin i min garasje.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

cra

Sitat fra: ew på mandag 18. august 2014, klokken 10:39
Jeg har løst den. Har elektrisk plenklipper, kantklipper og snøfreser. Ingen bensin i min garasje.

Det er dit jeg ønsker meg også, men så langt har jeg ikek funnet noe som har vært kraftig nok til å dekke behovet. Nesten to mål tomt som skal klippes, og mesteparten er i skråning, halvparten er ikke "lettklipt plen", for å si det sånn. Naboens tomt er omtrent tilsvarende. Trenger ikke slå begge samtidig, men likevel rekker ingen av de jeg har sett på så langt. Klipping med kabel er ikke et tema; det har jeg prøvd - aldri mer!  Snøfresing er et noe mindre areal, men P-plasser til 6-8 biler pluss gangveier mm krever også sitt. Snødybder på halvmeteren er ikke uvanlig. Men utviklingen går sin gang, så kanskje en dag..... :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Trustno1

For å fortsette offtopicen...

Vi kjøpte denne i sommer og syntes den fungerer veldig bra. Nå har vi ikke alt for mye plen å klippe, så batteriet holder fint til en klipp for oss. Men om du trenger mer er det jo bare å kjøpe ett batteri til slik at du kan ha ett på lading mens du klipper med det andre :)

Leif1

Hvorfor denne fanatismen med å ikke skulle kjøpe en liten skvett bensin til gressklipperen da?
Uttrykket "en dråpe i havet" kunne vel ikke passet bedre noe sted.
Konvertitt fra S til X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA