Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sandefjord: Tiltak for å få nye ladeplasser

Startet av pej, torsdag 31. juli 2014, klokken 23:55

« forrige - neste »

bb

Det er derfor vi har begynt å ha med thaimat på turene våre :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

jkirkebo

Sitat fra: OleJA på lørdag 02. august 2014, klokken 00:27
Var ikke veldig imponerte vi heller at å ha blitt servert vassen/deigete lasagne og brent pommes frittes i barnemenyen.

Kan ikke kommentere barnemenyen heller da jeg av naturlige grunner ikke har prøvd den ;) Men de friterer pommes frittesen mye mer enn f.eks McDonalds ja, hva man foretrekker er en smakssak. Myk, lysegul pommes frittes er ikke noe for meg så på f.eks Burger King blir det alltid løkringer isteden.

Lasagne er vel ellers noe man generelt bør unngå alle andre steder enn de som har spesialisert seg på slikt. Den blir alltid oppvarmet og aldri bra. Kun der det tar "en evighet" å få den og den da kommer i eget leirefat er den normalt noe tess.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: NilsG på lørdag 02. august 2014, klokken 01:33
Opplevde og Marche som ikke helt bra. Burgere ok, smakløse pommes og min datter fikk ikke lov til å kjøpe barnemeny da hun var for stor......... Så hvis du er litt sulten så gå på Esso og ta en pølse i stedet  ;)

Essoen på Lillehammer har også meget gode burgere. Har måttet gå for de et par ganger pga. håpløse åpningstider hos Marché. Greit med burger altså, men ikke helt hva vi ønsker oss når klokken er 20:00 og vi gjerne vil innta middag før vi kjører opp til hytta.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Car-El

Sitat fra: Car-El på mandag 21. juli 2014, klokken 08:36
Når man sitter å spiser. Vær så snill da å se til bilen, om så via APP, og når dere har fått nok++ til det dere trenger. Gi plassen til den som står å venter.

Det vil skape et hyggeligere miljø.

(Men hva vet jeg der jeg sitter 1300++km fra nærmeste SC.)

Og hvem tror dere gikk på tryne så det smalt!

Har aldrig før vært på SC. Så på Dombås gikk vi på Friche kafé for middag. Men med "Pøblius Umuligus" (min sønn) så gikk landingen raskere enn vi klarte og komme oss bort til bilen. Og skulle man ha sett. Det va tre biler (med oss) da vi startet å lade. Og 8 da vi kom til bilen. Nummer 9 svingte inn samtidig men en annen kjørte ut. Så vi fikk bare kastet "Pøblius Umuligus" i bilen og kjørt til side.

Neste gang vi skal på SC så tror jeg at jeg sitter i bilen til jeg mener at jeg har fått det jeg trenger. Så gå å spise noe.

Var vist oppe i over 450 tkm/t  (cirka 18% - 90%)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

hgs

Sitat fra: Car-El på lørdag 02. august 2014, klokken 22:18
Sitat fra: Car-El på mandag 21. juli 2014, klokken 08:36
Når man sitter å spiser. Vær så snill da å se til bilen, om så via APP, og når dere har fått nok++ til det dere trenger. Gi plassen til den som står å venter.

Det vil skape et hyggeligere miljø.

(Men hva vet jeg der jeg sitter 1300++km fra nærmeste SC.)

Og hvem tror dere gikk på tryne så det smalt!

Har aldrig før vært på SC. Så på Dombås gikk vi på Friche kafé for middag. Men med "Pøblius Umuligus" (min sønn) så gikk landingen raskere enn vi klarte og komme oss bort til bilen. Og skulle man ha sett. Det va tre biler (med oss) da vi startet å lade. Og 8 da vi kom til bilen. Nummer 9 svingte inn samtidig men en annen kjørte ut. Så vi fikk bare kastet "Pøblius Umuligus" i bilen og kjørt til side.

Neste gang vi skal på SC så tror jeg at jeg sitter i bilen til jeg mener at jeg har fått det jeg trenger. Så gå å spise noe.

Var vist oppe i over 450 tkm/t  (cirka 18% - 90%)

Ha ha, det der har vi og erfart hver gang. Bilen er ferdig tanka før både ungene og vi er. Til og med på Max uten kø i kassa :-)
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

jakoys

Kommer fra Lier sør akkurat nå, og der var det trangt om plassene... mest fordi fossilbiler tok mesteparten. 2 av 4 plasser var tatt av fossiler, mens vi var 2 Tesla som ventet på ledige. Etterhvert ble den ene fossilen flyttet av en ung gutt over til handicap-parkering etter at han hadde slengt noen kommentarer om hvor dumt det var med elbiler og at vi burde kjøpe bensinbil neste gang fremfor å klage på parkeringen hans. Men han flyttet da i det minste bilen. På det meste var 3 av 4 plasser tatt av fossilbiler den tiden jeg var innom i dag. I dag var parkeringen nesten full, så da kan det kanskje forsvares at man tar en 'spansk' en. Men de to foregående dagene jeg har vært innom har fossiler blokkert ladere selv om det har vært nesten tomt på resten av parkeringen. Så det må kanskje gå seg til litt før 'vanlige' bilister vet og forstår hva disse ladestolpene er til.

bb

Sitat fra: jakoys på søndag 03. august 2014, klokken 19:43
Kommer fra Lier sør akkurat nå, og der var det trangt om plassene... mest fordi fossilbiler tok mesteparten. 2 av 4 plasser var tatt av fossiler...
Tok du bilde av dette? Hvis du har tatt bilde vil jeg gjerne ha dem. Jeg skal sende til Tesla slik at de blir klar over omfanget av ICEing eller fossilering av SCene.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

cra

Sitat fra: jakoys på søndag 03. august 2014, klokken 19:43
Etterhvert ble den ene fossilen flyttet av en ung gutt over til handicap-parkering etter at han hadde slengt noen kommentarer om hvor dumt det var med elbiler og at vi burde kjøpe bensinbil neste gang fremfor å klage på parkeringen hans.

Trur jammen jeg hadde ringt P-selskapet som har ansvaret for plassen og tipset om at det står en knøl på Handicap-parkeringa!  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sigurdi

Får håpe det kommer opp info om SC båser i bruk i v6.0 av software.
Vil jo ikke få opp ICE'd ladebåser, men spesielt på lier kan en se om det er vert turen over på andre siden.
(Er jo 8 plasser på nordgående, som bare er 3-4min kjøring unna)

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

mj

Opplevde det samme på CITTI PARK i Flensburg. 2 damer som kom og sa at jeg måtte flytte bilen fordi det var reservert EL-biler  :) Måtte riktignok flytte meg litt for å lage plass til en dansk Leaf som også ville lade.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

jakoys

Postet dette bildet i en annen tråd i går (jakten på superladere) mest fordi det var litt komisk å se en fossil blokkere to ladere på denne måten. Senere i går kveld var det en volvo med henger som stod på tvers foran laderne, men siden ingen ventet på lading når jeg var innom i går så var ingen 'skadelidende'. I dag, derimot, var det mer kaos og fossilene gjorde at flere Tesla ikke kom til (meg + 2) i den tiden jeg var der. Fikk ikke rotet meg til å ta bilde i dag, men noterte meg nummeret på to av bilene som blokkerte for å forsøke å komme i kontakt med eierne via SMS til 2282 uten å lykkes. Mens jeg ladet og spiste var en Tesla og en fossil byttet ut med to nye fossiler. Så dette kan se ut til å bli et løpende problem i rushtiden på fredag/søndag. Bilene jeg noterte nummeret på kom for øvrig fra Asker og Sandvika, så de burde vite godt hva Tesla står for. (Den siste fossilen var svensk, så den kan vel tilgis).

Tesla-man

Kan vi ikke bare ripe inn i lakken at de står feilparkert.  Husk en høflig tone.

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

RaBalder

Tror ikke vi skal ta det for gitt at alle vet hva de rare hvite stolpene er for noe. Dvs. dem som det står Tesla på, står helt inntil parkeringsplassene og har noe tykke ledningsgreier hengende.

Veggen

Var innom Lier sørgående i går kveld ved halv ti tiden.
Da var alle 4 Tesla plassene ledige, men de to ladeplassene til høyre (Chademo?) var fossilblokkert.
Dette blir nok et hyppig stridstema fremover.

RaBalder

Kanskje vi kan lage oss en skjøteledning til SuperChargeren  ;D  ;D  ;D

10m. Så kan vi lade selv om det står en "olje-koker" foran superladeren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA