Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sandefjord: Tiltak for å få nye ladeplasser

Startet av pej, torsdag 31. juli 2014, klokken 23:55

« forrige - neste »

satheesh.net

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 22. juli 2014, klokken 16:04
Sitat fra: NilsG på tirsdag 22. juli 2014, klokken 01:50
Har tenkt å lage et laminert ark med telefonnummer slik at om det er fult så kan man ringe meg og høre hvor lenge det er til jeg er ferdig, evt om jeg har fått det jeg må ha for neste etappe. Kombinert med p-skiva som vil gi en indikasjon på når vi startet ladingen tror jeg det vil være til hjelp for de som evt havner i kø.  :D
Jeg har laget slike på norsk/engelsk/tysk/finsk (siden jeg er i Finland nå).

I tillegg har jeg kjøpt en slik tusj som man bruker på whiteboard.
Da er det enkelt å skrive på klokkeslett (ca.) når ladingen er ferdig, og så gjenbruke samme laminerte flere ganger.

Smart! ;)

Tesla-man

Legger visittkortene i vinduet. Gjør samme på båten. Enkelt
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Muffinman

Litt på siden, men jeg har ladet to ganger på Lier de siste dagene. Begge opplevde jeg krøll med parkering. Første gangen brukte jeg stolpen hvor man kan kjøre inn med nesa. Når jeg var ferdig og var i ferd med å rygge ut kom det et monster av en amerikansk pickup med et enda større slep kryssende, så jeg stoppet for å slippe ham forbi. Når han var rett bak meg stoppet han og parkerte slik at jeg ikke kom meg ut den veien. Måtte fram og tilbake flere ganger og sno meg ut mellom biler som ladet. Hele tiden mens fyren satt i bilen og så på.

Og i går var det en bil som stod parkert fullt lovlig slik at pull-in plassen ikke var tilgjengelig. Ikke optimalt selv om det var andre ledige stolper.


mecanica vergara

Sitat fra: Muffinman på onsdag 23. juli 2014, klokken 08:59
Litt på siden, men jeg har ladet to ganger på Lier de siste dagene. Begge opplevde jeg krøll med parkering. Første gangen brukte jeg stolpen hvor man kan kjøre inn med nesa. Når jeg var ferdig og var i ferd med å rygge ut kom det et monster av en amerikansk pickup med et enda større slep kryssende, så jeg stoppet for å slippe ham forbi. Når han var rett bak meg stoppet han og parkerte slik at jeg ikke kom meg ut den veien. Måtte fram og tilbake flere ganger og sno meg ut mellom biler som ladet. Hele tiden mens fyren satt i bilen og så på.

Og i går var det en bil som stod parkert fullt lovlig slik at pull-in plassen ikke var tilgjengelig. Ikke optimalt selv om det var andre ledige stolper.
Det er litt trangt der. Men de har flyttet skiltet litt lenger ut på plassen nå i forhold til hva det var de første dagene. Det blir sikkert ennå bedre når de får merket opp plassene på nytt.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

cra

Sitat fra: cairnz på mandag 14. juli 2014, klokken 10:14
Hehe, spør Marche på Lillehammer neste gang dere er forbi om de har merket noe forandring siden superladeren kom på plass. Gjør det samme til Marche Solli litt utpå høsten..

Var innom Marche Lillehammer i går, men det blir nok siste gangen! Makan til elendig og dyrt tilbud er det lenge siden sist jeg var borti!  >:(  Terningkast EN (1), og det eneste som trak opp var at jeg ikke ble dårlig i magen av maten.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jkirkebo

Sitat fra: cra på fredag 01. august 2014, klokken 14:56
Sitat fra: cairnz på mandag 14. juli 2014, klokken 10:14
Hehe, spør Marche på Lillehammer neste gang dere er forbi om de har merket noe forandring siden superladeren kom på plass. Gjør det samme til Marche Solli litt utpå høsten..

Var innom Marche Lillehammer i går, men det blir nok siste gangen! Makan til elendig og dyrt tilbud er det lenge siden sist jeg var borti!  >:(  Terningkast EN (1), og det eneste som trak opp var at jeg ikke ble dårlig i magen av maten.

Hmm, da har vi forskjellig erfaring. Marché er definitivt den beste av veikrokjedene synes jeg, og tilbudet på Lillehammer synes jeg er både velsmakende og stort nok. Synes ikke det er spesielt dyrt heller. Frichs kafé på Dombås er et hakk bedre, men det er ingen kjede.

"Stedet" i Lakselv derimot, det var ikke noe å skryte av ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

Sitat fra: cairnz på onsdag 16. juli 2014, klokken 12:22
Lillehammer har A på en side og B på andre siden av Ladeboksene.

Har ikke lest hele tråden etter at jeg kom fra ferie i natt, så jeg beklager om dette allerede er tatt opp:

Det varier on konfigurasjonen er ABABABAB (f.eks. Dombås) eller AAAABBBB (Lillehammer). Personlig foretrekker jeg ABAB-varianten, da det er enklere å finne ut hvilken av stolpene det er gunstigst å ta. Jeg foreslår å oppdatere lista på elbilwiki med denne infoen, slik at man kan planlegge litt. Jeg kan godt legge inn. Starter med de jeg kjenner til. Korriger og oppdater gjerne. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Sitat fra: Avh på onsdag 16. juli 2014, klokken 22:43
En typisk samtale i Sverige går slik: Hvaerdetforslagsbil? En Tesla. Jahahvemproduserarden? Tesla! ErdetFordellernonannansomproduserarden? Nei Tesla. Det er en EL-bil. Ahhhenhyyyybriiiid!!?? Nei den går bare på strøm.    Deretter blir det helt stille ..

Hadde et par slike samtaler på årets tur til Hjo. Like artig å se øynene på svensken bli større og større.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Sitat fra: Tesla-man på torsdag 17. juli 2014, klokken 10:13
Hadde nok ikke hatt like menge fornøyde kunder om NSB hadde lov til å parkere på flytogperrongen i inntil 45 minutter ;D

Ha ha! Kongesammenligning!  ;D ;D

http://trommelyd.no
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

fredag

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 22. juli 2014, klokken 16:04
Sitat fra: NilsG på tirsdag 22. juli 2014, klokken 01:50
Har tenkt å lage et laminert ark med telefonnummer slik at om det er fult så kan man ringe meg og høre hvor lenge det er til jeg er ferdig, evt om jeg har fått det jeg må ha for neste etappe. Kombinert med p-skiva som vil gi en indikasjon på når vi startet ladingen tror jeg det vil være til hjelp for de som evt havner i kø.  :D
Jeg har laget slike på norsk/engelsk/tysk/finsk (siden jeg er i Finland nå).

I tillegg har jeg kjøpt en slik tusj som man bruker på whiteboard.
Da er det enkelt å skrive på klokkeslett (ca.) når ladingen er ferdig, og så gjenbruke samme laminerte flere ganger.

The New Motion i NL gir bort parkeringsur til sine kunder som skal vise når man er ferdig med å lade + tlfnr. Lurt.

https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=no&js=y&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.thenewmotion.com%2Fshop%2Faccessoires%2Fdraaischijf-ev%2F&edit-text=&act=url
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

cra

Sitat fra: Car-El på mandag 21. juli 2014, klokken 08:36
Når man sitter å spiser. Vær så snill da å se til bilen, om så via APP, og når dere har fått nok++ til det dere trenger. Gi plassen til den som står å venter.

Push-varsling når bilen er ferdig ladet hadde vært veldig greit. Om det ikke er altfor langt mellom SC og spisested stikker jeg gjerne ut og flytter bilen når den er ferdig. Så langt har vi ikke vært borti at det har vært folk som venter, så det har gått bra til nå. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Sitat fra: jkirkebo på fredag 01. august 2014, klokken 15:00
Hmm, da har vi forskjellig erfaring. Marché er definitivt den beste av veikrokjedene synes jeg, og tilbudet på Lillehammer synes jeg er både velsmakende og stort nok. Synes ikke det er spesielt dyrt heller.

Prismessig er det mulig at jeg fortsat var litt farget av en uke i Sverige (og det faktum at jeg er sunnmøring). Men når fire sultne mennesker alle legger igjen omtrent halvparten av "maten" er det et dårlig tegn. Smakløse, vassne kjøttkaker, ingen pepper (slikt pulver i pepperbøssene smaker aldri pepper), tørre kyllinglår, tørr og smakløs kålstuing.... Men tyttebærsylta smakte greit.  Førsteinntrykket var bra, men etter det var det desverre en gedigen nedtur. Det er bare bra hvis dette var unntaket. Noe så enkelt som ei skikkelig pepperkvern hadde jeg forventet på et sted i denne prisklassen (men så er jeg kanskje over snittet glad i/kresen på pepper).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jkirkebo

Sitat fra: cra på fredag 01. august 2014, klokken 18:25
Sitat fra: jkirkebo på fredag 01. august 2014, klokken 15:00
Hmm, da har vi forskjellig erfaring. Marché er definitivt den beste av veikrokjedene synes jeg, og tilbudet på Lillehammer synes jeg er både velsmakende og stort nok. Synes ikke det er spesielt dyrt heller.

Prismessig er det mulig at jeg fortsat var litt farget av en uke i Sverige (og det faktum at jeg er sunnmøring). Men når fire sultne mennesker alle legger igjen omtrent halvparten av "maten" er det et dårlig tegn. Smakløse, vassne kjøttkaker, ingen pepper (slikt pulver i pepperbøssene smaker aldri pepper), tørre kyllinglår, tørr og smakløs kålstuing.... Men tyttebærsylta smakte greit.  Førsteinntrykket var bra, men etter det var det desverre en gedigen nedtur. Det er bare bra hvis dette var unntaket. Noe så enkelt som ei skikkelig pepperkvern hadde jeg forventet på et sted i denne prisklassen (men så er jeg kanskje over snittet glad i/kresen på pepper).

Prøv salatbaren, den er meget bra synes jeg. Kyllinglårene ligger vel framme hele tiden, bør nok unngås ja. Pepperkvern kan jeg ikke huske sist jeg så på noe spisested, tror det er tryggest å ha med egen? ;)

Spiste nydelig steinbitfilet der en gang også samt at burgeren er god. Tror ikke jeg har testet kjøttkakene dog...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OleJA

Sitat fra: cra på fredag 01. august 2014, klokken 14:56
Sitat fra: cairnz på mandag 14. juli 2014, klokken 10:14
Hehe, spør Marche på Lillehammer neste gang dere er forbi om de har merket noe forandring siden superladeren kom på plass. Gjør det samme til Marche Solli litt utpå høsten..

Var innom Marche Lillehammer i går, men det blir nok siste gangen! Makan til elendig og dyrt tilbud er det lenge siden sist jeg var borti!  >:(  Terningkast EN (1), og det eneste som trak opp var at jeg ikke ble dårlig i magen av maten.
Var ikke veldig imponerte vi heller at å ha blitt servert vassen/deigete lasagne og brent pommes frittes i barnemenyen.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

NilsG

Opplevde og Marche som ikke helt bra. Burgere ok, smakløse pommes og min datter fikk ikke lov til å kjøpe barnemeny da hun var for stor......... Så hvis du er litt sulten så gå på Esso og ta en pølse i stedet  ;)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA