Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sandefjord: Tiltak for å få nye ladeplasser

Startet av pej, torsdag 31. juli 2014, klokken 23:55

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: Philip Marlowe på tirsdag 15. juli 2014, klokken 14:26
Nå har jeg også prøvd superladeren i Uddevalla. Synes det er rart at Tesla har fått noen av de plassene som er nærmest inngangen. Hvorfor det? Det er vel ikke en større andel handicappede Teslasjåfører enn hos andre sjåfører?  ???

Dette er vel som for alle andre tilsvarende ladeplasser og har noe med nærhet til eksisterende infrastruktur (les: strøm)  å gjøre. Dumt, siden det er som å be andre enn de som trenger å lade om å ta plassene.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

sigurdi

@Car-El tok det ikke ille opp i det hele tatt.

Ville bare poengtere to poeng, kø kan det bli både her og der, samt det er personer som parkerer ved bensinpumpene for å kjøpe pølse.

Denne stasjonen er spesielt utsatt, pga en må gå ca 50-100m fra Bensinstasjonens parkeringsplasser uten fyllemulighet. :-) (Folk er late)

Samtidig så synest jeg at denne blokkering av min ladeplass, er som å høre en gjeng med barnahage barn. Noen har tatt den ene blå sykkelen, det er 3 andre blå sykler men kanskje en dag skal jeg bruke den blå og kanskje er det noen som har lånt den da også og da må jeg vente.

Se om det faktisk blir et problem og når det oppstår kø, ta bilder og send Tesla support.

Med pris på ca 1 million pr SC lokasjon (for pris for å sette den opp ink trafostasjoner osv), så er det ikke så langt utenfor landegrensene våre før de 60 millionenen er brukt opp. Samtidig så skal det faktisk driftes også strømmen er ikke gratis for Tesla om den er gratis for oss brukere.
Med strømtrekk på 360kW (3x120) - 500kW (4x135kW) utgjør effekttariffen ganske anseelige summer i året og faktisk strømforbruk kommer uteom.

Håper Tesla har bedre avtale en dette:
http://www.hafslundnett.no/nett/artikler/les_artikkel.asp?artikkelid=239

(Eks: Bruker 400kW som snitt på stasjonene i norge, (400 x 25 x 7) + (400 x 74 x 5) = 218 000kr x 22 (i løpet av året er det 22 SC lokasjoner i norge vinter 2014/2015)

Så nesten 5 millioner i utgift bare til effekttariffen, Månedspirs, avgift energiledd, strømmen som faktisk brukes og noe leieutgifter, er ikke alle som leier bort til 0kr.

Hadde det vært dyr leie, eller Tesla kjøpt tomter, så hadde ikke de 60 millionenen blitt så veldig mange SC lokasjoner.

Bedre å få opp antallet så fort som overhodet mulig, så kan Tesla bruke noe av det som kommer inn på fremtidige salg til å reservere flere plasser. :-)

Når Gen III blir lansert og begynner å selge, så kommer det friske midler inn, som kan brukes på flere båser på eksisterende SC-er eller nye SC-er.

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

sven erik

halo en trenger de laderne som er satt opp  jeg betaler ikke for å se at en fosil bil står forran ladern  å nå blir det mer å mer at en må vente både her og der  for at det er fler som lader men skal halve hvære med fosil biler  da er det samme som at  tilbudet er halve  og da reklamer med at man har 4 ladere ikke 8   en må heller sette opp like mange som en har plasser til  vi får parkere forran bensin pomper en 10 min  da blir det rama skrik selv om det er 6 pumper til eller noe  det  er prinsipper  med elbil blir en nesten ugle sett bare ved å kjøre inn på bensin stasjonen

Brede

Det som er enda mere trist er jo at de ikke har reservert annenhver plass..

Nå må vi dele på to ladere (fire ladestolper) med redusert effekt, mens fossilene står og blokkerer to fullstendig ubrukte ladere som kunne gitt full effekt..  :'(

Asarin

Sitat fra: Brede på onsdag 16. juli 2014, klokken 11:15
Det som er enda mere trist er jo at de ikke har reservert annenhver plass..

Nå må vi dele på to ladere (fire ladestolper) med redusert effekt, mens fossilene står og blokkerer to fullstendig ubrukte ladere som kunne gitt full effekt..  :'(

Det der må man vel kunne få gjennomslag for om man rapporterer det? Kan være mangel på opplysning til de som markerer, godt mulig de har fått høre "4 plasser skal markeres til Tesla".
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Brede

Sitat fra: Asarin på onsdag 16. juli 2014, klokken 11:19
Sitat fra: Brede på onsdag 16. juli 2014, klokken 11:15
Det som er enda mere trist er jo at de ikke har reservert annenhver plass..

Nå må vi dele på to ladere (fire ladestolper) med redusert effekt, mens fossilene står og blokkerer to fullstendig ubrukte ladere som kunne gitt full effekt..  :'(

Det der må man vel kunne få gjennomslag for om man rapporterer det? Kan være mangel på opplysning til de som markerer, godt mulig de har fått høre "4 plasser skal markeres til Tesla".

Nei vi må nok nok en gang skylde på Tesla også her dessverre. Har sett byggeplaner fra Aspøya og her er plantegningene fra Tesla lagt opp til at det også her blir fire reservert plasser ved siden av hverandre..  :(

Amoss

Sitat fra: Brede på onsdag 16. juli 2014, klokken 11:24
Nei vi må nok nok en gang skylde på Tesla også her dessverre. Har sett byggeplaner fra Aspøya og her er plantegningene fra Tesla lagt opp til at det også her blir fire reservert plasser ved siden av hverandre..  :(

Men sier de samme plantegningene noe om at disse skal være nummerert f.eks. 1a, 1b, 2a, 2b?  Eller kan de være nummerert 1a, 2a, 3a, 4a?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Car-El

Ja! La oss sende en stor klage på at Tesla skal gi oss "gratis" drivstoff i hele bilens levetid!

(Himmel og hav, æ går å steike mæ vafler no!)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Avh

Denne saken setter Tesla i like dårlig lys som ladeproblemene i vinter. Når denne saken sprekker i media er "ulykken" allerede skjedd. Jeg velger følgende egenpåstand: i denne saken føler jeg meg direkte lurt av Tesla
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Brede

Sitat fra: Amoss på onsdag 16. juli 2014, klokken 11:30
Sitat fra: Brede på onsdag 16. juli 2014, klokken 11:24
Nei vi må nok nok en gang skylde på Tesla også her dessverre. Har sett byggeplaner fra Aspøya og her er plantegningene fra Tesla lagt opp til at det også her blir fire reservert plasser ved siden av hverandre..  :(

Men sier de samme plantegningene noe om at disse skal være nummerert f.eks. 1a, 1b, 2a, 2b?  Eller kan de være nummerert 1a, 2a, 3a, 4a?

Tegningene går ikke inn på nummerering nei, så dette er vel i teorien mulig.
Er det andre lokasjoner som har denne løsningen?

cairnz

Sitat fra: Brede på onsdag 16. juli 2014, klokken 12:05
Sitat fra: Amoss på onsdag 16. juli 2014, klokken 11:30
Sitat fra: Brede på onsdag 16. juli 2014, klokken 11:24
Nei vi må nok nok en gang skylde på Tesla også her dessverre. Har sett byggeplaner fra Aspøya og her er plantegningene fra Tesla lagt opp til at det også her blir fire reservert plasser ved siden av hverandre..  :(

Men sier de samme plantegningene noe om at disse skal være nummerert f.eks. 1a, 1b, 2a, 2b?  Eller kan de være nummerert 1a, 2a, 3a, 4a?

Tegningene går ikke inn på nummerering nei, så dette er vel i teorien mulig.
Er det andre lokasjoner som har denne løsningen?
Lillehammer har A på en side og B på andre siden av Ladeboksene.
Elbilist

Brede

Sitat fra: cairnz på onsdag 16. juli 2014, klokken 12:22
Sitat fra: Brede på onsdag 16. juli 2014, klokken 12:05
Sitat fra: Amoss på onsdag 16. juli 2014, klokken 11:30
Sitat fra: Brede på onsdag 16. juli 2014, klokken 11:24
Nei vi må nok nok en gang skylde på Tesla også her dessverre. Har sett byggeplaner fra Aspøya og her er plantegningene fra Tesla lagt opp til at det også her blir fire reservert plasser ved siden av hverandre..  :(

Men sier de samme plantegningene noe om at disse skal være nummerert f.eks. 1a, 1b, 2a, 2b?  Eller kan de være nummerert 1a, 2a, 3a, 4a?

Tegningene går ikke inn på nummerering nei, så dette er vel i teorien mulig.
Er det andre lokasjoner som har denne løsningen?
Lillehammer har A på en side og B på andre siden av Ladeboksene.

Aha! Dette var jeg ikke klar over, da er vel dette ingen problemstilling likevel.

Forklarer også hvorfor jeg ikke fikk full effekt på Lillehammer selv om det ikke stod noen ved siden av..  ::)

Zett

Sitat fra: Avh på onsdag 16. juli 2014, klokken 12:03
Denne saken setter Tesla i like dårlig lys som ladeproblemene i vinter. Når denne saken sprekker i media er "ulykken" allerede skjedd. Jeg velger følgende egenpåstand: i denne saken føler jeg meg direkte lurt av Tesla

Jeg har fulgt denne tråden litt, og lurer litt på hva problemet egentlig er. Hvorfor føler du deg lurt når det står en fossilbil ved siden av en (av flere) superladere?  Jeg kan ikke huske at Tesla har lovt at vi skal kunne superlade uten å måtte parkere ved siden av fossilbiler...

Hvis det (en gang i fremtiden) blir trangt om plassen så kan det jo hende at man må endre litt, men jeg foreslår at alle tar det med ro til de minst tre ganger har måtte vente mer enn 15 minutter på en ladeplass. Jeg tror at det går noen år før det skjer  :)

pej

#104
Sitat fra: Zett på onsdag 16. juli 2014, klokken 15:35
Sitat fra: Avh på onsdag 16. juli 2014, klokken 12:03
Denne saken setter Tesla i like dårlig lys som ladeproblemene i vinter. Når denne saken sprekker i media er "ulykken" allerede skjedd. Jeg velger følgende egenpåstand: i denne saken føler jeg meg direkte lurt av Tesla

Jeg tror at det går noen år før det skjer  :)

Har du ofte vært på Solli? Jeg kjører forbi her minst 2 ganger hver dag. Kø der rett som det er. Der er det til og med 8 plasser som kun brukes av oss...På Uddevalla er det EN av 8 som er øremerket oss, resten er de nærmeste og beste plassene til burgersjappa som fossilene foretrekker for å slippe å gå noen meter. Kom ikke og fortell meg at det vil gå helt fint i mange år fremover, det tror ikke jeg. Klønete av Tesla. Og dere som har så god tid? Mulig barna deres er veldig tålmodige og veloppdragne, men fortell mine jenter på 2 og 9 at vi må stå 45 ekstra før vi kommer oss til Liseberg da blir det topp stemning i bilen.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA