Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sandefjord: Tiltak for å få nye ladeplasser

Startet av pej, torsdag 31. juli 2014, klokken 23:55

« forrige - neste »

sven erik

en ting om annen ver er så fosil bilen jan stå der men la det bli så 1a er for tesla  2a er for tesla  og 3a er for tesla og 4a er for tesla  så b parkeringene kan  fosil låne  for da  får vi max fart  men som jeg så i tyskland  hvar det 4 ved siden av hværandre som hvar reservert  tesla og 4  ikke  jeg tokk da da den der det ikke hvar reservert

kos

andre enn Tesla på SC vil bety tauing når dette blir rapportert ril tesla. Tesla eier plassen og er reservert TESLA. Så stikk, vi har betalt for den tjenesten.

Øyvind.h

Sitat fra: kos på mandag 22. desember 2014, klokken 21:30
andre enn Tesla på SC vil bety tauing når dette blir rapportert ril tesla. Tesla eier plassen og er reservert TESLA. Så stikk, vi har betalt for den tjenesten.
Husker det var en her på forumet som syntes vi var smålige og egoistiske når vi ble irriterte på at andre biler tok Tesla-ladeplasser. Tror det ble tyst når det ble påpekt at vi har betalt rundt 60-70 millioner foreløpig for utbygging og drift.

BTW: Tesla har nå passert 1 milliard kjørte km! Ikke mange uker etter at Nissan feiret dette for Leaf :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kos

Ikke for å være frekk - men det er en lade plass og ikke en parkeringsplass. Noe ladeboksen tilsier. Eller tror noen at det er gratis parkering ved bensinpumpene, når man ikke skal ha bensin. Eller må man skilte parkering kun for biler som skal fylle bensin. Nei - tenker at det ikke er slik. Likeså er biler som står på lade plasser uten å lade og som heller ikke kan nytte ladestasjonen. Etter instruks fra Tesla skal dette rapporteres, også andre elbiler som ikke er tesla og som lader. NB for dere som ikke har tesla og lar dere friste. Det er døgnbemannet vaktsentral for Tesla. Så dette skjer fort.

bb

Min personlige mening er at alle ladeplassene ved SC burde vært forbeholdt ladende Teslaer. Det vil si at det ikke er greit å:
- Parkere fossilbilen sin der
- Parkere Teslaen sin der uten å lade
- Ikke flytte Teslaen innen rimelig tid etter at lading er ferdig

Men slik er dessverre ikke virkeligheten. Som andre påpeker så er det ingen som bruker plassene ved bensinpumpene som parkeringsplass. Greit at enkelte fossiler er utrolig treige og skal både ha pølse og dra på do før betaling skjer og bilen flyttes. Men folk flest som har et lengre ærend parkerer på siden av bensinstasjonen der det vanligvis er ubegrenset tid eller 2 timer.

På samme måte er HC-plassene forbeholdt de med bevis. Det er jo selvfølgelig ikke greit å parkere på HC-plass bare fordi de er ledige og er nær inngangen. Trafikketaten er raske med å bøtelegge feilparkerte biler. På samme måte mener jeg det burde vært på SC-plasser også. Men dette er i min verden.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

kos

egoisme - vi har vært med å finansiert verdens beste lade stasjoner for elbiler, og så skal de ikke kunne brukes fordi noen med bensinbiler har lyst å parkere. Føler at dette er litt som allemannsretten - en som er grunn eier og som ikke respekterer den, har etter loven ikke rett på respekt. Det samme bør fossiler som ikke respekterer at dette er noe som andre prøver å få til.

jkm

Sitat fra: kos på mandag 22. desember 2014, klokken 22:58
egoisme - vi har vært med å finansiert verdens beste lade stasjoner for elbiler, og så skal de ikke kunne brukes fordi noen med bensinbiler har lyst å parkere. Føler at dette er litt som allemannsretten - en som er grunn eier og som ikke respekterer den, har etter loven ikke rett på respekt. Det samme bør fossiler som ikke respekterer at dette er noe som andre prøver å få til.
Skulle tro dere var; ligningsfunksjonærer, skatteinnkrevere eller sure parkeringsvakter. Hvorfor kan dere ikke være litt mere pragmatiske? Det er mye misunnelse der ute. De bare provoserer og dere biter tydeligvis på. De liker ikke Tesla. Den er utenfor rekkevidde. Prøv heller å filosofere på hvordan Tesla blir oppfattet. Misunnelse. Gjør en sosiologisk undersøkelse på hva slags biler som feilparkerer. Jeg tror de fleste feilparkerte bilene faller innenfor 20% percentilet av bilparken. Jaguarer eller Porcher feilparkerer ikke på en ladeplass.

kos

Hva er dette for noen tulle greier. Man setter vel ikke opp SC for at en dimling skal fortelle meg at jeg ikke kan bruke den?

kos

Hva og du har liksom peiling ? hvordan vil du forklare hensikten med å sette opp en lade stasjon  for at noen bensinbiler skal parkere der ? At der høres logisk ut for deg, må jeg akseptere. Men du får lite sympati for logikken din.

kos

Kalkulerte med at du ikke forsto det ? Om man ikke skal bruke ladestasjonene til å lade - men bruke en masse penger på å få de montert, for så å ikke bruke de. Og det gir deg mening. Eller du kan preke " lissom" juss osv. Om dette blir et problem - så har helt sikkert Tesla en avtale som gjør at de blir brukt til formålet - nemlig å lade. Derfor har de ønsket at vi rapporterer avvik inn, slik at det blir gjort noe med problemet, for de som har problemer med å forstå hva en LADESTASJON SKAL BRUKES TIL 

jkm

Sitat fra: kos på tirsdag 23. desember 2014, klokken 00:15
Hva og du har liksom peiling ? hvordan vil du forklare hensikten med å sette opp en lade stasjon  for at noen bensinbiler skal parkere der ? At der høres logisk ut for deg, må jeg akseptere. Men du får lite sympati for logikken din.
Jeg trenger ikke din sympati. Dette er logisk adferd. Mange ledige elbilplasser nær inngangen er fristende, kombinert med dårlig tid, en føling på irritasjon og misunnelse, da er det lett å feilparkere. Hadde elbilplassene ligget litt lengre unna så hadde de ikke vært interessante for andre en Tesla.

kos


Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

jkm

Sitat fra: kos på tirsdag 23. desember 2014, klokken 00:37
Kalkulerte med at du ikke forsto det ? Om man ikke skal bruke ladestasjonene til å lade - men bruke en masse penger på å få de montert, for så å ikke bruke de. Og det gir deg mening. Eller du kan preke " lissom" juss osv. Om dette blir et problem - så har helt sikkert Tesla en avtale som gjør at de blir brukt til formålet - nemlig å lade. Derfor har de ønsket at vi rapporterer avvik inn, slik at det blir gjort noe med problemet, for de som har problemer med å forstå hva en LADESTASJON SKAL BRUKES TIL
Jeg forstår deg, du forstår ikke meg. Kort sagt, ordet ensporet burde vært brukt her. Tenk deg at du kom kjørende i en vanlig bil for å kjløpe deg en hamburger. Det er flusst med ledige plasser 150m unna, men du kjører for å parkere nær inngangen. Det eneste du finner er mange ledige elbil ladeplasser nær inngangen. Prøv ikke å fortelle meg at du hadde kjørt 150m tilbake for å parkere? Et millisekunds kost nytte analyse hadde vært nok. Du hadde ikke sendt en tanke til; masse penger investert, jus, avtaler, eiendomsforhold, skilt, lading og fandens oldemor. Du hadde parkert, på en av de ledige elbilplassene. Hadde elbilplassene vært plassert 150m unna så ville plassene kun vært interessante for elbiler. Konklusjon: Problemet løses aldri før elbilplassene flyttes.

jkm

Sitat fra: kos på tirsdag 23. desember 2014, klokken 01:19
jkm - kalkulerer med at du ikke er psykolog.
Jeg hadde blitt skikkelig bekymret om du hadde utelatt ordet "ikke".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA