Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sandefjord: Tiltak for å få nye ladeplasser

Startet av pej, torsdag 31. juli 2014, klokken 23:55

« forrige - neste »

sn0le

Verdens beste motivator er penger.
Deretter kommer folks latskap.

Så på f.eks kjøpesentre må ladeplassene enten være lengst mulig unna inngangspartiet, eller så må det koste penger å stå på de.
Hvis de andre plassene koster penger, så må ladeplassene koste mere enn de vanlige.
Problem løst.

Var i Frognerparken i dag. Parkeringsplassen der har 14 ladeplasser.
3 var ledige, 1 var okkupert av fossilbil, 7 av elbil som ikke ladet og 3 elbiler som ladet.
Det må være minst 100 plasser der, og alle er gratis hele søndagen.
Hadde disse 14 plassene kostet penger ville kun de som trenger å lade brukt de. Garantert!
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066


Car-El

Sitat fra: t0ffluss på søndag 13. juli 2014, klokken 21:24
Plasser lengst vekk så blir det et ikke-tema.

Så det er derfor er det over 1300km til nærmeste SC?  ;D
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

pej

Uddevalla idag. Ikke plass til mer enn en Tesla. Alle står lovlig.Dette er helt på tryne Tesla!!
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

TS

Sitat fra: pej på mandag 14. juli 2014, klokken 00:06
Uddevalla idag. Ikke plass til mer enn en Tesla. Alle står lovlig.Dette er helt på tryne Tesla!!

Send det til Tesla ..

PS. Den Teslaen står også  veien for neste ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

hoffa

Sitat fra: pej på mandag 14. juli 2014, klokken 00:06
Uddevalla idag. Ikke plass til mer enn en Tesla. Alle står lovlig.Dette er helt på tryne Tesla!!
På trynet ja, det skal være sikkert.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

pej

Sitat fra: TS på mandag 14. juli 2014, klokken 00:11
Sitat fra: pej på mandag 14. juli 2014, klokken 00:06
Uddevalla idag. Ikke plass til mer enn en Tesla. Alle står lovlig.Dette er helt på tryne Tesla!!

Send det til Tesla ..

PS. Den Teslaen står også  veien for neste ..

Sikkert redd for bulk fra bilen ved siden av:)
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

OleJA

Sitat fra: pej på mandag 14. juli 2014, klokken 00:06
Uddevalla idag. Ikke plass til mer enn en Tesla. Alle står lovlig.Dette er helt på tryne Tesla!!
+1, Kjempetabbe.
Tror de aller fleste kun ser P-skiltet her, og glatt overser underteksten med 45min begrensning. Hadde det ikke vært mulig å skilte med 'parkering forbudt' med en undertekst 'parkering inntil 45min tillatt'
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Veggen

Sitat fra: pej på mandag 14. juli 2014, klokken 00:12
Sitat fra: TS på mandag 14. juli 2014, klokken 00:11
Sitat fra: pej på mandag 14. juli 2014, klokken 00:06
Uddevalla idag. Ikke plass til mer enn en Tesla. Alle står lovlig.Dette er helt på tryne Tesla!!

Send det til Tesla ..

PS. Den Teslaen står også  veien for neste ..

Sikkert redd for bulk fra bilen ved siden av:)

Ser ut som oppmerkingen på bakken ikke matcher plassering på ladestolpene?
Med mindre kablene på de nye laderne er blitt endel lengre enn tidligere så ser det ikke ut som det er mulig å stå som oppmerket og rekke frem med kabelen.

Skal innom Karlstad og Arboga i morgen på vei til Stockholm, hvis jeg blir fossilblokkert og forsinket skal både Tesla og Max få høre hva jeg synes om det...

Amoss

Sitat fra: Car-El på søndag 13. juli 2014, klokken 19:08
Bedre forslag til skilt: kjøp en Tesla og parker her.

... eller for å gå over til den mer seriøse avdelingen: Fri parkering på i inntil 20 minutter. Ladende biler unntatt tidsbegrensingen. Ved ankomst av Tesla med ekstra stort ladebhov og ingen tilstrekkelig ledig plass finnes, bør alle bidra til at denne får ladet så raskt og uproblematisk som mulig.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Øggen

Skal kjøre denne ruta nå i neste uke. Stram tidsplan grunnet kombinert jobb/ferie som kurs holder. Om ej må vente grunnet slikt bullshit tilter jeg i vinkel.
Dette er latterlig. 
Eneste grunn må være grådige grunneiere. Men vi er vel en smule inhabil kanskje som medlem av menigheten. Jeg ser den at en full parkeringsplass er bedre enn en tom for forretningenes del, men dette er jo egentlig en parkeringsplass vi allerede har betalt for.

Leif1

45 min ja... Akkurat som det er noen som bryr seg om det på plasser med gratis parkering ellers? Sjansen for at det dukker opp ei parkeringsvakt her er vel kanskje på nivå med at Norge skulle vinne neste fotball-vm...?

Dette er ganske enkelt talentløst av Tesla. Om de hadde spandert på skilt av noe slag på laderne som gjorde folk oppmerksom på at dette er en ladeplass, ville det kanskje hjelpe.
Konvertitt fra S til X

Amoss

Sitat fra: Øggen på mandag 14. juli 2014, klokken 00:58
Jeg ser den at en full parkeringsplass er bedre enn en tom for forretningenes del, men dette er jo egentlig en parkeringsplass vi allerede har betalt for.

Nja, hvordan er nå egentlig dette her da?  Joda, man har betalt til Tesla for lademuligheten (men teknisk ikke for pareringsplassen :o ), og Tesla leier parkeringsplassen av tomteeier for kr.?  Vel, stort sett 0 har jeg inntrykk av. Så forstår tomteeier godt når han sier "Ok, bygg disse 8 ladeplassene du. Men vi tenker på våre øvrige kunder, og tror strengt talt ikke at det vil komme så mange Teslaer her - i alle fall ikke i første omgang. Så du får ikke reservere alle. 2 plasser er det ok at du kan reservere, resten må stå til fritt bruk."

Men vent litt, og se... Så dukker det opp mange Teslakunder som legger igjen gode penger i "shappa", og de ser at det kommer Teslaer som bare kjører videre fordi det ikke er noen ledige ladeplasser. Da tenker jeg fort at man får reservert flere :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Fatang

Dette er jo helt uaksetabelt. Og bygge superladere og ikke ha dem spesielt resevert for tesla er jo latterlig.
Hvis det er slik at en grunn eier nekter og ha dem reservert for bare tesla biler som skal lade. vel finn et annet sted og bygg lade statsjonene på. Det viktigste for oss eiere er og få mulighet og lade opp bilen innen et fornuftig tids rom.

Er ikke akurat som vi kan velge en annen SC stasjon lenger nede i gaten. Så her er det ALPHA OMEGA at plassene ikke er opptat av annet skrot som ikke burde vere pakert der.

Jeg sitter heller i øde marken og lader 40 min enn og måte vente i flere timer fordi alle plasene er okkupert av ICE biler.

Vi ha som sagt betalt for og kunne lade og hvis man ikke får ladet fordi man ikke kommer til er dette et brudd på hva vi har betalt for.

Det kan ikke gies dispensjon for at ICE biler får pakere der i det heletat. På grunn av den vanlige norske misunelse og general HAT mot elbilers "fordeler" så vil noen ta de plassene bare fordi de har mulighet til og gjøre livet surt for noen "skatte snytere".

zimba07

#44
I Danmark er det stort sett samme praksis som gjelder på alle ladeplasser - ingen merking som sier at det er reservert til Elbil.

Jeg skulle innom Clever sin nye 50kw ladestasjon m/22kw AC like ved Esbjerg flyplass i går. Stor parkering, 90% ledig, 3 fossiler parkert foran ladestasjonen. Umulig å komme inntil med type2 kabelen min.

Satte meg i en skikkelig ladeknipe og jeg endte opp med 1 ekstra natt på Hjerting badehotell like utenfor Esbjerg (glimrende elbil vennlig hotell med fantastisk mat og nydelig beliggenhet....400v 16A gjemt i bakgården. Spør resepsjonen og ha med 10m skjøteledning)

Uansett - det er fullstendig håpløst å være elbilist når man ikke kan stole på de få ladestolpene som finnes. Superchargere skulle jo endre på nettopp dette...
SitatSimply pull up and plug in, take a quick bathroom or food break, and get back on the road.
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA